Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

weyns196014 mar 2017, 14:20

 426
lode.bellens schreef:Eline is kwaad omdat Davey zo snel naar de zakken duikt. Davey vertrouwt niemand en wil zijn zak bovenhalen voordat de mol de vlaggen zou kunnen omwisselen. Want dat zou een goede mollenstreek zijn.
Wat ik me dan afvraag, is waarom Eline daar zo kwaad om werd.
Gebruikersavatar

Placebo14 mar 2017, 14:34

 18
weyns1960 schreef:Wat ik me dan afvraag, is waarom Eline daar zo kwaad om werd.
Mogelijk omdat zij Davey verdenkt als Mol.
Gebruikersavatar

rolhad14 mar 2017, 14:40

 434
Placebo schreef:Mogelijk omdat zij Davey verdenkt als Mol.
Ik denk het ook, zelfde als wanneer Davey in de caravan wilt gaan slapen. :p
Gebruikersavatar

Placebo14 mar 2017, 14:45

 18
rolhad schreef:Ik denk het ook, zelfde als wanneer Davey in de caravan wilt gaan slapen. :p
Inderdaad. Als kandidaat is het ook logischer te gokken dat de mol niet in de caravan heeft geslapen, aangezien er nog geen sprake is geweest van een caravan. Uit dit perspectief, als we er van uit gaan dat Eline Davey als mol ziet, is het logisch dat ze weerstand biedt aan Davey's voorstel te gaan slapen.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 15:13

 112
Placebo schreef:Mogelijk omdat zij Davey verdenkt als Mol.
Of om die indruk te geven 😉
Gebruikersavatar

Placebo14 mar 2017, 15:22

 18
Mke schreef:Of om die indruk te geven 😉
Ook een optie uiteraard 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 15:35

 8153
lode.bellens schreef:Davey vertrouwt niemand en wil zijn zak bovenhalen voordat de mol de vlaggen zou kunnen omwisselen. Want dat zou een goede mollenstreek zijn.
Ik betwijfel ten zeerste dat de mol dat had kunnen doen. Je moet daarvoor niet alleen lang onder water kunnen blijven maar ook het materiaal hebben om de vlaggen los en weer vast te maken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 15:38

 8153
Placebo schreef:Inderdaad. Als kandidaat is het ook logischer te gokken dat de mol niet in de caravan heeft geslapen, aangezien er nog geen sprake is geweest van een caravan. Uit dit perspectief, als we er van uit gaan dat Eline Davey als mol ziet, is het logisch dat ze weerstand biedt aan Davey's voorstel te gaan slapen.
Ik ga er ook van uit dat de meerderheid "nee" geantwoord heeft op de caravanvraag, behalve de mol (zie topic over de caravan).
Gebruikersavatar

yoeri.vanvaerenberghe14 mar 2017, 15:50

 11
Het kan ook zijn dat Davey uitdrukkelijk als tweede wil gaan om enerzijds Eline langer te doen laten stressen en anderzijds omdat hij dan minder verdacht overkomt naar de anderen toe, hij zegt namelijk 'laat diegenen eerst gaan die zeker zijn van hun stuk". Als Mol mocht hij gerust de proef laten slagen want de 4000€ was toch al 2000€ geworden door de kleuren van de vlag verkeerd te raden en ook omdat de groepspot ten opzichte van vorig jaar ook nog laag staat.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 16:24

 112
chicawah schreef:Ik ga er ook van uit dat de meerderheid "nee" geantwoord heeft op de caravanvraag, behalve de mol (zie topic over de caravan).
Waarom zou de mol per se 'ja' geantwoord hebben? (en dan nog, wat maakt het uit wat de mol geantwoord heeft?)

- De mol weet op voorhand niet of hij/zij van de andere kandidaten de kans zal krijgen om te slapen
- De mol kan zelf ook niet inschatten of hij/zij zal kunnen slapen als ie zou willen
- voor de mol maakt het niet uit of ie al dan niet de vraag juist beantwoord heeft, gezien die toch geen rood scherm kan krijgen
- Voor de mol is het enige wat telt dat de proef mislukt, en die kans is groter als hij er niet in slaagt om te slapen dan als het hem wel lukt (hij zou pas 'gerust' kunnen slapen als het ernaar uitziet dat de proef zal mislukken)

Daarom lijkt het mij precies verstandiger om als mol, zo mogelijk, niet in dat bed te belanden...
- niemand kan je verwijten dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt (of net omgekeerd, dat het 'verdacht gemakkelijk' lukt om in slaap te vallen)
- het is gemakkelijk te verantwoorden waarom je niet wilt slapen, zonder verdacht over te komen
- je zou kunnen doen alsof je slaapt, maar dan zal op het einde van de proef al snel blijken dat je iedereen voor de gek gehouden hebt, aangezien je 'slaaptijd' geregistreerd wordt
- je kan de slaper potentieel beïnvloeden door je rijgedrag
- je zou kunnen 'vergeten' om de lichtknop aan/af te zetten als degene die in het bed slaapt/wakker wordt

Tot zover mijn hersenspinsels 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 16:31

 8153
Mke schreef:Waarom zou de mol per se 'ja' geantwoord hebben? (en dan nog, wat maakt het uit wat de mol geantwoord heeft?)

- De mol weet op voorhand niet of hij/zij van de andere kandidaten de kans zal krijgen om te slapen
- De mol kan zelf ook niet inschatten of hij/zij zal kunnen slapen als ie zou willen
- voor de mol maakt het niet uit of ie al dan niet de vraag juist beantwoord heeft, gezien die toch geen rood scherm kan krijgen
- Voor de mol is het enige wat telt dat de proef mislukt, en die kans is groter als hij er niet in slaagt om te slapen dan als het hem wel lukt (hij zou pas 'gerust' kunnen slapen als het ernaar uitziet dat de proef zal mislukken)

Daarom lijkt het mij precies verstandiger om als mol, zo mogelijk, niet in dat bed te belanden...
- niemand kan je verwijten dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt (of net omgekeerd, dat het 'verdacht gemakkelijk' lukt om in slaap te vallen)
- je zou kunnen doen alsof je slaapt, maar dan zal op het einde van de proef al snel blijke...
Je hebt gelijk. Ik besefte iets te laat dat de mol de vragen niet moet beantwoorden en dat het er, indien wel, niets zou toe doen. Maar ik kon mijn bericht niet meer wijzigen.
Het is inderdaad verstandiger om als mol gewoon niet in de caravan te belanden, maar als het dan toch onvermijdelijk is, liefst als eerste of tweede omdat de kans dat je wakker kan blijven dan waarschijnlijk groter is. En misschien heeft de mol op voorhand wat straf spul gedronken/gepakt om wakker te kunnen blijven? Was er niet zo'n filmpje "niet op TV" op de site van Vier waar Robin pilletjes uitdeelde om fris te blijven?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 16:39

 8153
Mke schreef: - je zou kunnen doen alsof je slaapt, maar dan zal op het einde van de proef al snel blijken dat je iedereen voor de gek gehouden hebt, aangezien je 'slaaptijd' geregistreerd wordt
- je kan de slaper potentieel beïnvloeden door je rijgedrag
- je zou kunnen 'vergeten' om de lichtknop aan/af te zetten als degene die in het bed slaapt/wakker wordt
- Als de mol doet alsof hij slaapt, riskeert hij wel dat alle overblijvers hem vanaf nu verdenken.
- Robin heeft Sams rijgedrag beïnvloed, maar het is natuurlijk gemakkelijker om zelf chauffeur te zijn.
- Annelies probeerde haar positie als controleur in de caravan te behouden. Toen Robin "wakker" was, heeft hij haar verschillende keren geroepen, maar ze was plots selectief doof (hoorapparaat vergeten? 😉 ) ... En toen Davey sliep, is ze zelf ook maar gaan slapen...