Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

johan.maes22 mar 2017, 07:58

 153  Sven
chicawah schreef:De makers weten wie de mol is, maar niet wie tot op het einde zal meedraaien. Zouden ze dan voor elke kandidaat een "proef op maat" gemaakt hebben waarvan er dan 7 (Jess, Jolien, Bouba, Marzena, Bertrand, Hans, Sam) uiteindelijk niet gebruikt zullen worden?
Als ik 'op maat' zeg bedoel ik niet speciaal gemaakt voor elke kandidaat. Wrs hadden ze vier uiteenlopende proeven voorbereid en hebben ze de overgebleven kandidaten elk bij de voor hen meest passende proef gezet. Davey bij de ruige muziek en crowdsurfen, oma Annelies bij de pannenkoeken (sorry, cliché) en inspecteur Eline in de escape room lijken 'logische' keuzes. En emotionele Robin kan je met een beetje goede wil linken aan de brandende kaars.

Dat die QR-code naar de museumproef verwijst is gewoon een leuke extra denk ik (de boef van de museuminbraak moet nu ontsnappen uit zijn cel), geen hint naar Eline.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 09:28

 8153
tsjoep schreef:Dan lijkt mij de proef van Davey het meest op maat ... de mol ?
Mja... ik zie Hans niet meteen crowdsurfen 😉

Stel dat ze nu alleen die 4 proeven hadden. Wie hadden ze die dan kunnen laten doen?
- Crowdsurfen: Davey, Bouba, Bertrand, Sam, Jess, Marzena...
- Pannenkoeken: Annelies, Jolien, Marzena, Eline, Jess, Bouba, Bertrand, Sam...
- De kaars: Robin, Hans, Jolien, Marzena, Bertrand, Sam...
- QR: Eline, Robin, Hans, Davey, Bertrand, Sam, Marzena, Jolien, Bouba...
Dus eigenlijk waren die 4 proeven wel voldoende.
Gebruikersavatar

jana.deman22 mar 2017, 09:31

 37
chicawah schreef:Mja... ik zie Hans niet meteen crowdsurfen 😉

Stel dat ze nu alleen die 4 proeven hadden. Wie hadden ze die dan kunnen laten doen?
- Crowdsurfen: Davey, Bouba, Bertrand, Sam, Jess, Marzena...
- Pannenkoeken: Annelies, Jolien, Marzena, Eline, Jess, Bouba, Bertrand, Sam...
- De kaars: Robin, Hans, Jolien, Marzena, Bertrand, Sam...
- QR: Eline, Robin, Hans, Davey, Bertrand, Sam, Marzena, Jolien, Bouba...
Dus eigenlijk waren die 4 proeven wel voldoende.

Maar er waren ook de 'leugenkaarten'. misschien stonden daar de andere proeven op maat op uitgeschreven?
Voor wie zou de dino-proef met kinderen dan écht geweest zijn? ik gok op Sam of Bouba 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 09:35

 8153
jana.deman schreef:Maar er waren ook de 'leugenkaarten'. misschien stonden daar de andere proeven op maat op uitgeschreven?
Voor wie zou de dino-proef met kinderen dan écht geweest zijn? ik gok op Sam of Bouba 😉
😂
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Ook niet echt iets voor Hans, maar een dino die Shosholoza zingt... :mrgreen:
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier22 mar 2017, 12:58

Deelnemer  46
chicawah schreef:De makers weten wie de mol is, maar niet wie tot op het einde zal meedraaien. Zouden ze dan voor elke kandidaat een "proef op maat" gemaakt hebben waarvan er dan 7 (Jess, Jolien, Bouba, Marzena, Bertrand, Hans, Sam) uiteindelijk niet gebruikt zullen worden?
Naar mijn ervaring : ja dus . Je zou verbaasd zijn hoe tijdens het verloop dikwijls nog op het allerlaatste moment aanpassingen nodig zijn, dus die flexibiliteit hebben ze echt wel in de vingers 😉
Gebruikersavatar

bentxi22 mar 2017, 15:19

 43  Emanuelle
De link van de QR-code was toch gewoon de combinatie om het nummerslot te openen. Alle leuke referenties ten spijt...
De LEGO-museumroof is inderdaad de tofste link aan die cijfers 😉
Gebruikersavatar

Rik22 mar 2017, 15:37

 122  Uma
Mij lijkt de link met die legoset toch net iets te groot toeval. En ik ben voor de duidelijkheid niet de persoon die achter alles iets zoekt. Welke theorie er achter moet zitten over de museumopdracht, dat weet ik niet.
Maar ik kan moeilijk geloven dat dit toeval is. Dit komende van een persoon die altijd zegt dat alles een samenhanging is van toevalligheden 🙂
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 15:49

 63
Fantastische hint! Toeval is voor mij uitgesloten, bij zoveel gelijkenissen kan het gewoon niet anders of het is gepland geweest.

Under cover kan ook een subtiele hint geweest zijn. Zelfs als het dat niet is, toch leuk gevonden 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 15:54

 8153
De makers weten inmiddels wel dat echte molloten naar alles op zoek gaan en staken het er misschien in als een grapje omdat deze proef op maat gemaakt was voor Eline.
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2017, 16:19

 2204
Ik denk ook dat dit geen toeval is, maar een 'grapje' van de makers. Een echte hint kan ik er immers niet uit afleiden (iedereen deed mee aan de museumproef (al is dat bij Annelies relatief, natuurlijk)).

Als het enkel maar om 'een' code van een slot ging, waarom is op vandaag de code dan nog steeds terug te vinden? (of is daar een verklaring voor?)
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 16:31

 63
Frolva schreef:Ik denk ook dat dit geen toeval is, maar een 'grapje' van de makers. Een echte hint kan ik er immers niet uit afleiden (iedereen deed mee aan de museumproef (al is dat bij Annelies relatief, natuurlijk)).

Als het enkel maar om 'een' code van een slot ging, waarom is op vandaag de code dan nog steeds terug te vinden? (of is daar een verklaring voor?)
Als hint zou ik zeggen dat het QR code te vinden is op het politie busje/helicopter in het Lego pakket (hint naar Eline als politie agente):
[ external image ]
[ external image ]
En dan nog de beschrijving die op het doos zelf staat:
"Diep in de nacht dringen de boeven via een dakraam binnen in het LEGO City Museum. Maar voordat ze met hun buit kunnen vluchten, activeren ze een laser-sensor. Kunnen de boeven via het touw naar het dak komen en ontsnappen?"

Kan een hint zijn naar Eline die de sensor in het museum heeft getriggerd.
Laatst gewijzigd door daniel.bauwens op 22 mar 2017, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13