Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

MarcH23 mar 2017, 16:02

 72  Emanuelle
Dit lijkt me een logische analyse.
Het doel van de echte kandidaten is om te winnen, en de concurrentie hierbij te misleiden.
Gebruikersavatar

MarcH23 mar 2017, 16:04

 72  Emanuelle
Met die logische analyse reageerde ik op de bijdrage van Chicawah.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 17:30

 3423  Yens
weyns1960 schreef:En 2x vroeg hij aan Eline of ze ook op de grond had gekeken. Hij trok zelfs haar aandacht naar voorwerpen op tafel, zaaide wat twijfel, zei ook iets correct, voelde zogezegd niet dat hij op een ander kussen zat (dat Eline ook had kunnen zien, zowel bij het verlaten van als het terug plaats nemen aan de tafel) en altijd maar de aandacht trekken op verwisselde eieren...behalve dat ene ei dat echt verwisseld was en waar beide spelers zeker enkele minuten vlakbij hebben gestaan.
Stel je eens volgend scenario voor: Davey heeft gezien dat het grote ei vervangen is maar houdt moedwillig zijn mond omdat hij dit van Eline wil horen. Waarom? Hij zoekt nog eens bevestiging van zijn verdenking dat zij de mol is. Hij weet natuurlijk niet dat dit ei nu net de hoogste waarde heeft (hij zal wel gevloekt hebben achterna). Dat Eline de omwisseling "niet gezien heeft", lijkt me echt niet normaal. Ze heeft de hele tijd dat ei gezien terwijl ze aan de tafel zaten en toen ze na het eten de uitleg kregen van het Adam en Eva schilderij, stonden ze vlak naast het ei! Dus ik ben van de opvatting dat Eline dit zeker gezien had moeten hebben, Davey niet noodzakelijk omdat hij er met zijn rug naar toe zat, maar zoals hierboven gezegd kan hij ook een andere reden gehad hebben.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 17:37

 3423  Yens
oldgrumpy schreef:Ja ok, maar als je ervan uitgaat dat Davey de mol is.
Dan kan je er ook mijn inziens vanuitgaan dat annelies ook weet dat Davey de mol is, anders zou ze nooit nog in het spel zitten denk ik.
Waarom zet ze dan 500 euro op het kussen van Davey ?
450 € voor het kussen... Het feit dat Annelies en Robin zoveel geld op het kussen zetten is voor mij een aanwijzing dat Annelies niet de mol is. Als ik de mol zou zijn dan zou ik op dat kussen nu net de laagste waarde zetten omdat je toch verwacht dat ze dat kussen er uit zouden halen? Dat kussen was zo opvallend en zo verschillend met het vorige kussen dat je toch niet kan geloven dat ze dat niet opmerken? Een stijf, plat, rood kussen wordt vervangen door een zacht, dik, gouden kussen met grote floshen aan...
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 17:42

 3423  Yens
Mke schreef:Ik vind eerlijk gezegd ook niet dat Annelies rare keuzes gemaakt heeft voor wat betreft die bedragen... ik denk dat ik ook het kussen zou kiezen.
Ze moeten namelijk de voorwerpen zelf ontdekken door te kijken naar het verschil tussen 2 beelden, dat kussen valt vrij hard op, het is niet onlogisch dat je er dan van uitgaat dat dat voor de andere kandidaten ook zo is.
Ik weet niet goed wat ik van Annelies moet denken, maar in deze proef is het vanuit die positie erg moeilijk om het om zeep te helpen. Je kan niet inschatten hoe opmerkzaam de rest zal zijn.
Verder vind ik het ook niet raar dat Davey op het eten let, het zou niet de eerste keer zijn dat er een vraag over het eten komt (cfr vorig jaar, ze moesten eten kennen dat door hun vrouw ofzo was klaargemaakt).
Ik ga ervan uit dat de mol weet welke voorwerpen verwisseld zouden worden... ik vind dat zowel Davey als Eline daarvoor in aanmerking zouden komen: ze maken beide fouten, negeren goede suggesties (al dan niet bewust natuurlijk)...
Inderdaad we zien hier immers De Mol en de beste would-be mol (a.k.a. "De Saboteur") aan het werk :twisted:
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 17:59

 2204
eveline.vanhemel schreef:omdat je toch verwacht dat ze dat kussen er uit zouden halen?
Ik sluit niet uit dat aan deze proef (net zoals elke proef) wel wat voorbereiding vooraf gaat en dat er wordt getest wat het meest/minst opvalt. Nuttige informatie voor de mol. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 18:02

 8153
eveline.vanhemel schreef:Stel je eens volgend scenario voor: Davey heeft gezien dat het grote ei vervangen is maar houdt moedwillig zijn mond omdat hij dit van Eline wil horen. Waarom? Hij zoekt nog eens bevestiging van zijn verdenking dat zij de mol is. Hij weet natuurlijk niet dat dit ei nu net de hoogste waarde heeft (hij zal wel gevloekt hebben achterna). Dat Eline de omwisseling "niet gezien heeft", lijkt me echt niet normaal. Ze heeft de hele tijd dat ei gezien terwijl ze aan de tafel zaten en toen ze na het eten de uitleg kregen van het Adam en Eva schilderij, stonden ze vlak naast het ei! Dus ik ben van de opvatting dat Eline dit zeker gezien had moeten hebben, Davey niet noodzakelijk omdat hij er met zijn rug naar toe zat, maar zoals hierboven gezegd kan hij ook een andere reden gehad hebben.
Nu hoor ik een tenor: "Eline met het grote eeeii". 😉
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo23 mar 2017, 19:12

 129
Wanneer het Davey lukt dat Annelies hem verdenkt als mol gaat hij met de centen naar huis. Hij heeft mee deze proef gesaboteerd maar voor mij niet als mol maar in eigen interesse.
Gebruikersavatar

eva.timmermans27 mar 2017, 18:11

 21
Vindt niemand het vreemd dat Eline hier op het einde van de proef spontaan reageert(tegen Annelies en Robin), hoe gelle hebt da gezien ofwa? Welke mol geeft zo'n spontane reactie?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 18:31

 129
Een goede actrice kan spontaniteit wel perfect faken
Gebruikersavatar

ex-molinator27 mar 2017, 18:49

 3483  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Een goede actrice kan spontaniteit wel perfect faken
Klopt, maar in De Mol zin toch veel momenten die je als deelnemer niet kunt voorspellen en waar de mol ook spontaan op moet reageren. Als niet professioneel getrainde is dat moeilijk vol te houden, er zijn soms heel korte momentjes dat de echte emotie vrij spel krijgt.

Jij heb reeks 3 niet gezien enk ik. Maar Toen Hugo zijn medespelers vlak voor de veilige zone afschoot was er een dergelijk moment (voor mij meteen einde zoektocht) waarbij je kon zien dat hij net iets gedaan had dat regelrecht clashte met heel zijn levensopvatting. Je zag hem er bijna intern aan kapot gaan. Iets gelijkaardig heb ik niet gezien in deze reeks , maar ik heb wel de inspanning gezien om de emotie niet te tonen.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo27 mar 2017, 19:02

 129
ik heb ze wel gezien maar ik herinner me spijtig niet meer zo veel daarvan. Enkel nog de scene dat Marianne Dupont bij hem in de auto zat en tegen hem zei " Deze keer gaat de proef wel lukken, he Hugo" waarmee ze hem liet weten dat ze hem doorhad.
De mol zal soms wel " uit zijn rol vallen" en echte emotie tonen, daar heb je gelijk in. Is ook maar een mens.

En by the way Davey die in de auto The Police opzette deed voor mij daarmee ook zoiets( als toen Marianne) naar Eline toe. Haar laten weten dat hij op haar spoor zit.
We shall see 🙂