Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

zwartemol18 mar 2017, 21:41

 121
itchy.tzekrallo schreef:Ik ben niet opgegroeid in Vlaanderen en ken jullie strips niet zo goed. Het gaat dus om strips van Willy Vandersteen. Is Robin van de dezelfde woonplaats van de auteur of zoiets?
http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=52&t=2648

Het gaat hem om de strip "de Rode Ridder " , locatie hiervan is kasteel van Horst, in Holsbeek, woonplaats van Robin.
Willy Vandersteen is zowel hiervan de striptekenaar als van Suske en Wiske, waarvan album is " de malle mergpijp "

Eerste uitgave van dit album was in juni 1973 en volgnummer is 143 .

Thx 2 Jay -Lo die dit album" de malle mergpijp" terug vond !!!
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 21:54

 1690  Sven
zwartemol schreef:http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=52&t=2648

Het gaat hem om de strip "de Rode Ridder " , locatie hiervan is kasteel van Horst, in Holsbeek, woonplaats van Robin.
Willy Vandersteen is zowel hiervan de striptekenaar als van Suske en Wiske, waarvan album is " de malle mergpijp "

Eerste uitgave van dit album was in juni 1973 en volgnummer is 143 .

Thx 2 Jay -Lo die dit album" de malle mergpijp" terug vond !!!
Whoho, dat was wel Moldedju die met het album afkwam hoor. Ik dacht alleen maar, ik zoek dat toch eens op.
Met dank aan Moldedju dus, als we nu die L nog vinden.
Gebruikersavatar

zwartemol18 mar 2017, 21:58

 121
Jay-Lo schreef:Whoho, dat was wel Moldedju die met het album afkwam hoor. Ik dacht alleen maar, ik zoek dat toch eens op.
Met dank aan Moldedju dus, als we nu die L nog vinden.

Okay in samenwerking met Moldedju dan ! 😃 wel goed gevonden !

mss moet de L nog komen ?
Gebruikersavatar

Kobe18 mar 2017, 22:31

 429
sandra.impe schreef:Het woord HINT s veel later gelegd, hier de volgorde:

A en R: VERWEN
Gilles: verwenDE
A en R: *EUw
Gilles: CeNT
A en R: Leeuw
Gilles: leeuwTJE
A en R: *TOF
Gilles: Pof
A en R: ZoND
Gilles: M*RG
A en R: centJ*
Gilles: ZeIS
A en R: lACHT
Gilles: HINt
A en R: BIPs
Gilles: YiN
A en R: eX
Gilles: pAK

Daarna blijven nog de letters QUGOYKPSAN over in het doolhof en de letters SIA en een blanco over op het bordje van A en R.


Mss kunnen we het ook letterlijker bekijken (het is namelijk een letterspel). LACH komt voor HINT of HINT komt na LACH. ZIen we ergens tijdens deze groep dat één van de 2 lacht? Dan hebben we een tijdsindicatie om dé hint te zoeken (als mijn interpretatie juist is, want ik twijfel er nu wel echt aan na de vondst van de strips :roll: ).

PS: toch wel echt uit mijn dak gegaan na het horen van de stripvondst hoor 😃 😃 Go team Robin!!
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 23:04

 
En toch denk ik dat het kleur rood (binnenin de opdrachten wel te verstaan) nog maar aan 1 kandidaat is gelinkt en dat is bij de vlaggenproef, ziet iemand anders ook nog waar het kleur rood binnenin de opdrachten (dus niet aan iemand's naam) gelinkt is?
Gebruikersavatar

Kobe18 mar 2017, 23:08

 429
sandra.impe schreef:En toch denk ik dat het kleur rood (binnenin de opdrachten wel te verstaan) nog maar aan 1 kandidaat is gelinkt en dat is bij de vlaggenproef, ziet iemand anders ook nog waar het kleur rood binnenin de opdrachten (dus niet aan iemand's naam) gelinkt is?

Diegene die normaal het rode scherm gekregen had in de derde aflevering?
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 23:12

 
Kobe schreef:Diegene die normaal het rode scherm gekregen had in de derde aflevering?

Tja maar we weten niet wie het rode scherm kreeg en diegene die dat kreeg kan de mol niet zijn.

Bij de vlaggenproef echter, kreeg Robin vaker het rood in zijn vlag dan de anderen, daarom vroeg ik me af of er bij een andere proef het kleur rood ook aan iemand anders kan gelinkt worden (behalve dan hun naam of dat ze misschien toevallig rood dragen). Dat was ook eigenlijk mijn vraag in mijn topic "kleur rood" maar dat is ook al compleet offtopic gegaan.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 23:15

 1690  Sven
sandra.impe schreef:En toch denk ik dat het kleur rood (binnenin de opdrachten wel te verstaan) nog maar aan 1 kandidaat is gelinkt en dat is bij de vlaggenproef, ziet iemand anders ook nog waar het kleur rood binnenin de opdrachten (dus niet aan iemand's naam) gelinkt is?
Goh, ja, het kan best zijn dat je gelijk hebt hoor. Voor mij kunnen ze alle 4 de mol zijn, elk om hun eigen reden. Maar je kan ook alles interpreteren zoals je wil.
Als ik nu zeg dat de kleur rood, "rood" als in het liedje van Marco Borsato daarnaar verwijst, en dat "Ik leef niet meer voor jou" van diezelfde Borsato het allereerste lied was van de kandidaten playlist. En dat was van Annelies haar playlist.
We moeten echt wel een echt duidelijke tip weten te vinden, zoals vorig jaar die duimafdruk.
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 23:25

 
De duimafdruk vorig jaar was pas in aflevering 7, en dat lijkt me maar normaal dat ze met de duidelijkste tips wachten tot het laatste. Toch denk ik dat we al heel wat aanwijzingen hebben.

Of ik gelijk heb laat ik in het midden, maar er wordt hier toch steeds gezegd dat alle hints steeds verwijzen naar elementen uit het spel zelf en dat alle hints die niet met het spel te maken hebben te ver gezocht zijn....wel dat rood is wel binnenin het spel. Daarom dus mijn vraag....
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 23:31

 1690  Sven
sandra.impe schreef:De duimafdruk vorig jaar was pas in aflevering 7, en dat lijkt me maar normaal dat ze met de duidelijkste tips wachten tot het laatste. Toch denk ik dat we al heel wat aanwijzingen hebben.

Of ik gelijk heb laat ik in het midden, maar er wordt hier toch steeds gezegd dat alle hints steeds verwijzen naar elementen uit het spel zelf en dat alle hints die niet met het spel te maken hebben te ver gezocht zijn....wel dat rood is wel binnenin het spel. Daarom dus mijn vraag....
Rood zal wel een tip zijn, maar de vraag is dan, op welke manier? Op dit moment kan ik dat dus aan 3 overblijvende kandidaten linken.
't Is dat wachten tot maandag dat zo moeilijk is. 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9