Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

beagle07 mar 2017, 15:29

 77
The hunter schreef:...... . Er ontbreekt als het ware een natuurlijke leider in de groep.
Oei, en Robin doet nochthans zo zijn best om zijn troepen in het gelid te houden... 😂
Gebruikersavatar

jos.jansen07 mar 2017, 17:16

 328  Uma
Ik denk dat deze groep gewoon vol leiders zit waardoor niemand wil luisteren, een groep als dit is super makkelijk te manipuleren als mol puur omdat toch iedereen zijn/haar goesting doet.
Gebruikersavatar

Social08 mar 2017, 01:03

 353  Uma
Ja, een groep zijn ze wel, maar absoluut geen team. Het vertrouwen is er gewoonweg niet onder mekaar. Ze blijven ook telkens in dezelfde val lopen. Geen overleg op voorhand, geen duidelijke strategie, geen rechtlijnige aanpak.

Robin doet soms wel zijn best om er iets van te maken, men zou haast denken dat hij daardoor wel de mol moet zijn.
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:27

 426
Laten we veronderstellen dat Annelies niet de mol is maar dat ze weet/vermoedt wie het wel is: dan moet ze toch helemaal niet actief zijn en kan ze haar tijd beter spenderen aan het observeren van wie volgens haar de mol is? Ze wordt (denk ik) door de andere spelers niet verdacht, en zo kan zij heel ver geraken in dit spel.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 08:52

 3423  Yens
weyns1960 schreef:Laten we veronderstellen dat Annelies niet de mol is maar dat ze weet/vermoedt wie het wel is: dan moet ze toch helemaal niet actief zijn en kan ze haar tijd beter spenderen aan het observeren van wie volgens haar de mol is? Ze wordt (denk ik) door de andere spelers niet verdacht, en zo kan zij heel ver geraken in dit spel.
Ja, maar het probleem is dat ze er zo dikwijls als eerste er uit ligt he, zeker als het fysieke proeven zijn. Dan kan ze toch niet observeren? Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2017, 08:53

 426
eveline.vanhemel schreef:Ja, maar het probleem is dat ze er zo dikwijls als eerste er uit ligt he, zeker als het fysieke proeven zijn. Dan kan ze toch niet observeren? Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Klopt wel, maar wij weten niet hoeveel/hoe dikwijls de spelers achteraf nog napraten over de proef en op die manier kan je ook heel veel te weten komen. Door bijvoorbeeld te letten op de reacties van jouw mol tijdens die gesprekken.
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:54

 110
Stel dat Annelies de mol is, hoe zou zij dan saboteren?

De mol hoeft natuurlijk geen enthousiaste groepstrekker te zijn die probeert te saboteren vanuit een initiatiefnemerspositie. Dat was de tactiek van Gilles, maar dat werkte enkel zo omdat Gilles zijn karakter ook zo was. Annelies heeft een ander karakter en als zij de mol zou zijn, dan zou zij niet mollen vanuit een leiderspositie. Maar eerder vanuit een volgerspositie. Het is ook niet ondenkbaar dat Woestijnvis een mol heeft gekozen die tegengesteld is aan die van vorig jaar.

Het is misschien niet het ideale type mol, maar de passieve mol kan evengoed een mol zijn. De mol blijft een mens en zal zijn rol als mol invullen vanuit zijn eigen karakter.
Gebruikersavatar

Molliarty08 mar 2017, 16:23

 157
nite schreef:Stel dat Annelies de mol is, hoe zou zij dan saboteren?

De mol hoeft natuurlijk geen enthousiaste groepstrekker te zijn die probeert te saboteren vanuit een initiatiefnemerspositie. Dat was de tactiek van Gilles, maar dat werkte enkel zo omdat Gilles zijn karakter ook zo was. Annelies heeft een ander karakter en als zij de mol zou zijn, dan zou zij niet mollen vanuit een leiderspositie. Maar eerder vanuit een volgerspositie. Het is ook niet ondenkbaar dat Woestijnvis een mol heeft gekozen die tegengesteld is aan die van vorig jaar.

Het is misschien niet het ideale type mol, maar de passieve mol kan evengoed een mol zijn. De mol blijft een mens en zal zijn rol als mol invullen vanuit zijn eigen karakter.
100% mee akkoord. Zeker ook omdat het de kijker op een verkeerd been zet. Veel mensen zijn letterlijk op zoek naar Gilles 2.0.

Hoewel ik het toch maar wat slapjes zou vinden (persoonlijke mening..), toch is ze tot nu toe (er van uitgaan dat ze het is.) er goed ingeslaagd veel geld uit de pot te houden en heel weinig zelf in te brengen. PLUS, ze heeft het geluk dat er in de groep een aantal mensen zitten die zelf er voor zorgen (door geen overleg, door Choaszaaiendeluidroependewenende Robin etc.. ) dat er ook nog eens een groot aantal opdrachen niet lukt.
Maarja, dat is er vanuitgaande dat ZIJ de mol is, eh. 🙂
Gebruikersavatar

billie.holiday08 mar 2017, 18:16

 462  Bert
Daar ben ik volledig mee akkoord. We moeten geen copy van Giles hebben. Het mag van mij een passieve mol zijn, daar heb ik totaal geen problemen mee.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen08 mar 2017, 18:52

 129
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij zit Annelies er nog in omdat ze al van in het begin op dezelfde mol zit. Ondanks het feit dat ze op een bepaald moment aangeeft dat Bertrand haar kandidaat was, kan ik dit moeilijk geloven...
Volgens mij zijn die interviews over de stemming vertrouwelijk en heeft het voor een kandidaat die niet de mol is geen enkele zin om daarin een valse verdenking te uiten.
Gebruikersavatar

jos.jansen08 mar 2017, 21:46

 328  Uma
Molliarty schreef:PLUS, ze heeft het geluk dat er in de groep een aantal mensen zitten die zelf er voor zorgen (door geen overleg, door Choaszaaiendeluidroependewenende Robin etc.. ) dat er ook nog eens een groot aantal opdrachen niet lukt.
Jij zegt geluk, ik zeg goede screening waardoor juist deze kandidaten samen zitten.
Als je als productie kiest voor een passievere mol dan moet je er een aantal leidersfiguren inzetten waarvan je (na de interviews) weet dat ze chaos veroorzaken.
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 08:57

 110
Molliarty schreef:Hoewel ik het toch maar wat slapjes zou vinden (persoonlijke mening..),
Ik zou inderdaad ook liever een actieve mol zien dan een passieve. Maar misschien heeft ze wel verschillende sabotages geplaagd dat we niet gezien hebben? Dan zou ze wel een leukere mol zijn.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14