Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2017, 20:33

 1690  Sven
annick.neskens schreef:Zou Gilles het dan ook figuurlijk bedoeld hebben dat de mol in aflevering 4 een versnelling hoger schakelt en een eigen parcours rijdt?

Best mogelijk ... Annelies in een productiewagen ... niet?
En in het laatste filmpje op vier zegt Gilles. "Wie nu afvalt mist op een HAAR na de finale" Met de nadruk op HAAR. Dan toch een vrouw die afvalt?
Gebruikersavatar

annick.neskens21 mar 2017, 13:55

 128
Mke schreef:Als ik mij niet vergis, zegt Gilles op een bepaald moment dat het door de KUL geanalyseerd werd...
Best mogelijk maar één van de eerste reacties op deze titel, door mij geplaatst, was dat wat Gilles zei niet WAAR hoefde te zijn ... en mijn mening was dat je dan alles in twijfel kon trekken.

Ik blijf er dus nog steeds bij dat wanneer Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dat enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
Gebruikersavatar

weyns196025 mar 2017, 17:19

 426
annick.neskens schreef:... één van de eerste reacties op deze titel, door mij geplaatst, was dat wat Gilles zei niet WAAR hoefde te zijn ... en mijn mening was dat je dan alles in twijfel kon trekken.
Als ik zie welke beelden er gemonteerd worden die niet in het spel terug te vinden zijn, of bijvoorbeeld de verkeerde puntentelling bij het scrabble spel, of kaartjes waar bepaalde letters niet op staan, of ... voorbeelden genoeg, dus ik trek ondertussen heel veel in twijfel... :roll:
Gebruikersavatar

sherlock25 mar 2017, 20:22

 216
annick.neskens schreef:Best mogelijk maar één van de eerste reacties op deze titel, door mij geplaatst, was dat wat Gilles zei niet WAAR hoefde te zijn ... en mijn mening was dat je dan alles in twijfel kon trekken.

Ik blijf er dus nog steeds bij dat wanneer Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dat enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
Ik heb toen geplaatst dat het niet "WAAR" hoefde te zijn, wat misschien verkeerd is uitgedrukt. Maar daarmee bedoelde ik het volgende: die kaartjes hadden ook gewoon ergens kunnen liggen en Gilles kon die achteraf dan hebben genomen en/of hebben gekregen in één keer. Dan is het inderdaad technisch gezien zo dat die 1400 is "overhandigd".

Ik bedoelde gewoon dat in montage heel veel kan worden veranderd zodat het niet waarheidsgetrouw is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 20:27

 8153
annick.neskens schreef: wanneer Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dat enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles.
Vind ik ook.

De laatste tijd gaat het op het forum voortdurend over (al dan niet bewuste) fouten in de montage. Op die manier kan je al wat gezegd en gedaan wordt ontkrachten. Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar

weyns196026 mar 2017, 09:20

 426
chicawah schreef: De laatste tijd gaat het op het forum voortdurend over (al dan niet bewuste) fouten in de montage. Op die manier kan je al wat gezegd en gedaan wordt ontkrachten. Dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn.
Misschien zijn sommigen echt teleurgesteld over de manier waarop dit jaar De Mol wordt gebracht? Beelden monteren om de kijkers (te proberen) te sturen, OK; beelden weglaten (tot de allerlaatste aflevering) die anders te duidelijk de mol in beeld zou brengen, ook OK; beelden monteren die niet tijdens het spel zijn opgenomen, niet OK. Dat is mijn idee erover en dit heeft niets te maken met alles te proberen te ontkrachten.
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 09:56

 429
Jay-Lo schreef:En in het laatste filmpje op vier zegt Gilles. "Wie nu afvalt mist op een HAAR na de finale" Met de nadruk op HAAR. Dan toch een vrouw die afvalt?
Ja, of wie nu afvalt (buiten HAAR ons Annelies of Eline, want die kunnen niet afvallen->de mol) mist de finale.
Gebruikersavatar

weyns196026 mar 2017, 11:07

 426
Jay-Lo schreef:En in het laatste filmpje op vier zegt Gilles. "Wie nu afvalt mist op een HAAR na de finale" Met de nadruk op HAAR. Dan toch een vrouw die afvalt?
Ik snap de redenering niet goed: maandag is toch de finale? Wie afviel VOOR de finale was toch Robin en niet een vrouw?
Gebruikersavatar

bert.verhaegen26 mar 2017, 11:47

 129
annick.neskens schreef:Ik blijf er dus nog steeds bij dat wanneer Gilles zegt: "De mol heeft me dit overhandigd. De 1400 euro die jullie bijeen gespeeld hadden ...", dat enkel Annelies de mol zijn.
De mol heeft 1400 euro bij de kandidaten weggehaald en die aan Gilles overhandigd.
Enkel als Annelies de mol is, klopt de uitspraak van Gilles

want

Iets wat je zelf neemt kan je niet aan jezelf overhandigen.
Euh, Gilles geeft gewoon het geld dat hij zelf heeft weggenomen aan de Mol, en de Mol geeft dan op het einde het volledige bedrag terug aan Gilles. Ik zou hier verder niets achter zoeken hoor.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 mar 2017, 12:17

 1690  Sven
weyns1960 schreef:Ik snap de redenering niet goed: maandag is toch de finale? Wie afviel VOOR de finale was toch Robin en niet een vrouw?
Dat was aan de hand van een extra filmpje en nog voor de laatste eliminatie. En dat ik door het enthousiasme van de Robin tunnelaars niet goed durfde stellen dat de mol wel eens een vrouw zou kunnen zijn. 😉
Bij deze dus de verbeterde stelling: De Mol Is Een Vrouw!