Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Moldedju18 mar 2017, 19:09

 507  Yens
Misschien dat iemand anders dit al gesuggereerd heeft maar dan heb ik het niet gezien.

- Bij de Scrabble is er een letter te veel: de M.
- Bij de afrikaanse woorden staat er in het woord dat vier op twitter heeft verspreid in de plaats van molafspraak zijnde strookiesverhaal ook een letter te veel want stripverhaal = strookiesverhaal: de O.

MO dus. Als er nu nog ergens een L ' te veel' staat hebben we MOL.

Misschien dat we op basis van 3 hints de mol kunnen vinden. Een oproep dus. Iemand ergens een L ontdekt die er eigenlijk niet zou mogen staan of 'te veelvuldig is?

Op basis van de eerste 2 hints had ik al aan het stripverhaal 'de malle mergpijp' gedacht van Suske en Wiske maar een echte hint naar de mol zie ik niet onmiddellijk.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 20:01

 1690  Sven
Moldedju schreef:Misschien dat iemand anders dit al gesuggereerd heeft maar dan heb ik het niet gezien.

- Bij de Scrabble is er een letter te veel: de M.
- Bij de afrikaanse woorden staat er in het woord dat vier op twitter heeft verspreid in de plaats van molafspraak zijnde strookiesverhaal ook een letter te veel want stripverhaal = strookiesverhaal: de O.

MO dus. Als er nu nog ergens een L ' te veel' staat hebben we MOL.

Misschien dat we op basis van 3 hints de mol kunnen vinden. Een oproep dus. Iemand ergens een L ontdekt die er eigenlijk niet zou mogen staan of 'te veelvuldig is?

Op basis van de eerste 2 hints had ik al aan het stripverhaal 'de malle mergpijp' gedacht van Suske en Wiske maar een echte hint naar de mol zie ik niet onmiddellijk.
Ik wou dat het niet waar was, en de Robin fans gaan volledig uit hun dak gaan:
Ik zocht op Wikipedia naar het desbetreffende album en wat blijkt? Het is uitgegeven in juni 1973 in albumvorm, en het volgnummer is 143.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 20:19

 129
Wiske blaast ’s nachts op de mergpijp en ziet een schim van een vrouw
dit is een quote uit het desbetreffende album
hoe link je dan die ZZA?
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 20:29

 1690  Sven
itchy.tzekrallo schreef:Wiske blaast ’s nachts op de mergpijp en ziet een schim van een vrouw
dit is een quote uit het desbetreffende album
hoe link je dan die ZZA?
Ik link niets, heb hier alleen maar geschreven wat ik op Wikipedia vond. 😃
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 20:34

 129
de vondst is super maar dan wijst de hint toch eerder naar een vrouw (zie quote)
Gebruikersavatar

zwartemol18 mar 2017, 20:40

 121
Jay-Lo schreef:Ik wou dat het niet waar was, en de Robin fans gaan volledig uit hun dak gaan:
Ik zocht op Wikipedia naar het desbetreffende album en wat blijkt? Het is uitgegeven in juni 1973 in albumvorm, en het volgnummer is 143.

En Willy Vandersteen en de Rode Ridder ... yessss ja ! 😃
De link is er toch wel he , nu nog es duidelijk 😉

Ik ga nog niet uit m'n dak , maar zit er toch wel op :mrgreen:
Gebruikersavatar

zwartemol18 mar 2017, 20:42

 121
zwartemol schreef:En Willy Vandersteen en de Rode Ridder ... yessss ja ! 😃
De link is er toch wel he , nu nog es duidelijk 😉

Ik ga nog niet uit m'n dak , maar zit er toch wel op :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 20:50

 1690  Sven
itchy.tzekrallo schreef:de vondst is super maar dan wijst de hint toch eerder naar een vrouw (zie quote)
Ja, Moe Mie, de moeder van Jerommeke. 😂
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 20:52

 129
Ik ben niet opgegroeid in Vlaanderen en ken jullie strips niet zo goed. Het gaat dus om strips van Willy Vandersteen. Is Robin van de dezelfde woonplaats van de auteur of zoiets?
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2017, 20:53

 1690  Sven
itchy.tzekrallo schreef:Ik ben niet opgegroeid in Vlaanderen en ken jullie strips niet zo goed. Het gaat dus om strips van Willy Vandersteen. Is Robin van de dezelfde woonplaats van de auteur of zoiets?
Nee, Robin is geboren in juni 1973, toeval?
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 21:26

 
zwartemol schreef:En Willy Vandersteen en de Rode Ridder ... yessss ja ! 😃
De link is er toch wel he , nu nog es duidelijk 😉

Ik ga nog niet uit m'n dak , maar zit er toch wel op :mrgreen:
Ook van Willy Vandersteen, en Robin indentificeert zich met een giraf.
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9