Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2017, 09:52

 3483  Uma
weyns1960 schreef:...Verleden jaar was dat wel mogelijk; ik veronderstel dat de makers geen enkel risico wilden nemen en het de kijkers echt onmogelijk maken om de mol zelf te ontmaskeren. Net dat was een deel van de charme van dit programma dat nu (althans voor mij) verdwenen is en dan hou je over: een banaal zij het mooi gefilmd en duur spelletjesprogramma.
Laten we de compilatie-aflevering afwachten alvorens te oordelen. Ik ga akkoord met je bedenkingen maar sommige zaken worden als hint beschouwd terwijl ik er 100% zeker van ben dat ze gewoon een deel zijn van een normale opzet.
Sommige van de hints van vorig jaar vond ik ook niet sluitend hoor (bvb El topo en Gilles die de enige is die in die richting kijkt, dat kan evengoed toeval zijn).
Als blijkt dat er echt gefoefeld is om iedereen op ene dwaalspoor te brengen dan is het voor mij ook gedaan als zoektocht naar de mol, maar het blijft toch een onderhoudend stuk televisie (o.a. de spontaniteit van Marzena, de gedrevenheid van Robin, eindelijk eens echte mensen met echt gedragingen).
Gebruikersavatar

daniel.bauwens24 mar 2017, 10:02

 63
weyns1960 schreef:Tot nader order is De Mol geen reality show. Dat er geknipt en geplakt wordt, uiteraard, zelfs met "valse" hints; maar dan wel hints die uit het spel komen en geen hints die er achteraf zijn ingeplakt en niets met het spelverloop te maken hebben.


Ook de reden waarom ik enkel nog naar De Mol kijk en naar geen enkel ander programma (ook geen nieuws). De Mol lijkt nu dezelfde weg op te gaan. Jammer.


Nogmaals, laat zoveel shots zien als je wil, maar hou het spel eerlijk, ik verwacht van dit programma niet dat er wordt gelogen door "hints" te monteren die helemaal niet in het spel voorkomen. Als er wordt gezegd "we vertrekken met een identieke set letters" en dit blijkt niet zo te zijn, dan is dit mogelijk een hint, mogelijk niet, maar het is liegen. Als je om een beter shot te kunnen filmen, een bal laat wegtrappen die niet in het spel werd gebruikt, dan is dat misschien mooiere TV maar het is wel een leugen. Ik dacht tot gisteren dat De Mol daar ni...
Ik zou afwachten met de mol af te schrijven voordat we de laatste episode gezien hebben. Ja, ze hebben verschillende "valse" scenes tussen rugby opdracht, maar, zover dat wij weten heeft dat geen effect gehad aan de uitslag want de ballen die duidelijk getoond waren (die shots waar het bal door de lucht vliegt en we de naam duidelijk te zien krijgen- dat is trouwens gephotoshopped) en die de kandidaten krijgen zijn altijd hetzelfde.

Conclusie: Ze hebben slechte (niet goed genoeg) beelden van de "echte" match, en vragen Davey om er later een paar willekeurige ballen te shotten (maakt niet uit welke, want ze plakken de correcte naam er toch op later bij het editen). Ze knippen en plakken de beste momenten zodat het spannend wordt en fixen alles in post-productie.

Die "M" bij scrabble can perfect fair zijn geweest, maar gewoon niet getoond op kaart. Een hint waarschijnlijk. Enfin, ik zou zeggen; niet te druk over maken, het zal wel verklaard worden (denk ik).
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 11:46

 426
daniel.bauwens schreef:Ik zou afwachten met de mol af te schrijven voordat we de laatste episode gezien hebben. Ja, ze hebben verschillende "valse" scenes tussen rugby opdracht, maar, zover dat wij weten heeft dat geen effect gehad aan de uitslag want de ballen die duidelijk getoond waren (die shots waar het bal door de lucht vliegt en we de naam duidelijk te zien krijgen- dat is trouwens gephotoshopped) en die de kandidaten krijgen zijn altijd hetzelfde.

Conclusie: Ze hebben slechte (niet goed genoeg) beelden van de "echte" match, en vragen Davey om er later een paar willekeurige ballen te shotten (maakt niet uit welke, want ze plakken de correcte naam er toch op later bij het editen). Ze knippen en plakken de beste momenten zodat het spannend wordt en fixen alles in post-productie.

Die "M" bij scrabble can perfect fair zijn geweest, maar gewoon niet getoond op kaart. Een hint waarschijnlijk. Enfin, ik zou zeggen; niet te druk over maken, het zal wel verklaard worden (den...
Tja, voor mij, van zodra er vals wordt gespeeld, dan is de leut eraf en is het geen fair spel meer. Als je "Gladiator" als bal laat zien en er wordt via de beelden gedaan alsof dit een correcte keuze was terwijl dit helemaal niet mogelijk is (dit heeft dus wel een effect, he!), als je ballen laat verdwijnen of terug laat verschijnen als ze al werden weggetrapt -en dit zijn slechts enkele voorbeelden- tja, zo'n gemonteerde "reality" programma's zijn er al voldoende.
De Mol moet een eerlijk spel blijven, dat is het blijkbaar niet meer. Jammer. :(
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 11:49

 426
annie.delen schreef:Indien het gouden ei onder de laag een M heeft dan is er toch niet vals gespeeld.
En waar op het plan van de kandidaten of op het plan dat wij te zien kregen (schijnbaar zijn dat zelfs 2 verschillende plannen heb ik bij iemand gelezen), staat een M, al dan niet in goud?
Identieke set letters, werd toch gezegd? Dan moet die M op het plan staan, klaar. De "EEN HINT" die dan verkeerd wordt geteld (x4 ipv x3) en dan MERG "jullie mogen nu uit jullie pijp komen", allemaal heel toevallig dat die letters net bij Gilles terecht kwamen? Ik geloof er niet meer in, teveel toevalligheden.
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 12:02

 426
ex-molinator schreef:Laten we de compilatie-aflevering afwachten alvorens te oordelen. Ik ga akkoord met je bedenkingen maar sommige zaken worden als hint beschouwd terwijl ik er 100% zeker van ben dat ze gewoon een deel zijn van een normale opzet.
Sommige van de hints van vorig jaar vond ik ook niet sluitend hoor (bvb El topo en Gilles die de enige is die in die richting kijkt, dat kan evengoed toeval zijn).
Als blijkt dat er echt gefoefeld is om iedereen op ene dwaalspoor te brengen dan is het voor mij ook gedaan als zoektocht naar de mol, maar het blijft toch een onderhoudend stuk televisie (o.a. de spontaniteit van Marzena, de gedrevenheid van Robin, eindelijk eens echte mensen met echt gedragingen).
Akkoord dat het onderhoudende TV is/was en dat het leuke spellen zijn en prachtige beelden oplevert, maar als er gefoefeld wordt, dan is dit een programma zoals een ander gemonteerd "reality" programma en is dit het laatste jaar voor mij als molloot. Dat zou ik heel erg jammer vinden, want voor ons was het een sport om de echte hints te vinden en de mol te kunnen ontmaskeren.
Ik heb me dit jaar opnieuw geamuseerd op dit forum, met het zoeken naar hints, het in discussie gaan om theorieën proberen te bevestigen of te ontkrachten, met het lezen van zogezegde (en heel ver gezochte) hints en vanwege sommige commentaren (die echt grappig waren en ook zo bedoeld waren, gelukkig).
Als echter delen in scène werden gezet die niet in het echte spel zijn gebeurd, waar ligt dan nog de uitdaging? Misschien kijk ik een volgend seizoen nog wel gewoon voor de lol, of ik kijk zelfs helemaal niet meer want pure nonsens en tijdverlies.
Ik stel me ook niet teveel voor van de laatste aflevering met "hints" en vrees dat we met zijn allen zwaar teleur gesteld zullen zijn.
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 12:08

 426
sherlock schreef:Als je dat allemaal samen neemt, dan heb ik wel wat bedenkingen. Als het voor ons gewoon niet mogelijk is om de mol te ontmaskeren omdat we niet zeker zijn dat alles wordt getoond "wie es eigentlich gewesen" is, dan is het natuurlijk mission impossible. Ik begrijp de praktische kant van televisie maken, de kleine teams, de druk, etc. Maar om dan te monteren zoals het mooi uitkomt, dat zou ik ten zeerste betreuren...
En dan heb je nog niet eens alle "rariteiten" opgesomd, er zijn er gewoon teveel om het leuk te houden of correct te noemen. Dat is de reden dat ik heb afgehaakt en niet meer op zoek ga, dit hele zaakje stinkt, om het met de woorden van Bouba te zeggen; het boeit me niet meer. Jammer.
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 12:09

 426
steven.vandorsselaer schreef:Davey lijkt de supermanbal en niet de pulp fictionbal te trappen op het pulp fictionfragment van Dick Dale. Tijdens star wars is in de verte de 3de bal v links op de 2de rij verdwenen en dat is superman. En nadien is het beter in beeld en is die superman ook weg. Hij trapt tijdens pulp fiction dus niet voor niets te veel nr links. Tis ni de juiste bal. Hier klopt iets niet. Dat zijn geen montagefouten. Ik denk dat hier de mol aan het werk is. Davey dus.
Inderdaad geen montagefouten - dit is vals spelen via foutieve informatie in de montage. Bah.
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2017, 12:10

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Akkoord dat het onderhoudende TV is/was en dat het leuke spellen zijn en prachtige beelden oplevert, maar als er gefoefeld wordt, dan is dit een programma zoals een ander gemonteerd "reality" programma en is dit het laatste jaar voor mij als molloot. Dat zou ik heel erg jammer vinden, want voor ons was het een sport om de echte hints te vinden en de mol te kunnen ontmaskeren.
Ik heb me dit jaar opnieuw geamuseerd op dit forum, met het zoeken naar hints, het in discussie gaan om theorieën proberen te bevestigen of te ontkrachten, met het lezen van zogezegde (en heel ver gezochte) hints en vanwege sommige commentaren (die echt grappig waren en ook zo bedoeld waren, gelukkig).
Als echter delen in scène werden gezet die niet in het echte spel zijn gebeurd, waar ligt dan nog de uitdaging? Misschien kijk ik een volgend seizoen nog wel gewoon voor de lol, of ik kijk zelfs helemaal niet meer want pure nonsens en tijdverlies.
Ik stel me ook niet teveel voor van de laatste aflevering met "hints" en vrees dat we met zijn allen zwaar teleur gesteld zullen zijn.
Ik heb ook die bedenkingen hoor, maar wil niet vooruit lopen op de zaken.
In het slechtste geval kijk ik wel nog (omdat er wel echte reacties te zien zijn en de menselijke interactie mij interesseert) maar het doel van het molforum valt dan weg. De discussies die leuk zijn kunnen dan wel blijven bestaan maar zijn dan eigenlijk volledig naast de kwestie.
Gebruikersavatar

ex-molinator24 mar 2017, 12:13

 3483  Uma
Ow, terwijl ik aan het schrijven was, zijn er een paar berichten gekomen die de tendens van dit topic bevestigen.

Deze discussie hoort beter in Off-Topic en laten we aub de bedenkingen niet tot zekerheden bombarderen.
Misschien beter deze discussie voeren na de compilatie aflevering?
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 12:18

 426
eveline.vanhemel schreef:Simpel, het beeld met trainspotting is er met opzet tussen gemonteerd en bevestigd volgens mij dat het een hint is...
Het is weer zoiets als de nummerplaat en het strookiesverhaal, een beeld en verder niets meer.
Eveline, het is toch de bedoeling dat we zien wat er gebeurt tijdens de spelletjes en daaruit onze conclusies kunnen trekken; het is tot hiertoe nooit de bedoeling geweest dat er "extra's" worden gemonteerd die nooit hebben plaats gevonden. Als dit de nieuwe trend is, nee, bedankt.
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 12:21

 426
ex-molinator schreef:Ow, terwijl ik aan het schrijven was, zijn er een paar berichten gekomen die de tendens van dit topic bevestigen.

Deze discussie hoort beter in Off-Topic en laten we aub de bedenkingen niet tot zekerheden bombarderen.
Misschien beter deze discussie voeren na de compilatie aflevering?
Akkoord, ik rep er (voorlopig) niet meer over 😎

PS Deze discussie is ondertussen geëvolueerd naar off-topic maar begon wel degelijk met bemerkingen over de rugby-proef - beetje moeilijk soms om dingen op de juiste plek te krijgen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2017, 14:54

 8153
ex-molinator schreef:Het blijft toch een onderhoudend stuk televisie (o.a. de spontaniteit van Marzena, de gedrevenheid van Robin, eindelijk eens echte mensen met echt gedragingen).
:evil:
Je vergeet Sam!!!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9