Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Moldedju20 mar 2017, 12:00

 507  Yens
Ok, ik gooi er nog eentje bij.

Tip bij Afrikaanse woorden was "STROOKIES" "VERHAAL" , terwijl het "strokiesverhaal" moet zijn in het Afrikaans. Wel "de malle mergpijp" mergpijp kwam als voorpublicatie in de Standaard.

Elke week kwam er 1 "strook" (term die echt zo gebruikt wordt in de krant die ook genummerd is. Hierbij een voorbeeld: http://www.2dgalleries.com/art/suske-en ... t-72-41604

Heeft er echt niemand het boek? Ik zou wel eens willen weten wat er bijvoorbeeld op strook 80 staat.

Aan de andere stripverhaal- pistes. De Rode Ridderverhalen hebben ook strooknummers dacht ik dus misschien dat je daar ook naar een link kan zoeken.
Gebruikersavatar

ONBEKEND20 mar 2017, 13:01

 
Pffff ben net gaan kijken, ik heb zoveel Suske en Wiske's liggen en natuurlijk 143 net niet :roll:
Gebruikersavatar

ONBEKEND20 mar 2017, 13:11

 
johan.maes schreef:Wat me ook een beetje stoort aan de 'mergpijp' bij de scrabble: dat zou betekenen dat Gilles zowel de woorden 'MERG' als 'HINT' opzettelijk heeft gelegd. Hoe is hij erin geslaagd op de juiste letters op te sparen? Dat lijkt me toch straf, temeer daar hij ze vlak achtereen legt als ik me niet vergis.

Tussen het woord merg en hint waren eerst nog enkele andere woorden gelegd, dus Gilles had wel degelijk tijd om enkele letters op te sparen. Het is inderdaad duidelijk dat hij die woorden opzettelijk heeft gelegd. Volgens mij kan hij dit enkel gelegd hebben met een beetje medewerking van de mol (die dus wel bij de andere scrabbelaars moest zitten), die woorden legde op zo'n manier dat Gilles ook de kans kreeg zijn geplande woorden te leggen. Ook denk ik dat de mogelijkheden van welke woorden zoal konden gelegd worden vrij beperkt waren (we zien ook dat er enkel korte woorden worden gelegd) en dat ze dat op voorhand wel al geoefend hadden, zodat er altijd wel een mogelijkheid was voor Gilles om uiteindelijk de woorden hint en merg te leggen.
Gebruikersavatar

Kobe20 mar 2017, 13:56

 429
Wordt Annelies soms ook niet met dubbele L geschreven-> Annellies?
Gebruikersavatar

Taupe07720 mar 2017, 14:19

 767  Yens
Ik heb dit nog eens doorgenomen van begin en ik vind het een schitterende vondst maar het gaat me net iets te ver.
Zoals ik in een andere topic heb gezet moet ook jan met de pet een kansje maken om de mol te vinden en dat lijkt me niet het geval met deze hint.
Als ik met mijn vrienden bepaalde zaken bespreek dan horen ze het donderen in Keulen.
Een groene nummerplaat bij eerste shot? Bepaalde deelnemers thuis en andere niet?
Nee voor hun moet het simpeler zijn zoals GDC die onopvallend zegt "en dat is de mol" of nog dat er het woord MOL of een teken van een mol ergens staat.
Of om in de Annelies tunnel te kruipen als je de foto ziet waarbij Hans tevoorschijn springt ... Annelies die haar ogen dicht doet zoals een blinde mol ... dat zijn dingen die de meeste gewone kijkers wel opvalt.
Maar als het toch zou kloppen .... chapeau!
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 14:26

 3423  Yens
Taupe077 schreef:Ik heb dit nog eens doorgenomen van begin en ik vind het een schitterende vondst maar het gaat me net iets te ver.
Zoals ik in een andere topic heb gezet moet ook jan met de pet een kansje maken om de mol te vinden en dat lijkt me niet het geval met deze hint.
Als ik met mijn vrienden bepaalde zaken bespreek dan horen ze het donderen in Keulen.
Een groene nummerplaat bij eerste shot? Bepaalde deelnemers thuis en andere niet?
Nee voor hun moet het simpeler zijn zoals GDC die onopvallend zegt "en dat is de mol" of nog dat er het woord MOL of een teken van een mol ergens staat.
Of om in de Annelies tunnel te kruipen als je de foto ziet waarbij Hans tevoorschijn springt ... Annelies die haar ogen dicht doet zoals een blinde mol ... dat zijn dingen die de meeste gewone kijkers wel opvalt.
Maar als het toch zou kloppen .... chapeau!
Ik denk dat het een het ander niet uitsluit. De vorige keren zaten er ook hints in die verder gingen dan wat de "modale" kijker van de mol ziet. Dus het kan best dat dit een hint is en dat er ook nog een duidelijke hint voor de kijker inzit - alhoewel ik die nog niet gezien heb. Degenen die je hier opsomt zijn me net iets te vaag en kunnen ook een andere reden hebben. Mensen op beelden met hun ogen toe, kunnen ook gewoon toeval zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 14:35

 8153
Taupe077 schreef: Als ik met mijn vrienden bepaalde zaken bespreek dan horen ze het donderen in Keulen.
Een groene nummerplaat bij eerste shot? Bepaalde deelnemers thuis en andere niet?
Dan onweert het toch snel bij jullie.
De nummerplaat en 3 deelnemers die je thuis ziet vertrekken zijn echt niet vergezocht vind ik. Het mag toch ook niet té simplistisch zijn hé.
Gebruikersavatar

magali.dereu20 mar 2017, 20:15

 184  Sven
chicawah schreef:Ik vind het minder far-fetched dan veel van wat ik hier gelezen heb. Maar het leidt wel naar een andere mol dan degene die ik voor ogen had.
C'est qui?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 20:18

 8153
magali.dereu schreef:C'est qui?
Mr Nivea 😃
Gebruikersavatar

Vikken20 mar 2017, 20:53

 65
Moldedju schreef:Voor mij is dit allemaal teveel om toeval te zijn en dus moet ik weg uit mijn Eline-tunnel. MOEKE IS DE MOL.
Het grappige is dat hier in Mol ook een koffiehuisje is die Moeke Mol heet. (Dit geheel even terzijde 😛 )
Gebruikersavatar

johan.maes21 mar 2017, 07:46

 153  Sven
Vikken schreef:Het grappige is dat hier in Mol ook een koffiehuisje is die Moeke Mol heet. (Dit geheel even terzijde 😛 )
En ze serveren er 'Koffie Verkeerd', niet? Annelies is altijd verkeerd als ze iets moet doen...
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2017, 12:00

 507  Yens
Door die tip naar het museum in aflevering 7 via de QR-code de museumopdracht in detail herbekeken.
Wat me opviel:
- Als Eline en Bertrand langs die dino kruipen brengen ze die de hele tijd in beeld met de mergpijpen van de dino op de voorgrond. Voordien kregen we via het busje de tip Giant (zie eerder in dit topic) die kan verwijzen naar de dino.

[ external image ]

- In het kantoor van de bewaker hangt het volgende bord: "How to prepare a fossil". Dit bord past helemaal niet op die plaats en komt links over het raam. Dit is voor de rest ook een cleane kamer voor de bewakers dus wat doet dat bord daar? Op de afbeelding staat bovendien een rotsblok met beenderen in, en de uitleg gaat over hoe je die fossielen er uit moet krijgen. De mergpijp in het boek de malle mergpijp halen ze uit een lava rotsblok.

[ external image ]

- Ze moeten drie objecten zoeken:

1. Een oude siersteen. In het album zijn de grotten verlicht door speciale stenen die licht geven in het donker. Afbeeldingen die de mol gemaakt hebben lijken echt wel op afbeeldingen in de strip.
2. Het hoofd van een prehistorische gorilla: Jerommeke dood een gorilla in het boek om zijn moeke te bevrijden
3. Een vaas: die kan ik momenteel niet plaatsen, maar ik heb het album ook niet,....

Hoe veel toeval kan dit alles op den duur nog zijn?
En nogmaals een oproep: wie heeft dit album?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9