Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2017, 22:27

 2204
Prima mollenstreek ook van Annelies om de bal te laten vallen in plaats van neer te leggen (staat hier al ergens).

Maar op zich ook wel begrijpelijk. Op het ogenblik dat ze met de bal loopt roept Robin iets wat wordt ondertiteld als "en laat je maar vallen".

Maar ik versta: 'laat 'm vallen'. Enfin, van Robin weten we natuurlijk dat hij de mol niet is, maar toch ... :mrgreen:


[ external image ]
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer22 mar 2017, 22:55

 21
Davey lijkt de supermanbal en niet de pulp fictionbal te trappen op het pulp fictionfragment van Dick Dale. Tijdens star wars is in de verte de 3de bal v links op de 2de rij verdwenen en dat is superman. En nadien is het beter in beeld en is die superman ook weg. Hij trapt tijdens pulp fiction dus niet voor niets te veel nr links. Tis ni de juiste bal. Hier klopt iets niet. Dat zijn geen montagefouten. Ik denk dat hier de mol aan het werk is. Davey dus.
Gebruikersavatar

daniel.bauwens22 mar 2017, 23:14

 63
steven.vandorsselaer schreef:Davey lijkt de supermanbal en niet de pulp fictionbal te trappen op het pulp fictionfragment van Dick Dale. Tijdens star wars is in de verte de 3de bal v links op de 2de rij verdwenen en dat is superman. En nadien is het beter in beeld en is die superman ook weg. Hij trapt tijdens pulp fiction dus niet voor niets te veel nr links. Tis ni de juiste bal. Hier klopt iets niet. Dat zijn geen montagefouten. Ik denk dat hier de mol aan het werk is. Davey dus.
Mag ik er op wijzen dat van alle drie finalisten, Davey het meeste geld heeft opgebracht? Dat is niet te zeggen dat hij geen verdachte dingen heeft gedaan (of dat hij de mol niet zou kunnen zijn), maar toch.. Food for thought.
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer22 mar 2017, 23:17

 21
Ik was helemaal op het Anneliesspoor. Maar hier is iets ni juist
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2017, 23:21

 1690  Sven
steven.vandorsselaer schreef:Davey lijkt de supermanbal en niet de pulp fictionbal te trappen op het pulp fictionfragment van Dick Dale. Tijdens star wars is in de verte de 3de bal v links op de 2de rij verdwenen en dat is superman. En nadien is het beter in beeld en is die superman ook weg. Hij trapt tijdens pulp fiction dus niet voor niets te veel nr links. Tis ni de juiste bal. Hier klopt iets niet. Dat zijn geen montagefouten. Ik denk dat hier de mol aan het werk is. Davey dus.
Tja, in de film pulp fiction worden ook 4 verhalen ( kandidaten ) in niet chronologische volgorde verteld. Daar kan ik nog snappen dat daarin de montage een loopje heeft genomen met de oorspronkelijke volgorde. Maar waarom Trainspotting achteraf werd toegevoegd?
Dus in de begingeneriek worden de kandidaten in niet chronologische volgorde afgebeeld.
De eerste is niet de mol, de tweede niet de winnaar, de derde niet de verliezer en de vierde niet de laatste afvaller? Waren we ondertussen ook al achter gekomen.En heeft die nummerplaat daar dan iets mee te maken? Is dat dan wel de juiste volgorde? 4 = Eline, 3 = Annelies en 1 = Davey? Daar gaan we weer...
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer22 mar 2017, 23:32

 21
Laat ons focussen op deze proef want hier is echt iets niet pluis. Superman die net geweest is verwisselen met pulp fiction.
Train spotting komt is alleszins met een bedoeling want die acteur staat al even toch op de rug v Robin.
En star wars waar ewan ook in meespeelt is al geweest met harrisson ford dacht ik
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2017, 00:04

 1690  Sven
steven.vandorsselaer schreef:Laat ons focussen op deze proef want hier is echt iets niet pluis. Superman die net geweest is verwisselen met pulp fiction.
Train spotting komt is alleszins met een bedoeling want die acteur staat al even toch op de rug v Robin.
En star wars waar ewan ook in meespeelt is al geweest met harrisson ford dacht ik
Bij Star wars laat Davey de bal even vallen, dan zie je dat de star wars bal, 2de van rechts nog in het vak ligt. Hier is duidelijk gefoefeld met de volgorde van alles, denk ik.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 09:20

 2204
steven.vandorsselaer schreef:Davey lijkt de supermanbal en niet de pulp fictionbal te trappen op het pulp fictionfragment van Dick Dale. Tijdens star wars is in de verte de 3de bal v links op de 2de rij verdwenen en dat is superman. En nadien is het beter in beeld en is die superman ook weg. Hij trapt tijdens pulp fiction dus niet voor niets te veel nr links. Tis ni de juiste bal. Hier klopt iets niet. Dat zijn geen montagefouten. Ik denk dat hier de mol aan het werk is. Davey dus.
Ik kan het hele verhaal niet goed volgen. Maar waarom zouden het geen 'montagefouten' kunnen zijn?

Of anders gesteld: op welke wijze zou Davey (of eender wie) hebben kunnen mollen gelet op de gedane vaststellingen. Door bal A te nemen, bal B te trappen en bal C te laten landen? Lijkt me straf! :mrgreen:
(of - zoals al gezegd - ik begrijp de theorie niet zo goed 😉 )


Volgens mij zijn het wel montagefouten. Je mag niet vergeten dat er veel meer gebeurt en wordt gefilmd dan wat wij als kijker te zien krijgen (of denken te zien te krijgen :mrgreen: ).

Een voorbeeld: het uitleggen van de proef gebeurt nadat de spelers (kandidaten) op het veld zijn gekomen. Bij de uitleg worden beelden getoond van de ballen in het rek en van het speelveld. Op dat speelveld zijn de spelers niet te zien. Waarom niet? Omdat die beelden voordien (of nadien) zijn opgenomen. Het kan dus zijn dat het beeld van de ballen in het rek niet de volgorde is van de ballen op het ogenblik dat het spel begint.


Maar nog veel belangrijker: een van de bedoelingen van de makers is ook om een mooi programma te maken. Het lijkt mij onmogelijk om het spel (helemaal) mooi te filmen terwijl het bezig is.
Dus wat doen de makers (vermoed ik): ze vragen aan Davey om enkele ballen fotogeniek weg te trappen / uit het rek te nemen / ... zodat ze dat vanuit verschillende hoeken kunnen filmen. Die beelden worden dan nadien in de proef gemonteerd (dus niet noodzakelijk met de bal die op dat moment echt getrapt wordt).


Mijn idee. Maar als er mij iemand kan uitleggen hoe er tijdens deze proef gemold is met de ballen, dan lees ik dat graag. 😉
Gebruikersavatar

WIEISHET23 mar 2017, 10:49

 32
johan.maes schreef:Annelies natuurlijk! 😎
Wat me opvalt, is de reactie van Annelies als de rugbyspelers het veld opkomen (5:49). En meteen daarna een vreemde interactie tussen Annelies en Davey (5:51). Wat denken jullie daarvan?
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 11:58

 426
steven.vandorsselaer schreef:Train spotting zit er in het begin dus niet tussen. Davey pakt de bal waar pulp fiction lag en terug ligt. Je ziet hem ook de bal met pulp fiction trappen (heb een foto) en dan laten ze een bal met trainspotting zien. En robin zegt tis just de bal is met trainspotting.
Niet toevallig
Ik heb deze proef grondig opnieuw bekeken, sommige opmerkingen zijn onder dit topic al vernoemd, ik lijst hier op wat ik zelf heb gezien (en misschien heb ik nog wel dingen gemist :? ):
- na het trappen van bal #2 ligt de bal "Kill Bill" niet meer in het rek en komt nooit meer terug in het rek
- na het trappen van bal #5 ligt de bal "Pulp Fiction" terug in het rek, nadat die al als bal #4 is weggetrapt en deze bal blijft in het rek liggen
- na het trappen van bal #4 (of #5) ligt de (eerder gebruikte) bal "Superman" niet meer in het rek maar er ligt 1 bal achter het rek tegen de kant; deze bal komt niet meer terug in het rek
- na het trappen van bal #7 wordt "Trainspotting" als getrapte bal in beeld gebracht maar deze bal ligt niet in het rek: de door Robin aangepakte bal wordt wel als correct gerekend maar we zien niet welke bal dit is - het liedje Lust for Life van Iggy Pop werd wel degelijk in Trainspotting gebruikt
- na het trappen van bal #8 ligt de bal "Star Wars" terug in het rek (was als 5de bal weggetrapt) en is van plaats verwisseld met de bal "Edward Scissorhands"; deze bal wordt opnieuw getrapt als bal #9 (voor zover ik kan zien)
- bal #10: deze moet uit een film komen met ofwel Nicolas Cage (Eline), Bruce Willis (Annelies) of Anthony Hopkins (Robin); de getrapte bal is "Gladiator" en Eline moest de bal pakken - was dit echter niet de soundtrack uit The Rock van Hans Zimmer (die kende Davey wel, zei hij) waarin Nicolas Cage meespeelde en waardoor Eline de bal had moeten pakken, of komt deze muziek eveneens voor in Gladiator? In Gladiator spelen toch geen enkel van de 3 vermelde acteurs mee?

Afgaande op deze onverklaarbare dingen is er ofwel heel wat misgelopen met de montage of de mol stond aan het rek. 😂

Er werd al eerder door meerdere mensen en in sommige programma's een link gelegd naar Expeditie Robinson, laat die laatste soundtrack van de rugbyproef nu toevallig de begintune zijn van dat programma...

Ik ben helemaal in de war!!!! 😲 :oops: :roll:
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer23 mar 2017, 12:35

 21
Laatste fragment is zeker de rock.
Maar er is daar iets raar met de volgorde. Mss dat de gemoederen zo oplaaiden dat ze sommige stukken opnieuw moesten doen of laten vallen.
Maar trainspotting, dat veel bekender is van underworld, staat er niet op.
En het lijkt erop dat pulp fictionbal niet werd getrapt al laten ze uitschijnen van wel
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 12:40

 426
steven.vandorsselaer schreef:Laatste fragment is zeker de rock.
Maar er is daar iets raar met de volgorde. Mss dat de gemoederen zo oplaaiden dat ze sommige stukken opnieuw moesten doen of laten vallen.
Maar trainspotting, dat veel bekender is van underworld, staat er niet op.
En het lijkt erop dat pulp fictionbal niet werd getrapt al laten ze uitschijnen van wel
Ik hoop echt dat er niet gefoefeld is met extra takes om het verhaal te laten kloppen, dat is liegen t.o.v. de kijker en zo wordt het voor ons echt een hopeloze zaak om het spel te volgen en de mol in actie te zien. De laatste aflevering met de hints zal bepalen of ik volgend seizoen nog fervent ga mollen of niet, want dit is niet de eerste "montagefout" (of leugen zelfs) die ik zie, hopelijk wel de laatste!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9