Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 12:41

 507  Yens
emmanuel.ingelaere schreef:Even samenvatten:
-de code hier was 60008
-de nummerplaat in het eerste shot was 1-ZZA-431
Van deze dingen zijn we het er allemaal over eens dat er echt een hint achter schuilt.

Als je de 0'en in de QR-code vervangt door de eerste drie cijfers van de nummerplaat: 61438, en dat is de postcode van de Amerikaanse dorp... Good Hope

[ external image ]

Good Hope 'Goede hoop' is ook de kaap in het meest Zuidelijke punt van Zuid-Afrika. (ZZA, ziet u het?)

In aflevering 2 moeten 2 kandidaten een klok luiden, aan de hand van woorden uit muziekfragementen. Eén iemand wil zich nog voor de opdracht bekend is, wel duidelijk op de voorgrond plaatsen.

[ external image ]

Na een korte voice-over uitleg van GDC, beginnen Annelies en Bertrand aan de proef, op exact 14:31, nog een verwijzing naar de plaat. Uiteindelijk slagen de 2 er niet in om de correcte klok aan te wijzen dat was de klok 'G...
143 is eerder een getal waar we naar op zoek waren omdat dit het reeksnummer is van het stripverhaal "de malle mergpijp" en dus logisch zou zijn als dat getal ergens terugkwam, mocht dit de echte hint zijn. De Een (1) hint en 4x ipv 3x had ik nog niet gezien als 143. Mooi gevonden!
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 12:44

 2204
Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Gebruikersavatar

karl.leenknegt27 mar 2017, 12:49

 45
Frolva schreef:Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Of voor LEt it GO? :roll:
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 13:09

 2204
karl.leenknegt schreef:Of voor LEt it GO? :roll:

Wat bedoel je daar juist mee?
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 13:34

 3483  Uma
Frolva schreef:Wat bedoel je daar juist mee?
Om even heel abstract te denken: LE tit GO. m.a.w. de mol is een vrouw, maar ik denk dat dit eerder een court-circuit in mijn brein is dan een echte hint. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 15:53

 8153
Frolva schreef:Iemand al op het idee gekomen dat LEGO ook wel eens zou kunnen staan voor LErares GOdsdienst? :mrgreen:
Ik heb het ooit ergens vermeld.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 16:01

 2204
chicawah schreef:Ik heb het ooit ergens vermeld.
Dan zal het wel zo zijn, zeker! 😉


('k denk écht dat we Laundry Giant en LEGO in de allerlaatste aflevering te zien gaan krijgen)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2017, 16:23

 8153
chicawah schreef:Ik heb het ooit ergens vermeld.
Correctie. Ik schreef

LeGo
Laundry Giant
Gebruikersavatar

kim.mazet27 mar 2017, 16:33

 12
KARL.LEENKNEGT schreef:Ter info: de QR-code is voor het eerst getest op 15 maart en verwijst naar een google short adres dat op zijn beurt verwijst naar de pagina: http://woestijnvis.it/demols5-2017/ met dus dat nummer 60008.

https://goo.gl/#analytics/goo.gl/dRfj0k/month

Er zijn al/nog maar 1150 mensen die de QR-code hebben gescanned.

De QR-code verwees dus op het moment van de opnames naar een link die nog niet getest was?
Niemand die hier dieper op in gaat? Toch knap uitgeplozen anders. Dit kan 2 zaken betekenen:

-Of tijdens de opnames is er een andere link gebruikt en voor de uitzending hebben ze er een andere aangemaakt (maar waarom dat extra werk doen?)
-Of het was geweten dat Eline de QR code toch niet ging scannen en de link op dat moment nog niet nodig was.

Tenzij een IT'er hier meer licht kan brengen.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2017, 16:43

 2204
chicawah schreef:Correctie. Ik schreef

LeGo
Laundry Giant

Reken ik goed. 😉

:mrgreen:
Gebruikersavatar

karl.leenknegt27 mar 2017, 16:50

 45
Die QR-code aanpassen is natuurlijk niet mogelijk.
De link achter de short-url van Google is eenmaal gemaak, niet meer aan te passen.

Bij de opnames moet dus wel de link gelegd zijn naar die pagina op woestijnvis.it.
Maar dan is het eigenaardig dat die QR-code niet getest werd bij de voorbereiding of de opnames.

Tenzij als Google zijn analytics fout zijn, maar dat kan natuurlijk nooit 🙂
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13