Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer23 mar 2017, 20:53

 21
Frolva schreef:Bedankt voor de toelichting, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders. :oops: :mrgreen:

Hoe er in het algemeen gesaboteerd kon worden in deze proef begrijp ik.

Maar wat ik niet begrijp is hoe en door wie er gesaboteerd kon worden door:

- een bal die er eerst wel en dan niet meer ligt
- een bal die werd getrapt maar nadien terug in het rek ligt
- een bepaalde bal die wordt getrapt en een andere die in beeld wordt getoond
- ...

Er worden veel verdachte zaken opgemerkt, maar ik kan die niet linken aan een mogelijke sabotage door een van de spelers.

Een bal (trainspotting) die in het begin gewoon niet in het rek ligt. Dat kan toch geen toeval zijn
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 21:24

 2204
steven.vandorsselaer schreef:Een bal (trainspotting) die in het begin gewoon niet in het rek ligt. Dat kan toch geen toeval zijn
Maar sabotage?

(sorry, ik vat het nog steeds niet)
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 21:50

 3423  Yens
Frolva schreef:Maar sabotage?

(sorry, ik vat het nog steeds niet)
Dat is volgens mij ook geen sabotage? Trainspotting zou toch weer een hint kunnen zijn.
Is een van de kandidaten op een of andere manier verbonden met treinen? Of letterlijk als hobby aan "trainspotting" doet?

Ik herinner me wel dat in de rugbyproef de muziek van Iggy Pop (Lust for Life) werd gespeeld... Welke film werd er toen door Davey genomen en wat zeiden de andere kandidaten?
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer23 mar 2017, 22:40

 21
Al gezegd. Davey pakt de pulp fiction bal.
Die Trainspotting bal ligt zelfs nooit op dat rek . Maar ik weet ook niet wat het betekent.
Geen betekenis of alleen maar een afleidingsmanoeuver? Da zou flauw zijn.
Ook associeer ik trainspotting veel meer met born slippy van underworld
Gebruikersavatar

bert.verhaegen24 mar 2017, 00:11

 129
Het is inderdaad wel erg vreemd dat de bal met "Trainspotting" in het begin ontbreekt maar iets later wel gewoon voorkomt in het spel. Dit lijkt mij dus zeker een mogelijke tip. De makers hebben misschien ongemerkt een bal gewisseld toen Davey een bal wegtrapte.

Omdat Trainspotting een film is die onder andere gaat over druggebruik, dacht ik dat daar misschien een link was.

In de muziek-playlist van Annelies staat het nummer "Cocaine" van J.J. Cale.

De muzieknummers en/of acteurs die voorkomen in dit rugby-spel kunnen met wat goede allemaal gelinkt worden aan cocaïne of drugs. Mogelijk zijn er wel nog andere of betere verbanden dan die ik tot nu toe heb gevonden:

- Pirates of the Carribbean: Johnny Depp heeft zijn rol van Jack Sparrow voor een groot stuk gebaseerd op Keith Richards, die verslaafd was aan cocaïne. Richards speelt een bijrol in 2 Pirates-films.
- Braveheart: Crack & Cocaine is een nummer van BraveHeart DaFuture.
- Superman: bij cocaïne-gebruik krijg je een ego-boost, ook wel het ''superman-syndroom'' genoemd. Je barst van het zelfvertrouwen, en kan de hele wereld aan. Dit duurt echter niet lang, en daarna volgen de negatieve effecten zoals depressie of andere negatieve gevoelens die langer duren.
- Pulp Fiction: in deze film komt ook cocaïne-gebruik voor, met name door actrice Uma Thurman, die ook voorkwam in het spel
- Requiem for a Dream: ook een film over druggebruik
- the Good, the Bad and the Ugly: wordt ook wel eens gebruikt om soorten medicatie/drugs te beschrijven http://www.moonproject.co.uk/know-your- ... -the-ugly/
- E.T.: Drew Barrymore, de actrice die ook in het spel voorkomt, was in haar jeugd verslaafd aan cocaïne
- the Rock: acteur Dwayne Johnson, bijgenaamd "the Rock", was ook verslaafd aan cocaïne

Waarschijnlijk is dit allemaal weer veel te ver gezocht in de Annelies-tunnel, maar ja, you never know. 😃
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2017, 00:32

 3423  Yens
In elk geval goed gevonden of het nu klopt of niet. Ik denk dat ik morgen eens ga zoeken naar een link tussen Trainspotting en onze 3 overblijvende kandidaten. Die film kwam toch het duidelijkst naar voren als hint volgens mij. Nu tijd voor bed :oops: .
Gebruikersavatar

Mateo24 mar 2017, 01:05

 870
bert.verhaegen schreef:Het is inderdaad wel erg vreemd dat de bal met "Trainspotting" in het begin ontbreekt maar iets later wel gewoon voorkomt in het spel. Dit lijkt mij dus zeker een mogelijke tip. De makers hebben misschien ongemerkt een bal gewisseld toen Davey een bal wegtrapte.

Omdat Trainspotting een film is die onder andere gaat over druggebruik, dacht ik dat daar misschien een link was.

In de muziek-playlist van Annelies staat het nummer "Cocaine" van J.J. Cale.

De muzieknummers en/of acteurs die voorkomen in dit rugby-spel kunnen met wat goede allemaal gelinkt worden aan cocaïne of drugs. Mogelijk zijn er wel nog andere of betere verbanden dan die ik tot nu toe heb gevonden:

- Pirates of the Carribbean: Johnny Depp heeft zijn rol van Jack Sparrow voor een groot stuk gebaseerd op Keith Richards, die verslaafd was aan cocaïne. Richards speelt een bijrol in 2 Pirates-films.
- Braveheart: Crack & Cocaine is een nummer van BraveHeart DaFuture.
- Superman: bij cocaïne-geb...
Heel mooi gevonden en uitgelegd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2017, 07:07

 8153
bert.verhaegen schreef:Het is inderdaad wel erg vreemd dat de bal met "Trainspotting" in het begin ontbreekt maar iets later wel gewoon voorkomt in het spel. Dit lijkt mij dus zeker een mogelijke tip. De makers hebben misschien ongemerkt een bal gewisseld toen Davey een bal wegtrapte.

Omdat Trainspotting een film is die onder andere gaat over druggebruik, dacht ik dat daar misschien een link was.

In de muziek-playlist van Annelies staat het nummer "Cocaine" van J.J. Cale.

De muzieknummers en/of acteurs die voorkomen in dit rugby-spel kunnen met wat goede allemaal gelinkt worden aan cocaïne of drugs. Mogelijk zijn er wel nog andere of betere verbanden dan die ik tot nu toe heb gevonden:

- Pirates of the Carribbean: Johnny Depp heeft zijn rol van Jack Sparrow voor een groot stuk gebaseerd op Keith Richards, die verslaafd was aan cocaïne. Richards speelt een bijrol in 2 Pirates-films.
- Braveheart: Crack & Cocaine is een nummer van BraveHeart DaFuture.
- Superman: bij cocaïne-geb...
😲
Eh... Bedoel je nou dat Annelies dealt of dat ze een junk is? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2017, 07:52

 3423  Yens
chicawah schreef:😲
Eh... Bedoel je nou dat Annelies dealt of dat ze een junk is? :mrgreen:
Tja, (open doel) dat zou natuurlijk de black-out tijdens de museumproef verklaren he 😂
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer24 mar 2017, 07:54

 21
We krijgen niet te zien of davey pulp fictionbal neemt en/of trapt. We veronderstellen dit omdat het zo voor de hand ligt. En ook zien we na zijn trap een close up van de pulp fictionbal. De bal wordt zeer slecht getrapt en vervolgens gevangen door de rugbyers. Maar in een volgend beeld zien we dat de supermanbal verdwenen is en de pulp fiction bal nog op het rek ligt. Het lijkt of men ons wil doen geloven dat op dat moment de pulp fictionbal is getrapt maar dat is zeker niet zo.
Dit wordt getoond tijdens trainspottingmuziek
[ external image ] ik zie duidelijk fiction op de bal staan. Ik hoop dat het voor jullie duidelijk is.
In een volgend moment ineens een close up v trainspottingbal. En Robin met Ewan mc Gregor die de bal vangt zegt tis de juiste. Echt bizar. Ik vind er geen verklaring voor.
Mss idd een link met cocaine v jj cale?
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2017, 08:25

 3423  Yens
steven.vandorsselaer schreef:We krijgen niet te zien of davey pulp fictionbal neemt en/of trapt. We veronderstellen dit omdat het zo voor de hand ligt. En ook zien we na zijn trap een close up van de pulp fictionbal. De bal wordt zeer slecht getrapt en vervolgens gevangen door de rugbyers. Maar in een volgend beeld zien we dat de supermanbal verdwenen is en de pulp fiction bal nog op het rek ligt. Het lijkt of men ons wil doen geloven dat op dat moment de pulp fictionbal is getrapt maar dat is zeker niet zo.
Dit wordt getoond tijdens trainspottingmuziek
[ external image ] ik zie duidelijk fiction op de bal staan. Ik hoop dat het voor jullie duidelijk is.
In een volgend moment ineens een close up v trainspottingbal. En Robin met Ewan mc Gregor die de bal vangt zegt tis de juiste. Echt bizar. Ik vind er geen verklaring voor.
Mss idd een link met cocaine v jj cale?
Simpel, het beeld met trainspotting is er met opzet tussen gemonteerd en bevestigd volgens mij dat het een hint is...
Het is weer zoiets als de nummerplaat en het strookiesverhaal, een beeld en verder niets meer.
Gebruikersavatar

weyns196024 mar 2017, 09:17

 426
Frolva schreef:Bedankt voor de toelichting, maar ik bedoelde eigenlijk iets anders. :oops: :mrgreen:

Hoe er in het algemeen gesaboteerd kon worden in deze proef begrijp ik.

Maar wat ik niet begrijp is hoe en door wie er gesaboteerd kon worden door:

- een bal die er eerst wel en dan niet meer ligt
- een bal die werd getrapt maar nadien terug in het rek ligt
- een bepaalde bal die wordt getrapt en een andere die in beeld wordt getoond
- ...

Er worden veel verdachte zaken opgemerkt, maar ik kan die niet linken aan een mogelijke sabotage door een van de spelers.
Ik kan bijvoorbeeld dmv de laatste bal (Gladiator, zogezegd) een link maken naar het introductiefilmpje met mol-Gilles naar het programma Robinson (waarin de muziek wordt gebruikt van The Rock, wat dus echt op die laatste bal zou hebben gestaan, maar ook die bal hebben we nergens in het rek zien liggen), maar die muziekhint wil volgens mij niets zeggen en als het wel iets wil zeggen, dan is die hint erin gebracht door gemonteerde beelden die niet uit het spel komen. Dat is vals spelen en verbrodt het spel.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9