Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

wouter.saliën21 mar 2017, 11:50

 3
Ik denk dat we niet mogen uit het oog verliezen dat niet elke hint die in het programma gestopt wordt naar de mol verwijst, als ik me het vorige seizoen goed herinner (zeer vaag) staken er evenveel hints in naar de winnaar en verliezer als naar de mol.

On-topic: mij lijkt de QR code theorie best wel super, verwijst heel mooi naar de museum proef via lego set, maar omdat de HEX code de kleur rood oplevert, denk ik eerder dat Eline als verliezer zal uitdraaien in de finale.


edit: hoewel, ik bedenk me net dat op dat moment het nog niet geweten kan zijn wie verliezer/winnaar is, enkel wie de mol is ... dus toch? 😉
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:21

 40  Uma
Thibaud Dedier schreef:.misschien was dat lego spel dus niet meer dan een gewoon aanknopingspunt in het escape room spel (dat we wel niet volledig gezien hebben want niet gelukt!)
Hey Thibaud! Dat zou kunnen, maar volgens mij had de uitkomst van de QR-code zelf niets te maken met de opdracht van Eline. Zij moest de code gewoon kunnen scannen. Punt. Het feit dat de QR-code naar een url verwijst, maakt het voor de productie mogelijk om nog na de montage eender wat op dit adres te zetten. Daarom denk ik dat het een hint is naar de kijker. Want waarom staat er anders dat getal? En niet bijvoorbeeld "Proficiat, de opdracht is geslaagd!"

Ik heb even geprobeerd de pagina op te zoeken op www.archive.org om te achterhalen hoe lang deze al online staat. Maar daar is hij jammer genoeg niet geregistreerd.
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:23

 40  Uma
wouter.saliën schreef: hoewel, ik bedenk me net dat op dat moment het nog niet geweten kan zijn wie verliezer/winnaar is, enkel wie de mol is ... dus toch? 😉
De uitkomst van de QR-code kan achteraf makkelijk aangepast worden door de webpagina aan te passen. Maar volgens mij is Eline wel de mol 😉
Gebruikersavatar

lode.bellens21 mar 2017, 12:25

 40  Uma
herbivoor schreef:Zou er een link zijn tussen de code van de muis en deze code?
37295 (code muis) en 60008 (QR-code)
De code van de muis komt alvast niet overeen met een doos van Lego.
Gebruikersavatar

giovanny.saelens21 mar 2017, 13:15

 2
Als je 60008 op zijn kop bekijkt heb je 80009, de HEX code voor 'verrassend' een rode tint: venetian red 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2017, 13:59

 8153
giovanny.saelens schreef:Als je 60008 op zijn kop bekijkt heb je 80009, de HEX code voor 'verrassend' een rode tint: venetian red 😂
Jammer dat Eline niet ros is 😃
Gebruikersavatar

sara.pantoja21 mar 2017, 14:02

 100
anseric.soete schreef:Het linkadres is het volgende
http://woestijnvis.it/demols5-2017/

De mol 5

In alle lijstjes staat Eline op de vijfde plaats.
Staat gewoon voor Seizoen5, volgens mij toch.
Gebruikersavatar

wouter.saliën21 mar 2017, 14:20

 3
lode.bellens schreef:De uitkomst van de QR-code kan achteraf makkelijk aangepast worden door de webpagina aan te passen. Maar volgens mij is Eline wel de mol 😉
Goed gezien, heb de URL die je meegaf eens bekeken, in de HTML code staat het volgende:
...
® 2017 Woestijnvis NV
...

En gezien alles in 2016 gefilmd is, is deze URL pas aangemaakt nadat winnaar/verliezer/mol bekend waren bij de 3 finalisten...
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh21 mar 2017, 14:46

 344  Sven
wouter.saliën schreef:Goed gezien, heb de URL die je meegaf eens bekeken, in de HTML code staat het volgende:
...
® 2017 Woestijnvis NV
...

En gezien alles in 2016 gefilmd is, is deze URL pas aangemaakt nadat winnaar/verliezer/mol bekend waren bij de 3 finalisten...
Even Jenthe Veulemans aan de tand voelen... http://www.jentheveulemans.com/#
Gebruikersavatar

Greenapples21 mar 2017, 14:48

 11
De broncode van de url verwijst naar Jenthe Veulemans. Op zijn website staat volgende verwijzing naar De Mol:
November 2016 – Created a task for the popular show “De Mol”.
http://www.jentheveulemans.com/myjourneyintovfx.html

Maar dus weldegelijk November 2016.
Voor de rest zie ik geen hints naar De Mol. Het bijhorende youtube kanaal bestaat al meerdere jaren.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 14:59

 129
Het zoeken naar de QR-code was een toneelstuk van Eline en Woestijnvis. Eerst probeert ze haastig iets te doen wat uiteraard niet lukt om in de laatste minute naar het bed te gaan, het deken om te draaien en de code aan de camera laten zien.
En dit alles om de smartphonebezitters in staat te stellen de code te scannen en de verdere links te vinden. De makers moeten toch ook met de tijd mee wat het geven van hints betreft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13