Annelies is niet De Mol
Gebruikersavatar

luc.somers17 mar 2017, 23:05

 19
Beste vrienden,

het was in de laatste aflevering "toevallig" dat de mensen van de montage iets meer tijd staken in de scene waarin de kandidaten naar de auto gingen en Davey zei "dat ze nog eens wat muziek gingen draaien", waarop Annelies zei "ja maar deze keer niet alleen die van jou" ...
Toen volgde het memorabele moment waarop de kandidaten meezongen op de hit Roxanne van The Police.

Even een analyse:
Dit fragment kwam net achter de uitspraak van Annelies.
Het nummer RoxANNE heeft "toevallig" als einde ANNE en is van The police wat je uitspreekt als The poLIES, wat een tip zou kunnen zijn naar ANNELIES.

De kandidaten zongen uit volle borst mee ...You don't have to put on the red light... waarbij THE RED LIGHT wel eens een verwijzing zou kunnen zijn naar DE RODE KAARSEN die werden uitgeblazen bij de blind date met De Mol ....
De Mol moet inderdaad de rode kaarsen (the red light) niet aansteken om te weten wie de mol is, terwijl de andere kandidaten dat wel nog moeten doen om zeker te zijn en om De Mol echt te kunnen zien.

Nog meer "toevallig" staat The police in Annelies haar playlist met favoriete muziek met het nummer "Every breath you take", en laat dat nu net "toevallig" aansluiten bij de "proef van de hartslag" die je kan controleren door je "ademhaling" te controleren (every breath you take) .... misschien wel door "Shosholoza" te fluiten, zodat de andere kandidaten naar hun geld kunnen fluiten :mrgreen:

Het viel me dus op dat net dit nummer met een "toevallige" verwijzing naar ANNELIES en de Rode kaarsen zoveel aandacht kreeg van "de montage" (de echte mollen) ..... :roll:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:33

 8153
luc.somers schreef:Het nummer RoxANNE heeft "toevallig" als einde ANNE en is van The police wat je uitspreekt als The poLIES, wat een tip zou kunnen zijn naar ANNELIES.

You don't have to put on the red light... waarbij THE RED LIGHT wel eens een verwijzing zou kunnen zijn naar DE RODE KAARSEN die werden uitgeblazen bij de blind date met De Mol ....
De Mol moet inderdaad de rode kaarsen (the red light) niet aansteken om te weten wie de mol is
Mooi gevonden, maar...
1. Davey koos de muziek, niet de makers.
2. De proef in het donker moest toen nog komen.
3. RoXANNE spreek je uit als Roxèn.

De conclusie die ik hieruit kan trekken:
1. Davey verdenkt èn-lies.
2. Davey is helderziend.
Gebruikersavatar

Social18 mar 2017, 09:36

 353  Uma
chicawah schreef:
De conclusie die ik hieruit kan trekken:
1. Davey verdenkt èn-lies.
2. Davey is helderziend.
Breng ze niet op ideeën... :roll:
Gebruikersavatar

Mke18 mar 2017, 10:06

 112
Social schreef:Breng ze niet op ideeën... :roll:
Ik had de indruk dat Davey Eline nogal in het oog aan het houden was... en die is van 'the police'
Dat lijkt mij ook logischer dan dat hij 'Annelies' zou willen halen uit de combinatie van de titel en de auteur, niet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 10:40

 8153
Mke schreef:Ik had de indruk dat Davey Eline nogal in het oog aan het houden was... en die is van 'the police'
Gelukkig baadt ze niet schaars gekleed in rood licht 😉
Ik denk eerder dat Davey erop uit is te maken dat Eline hem verdenkt.
Gebruikersavatar

Davy18 mar 2017, 19:24

Site Admin  1167  Uma
luc.somers schreef:Het nummer RoxANNE heeft "toevallig" als einde ANNE en is van The police wat je uitspreekt als The poLIES, wat een tip zou kunnen zijn naar ANNELIES.
Goed opgemerkt... terugdenkend aan de Jack Junior hint van vorig seizoen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 00:56

 8153
Davy schreef:Goed opgemerkt... terugdenkend aan de Jack Junior hint van vorig seizoen
Fris je eens mijn geheugen op over Jack Junior? Ik weet alleen nog dat het de 2de en 3de namen van Gilles zijn.
Gebruikersavatar

Ymineken19 mar 2017, 01:16

 39
chicawah schreef:Fris je eens mijn geheugen op over Jack Junior? Ik weet alleen nog dat het de 2de en 3de namen van Gilles zijn.
Die namen kon je afleiden wanneer ze mochten praten tegen de mol. Voor de anderen werden toen geluidsfragmenten gespeeld. Er werd onder andere 'I'm the king of the world' uit Titanic afgespeeld verwijzend naar Jack.
Junior kan ik niet meer zeggen want dat was een geluidsfragment waar ik minder vertrouwd mee was 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 01:29

 8153
Ymineken schreef:Die namen kon je afleiden wanneer ze mochten praten tegen de mol. Voor de anderen werden toen geluidsfragmenten gespeeld. Er werd onder andere 'I'm the king of the world' uit Titanic afgespeeld verwijzend naar Jack.
Junior kan ik niet meer zeggen want dat was een geluidsfragment waar ik minder vertrouwd mee was 🙂
Ergens ver in mijn geheugen gaat een klein lichtje branden. Ik herinner mij dat ik het nogal vergezocht vond. Misschien kenden de andere kandidaten de volledige naam van Gilles maar de (meeste) kijkers toch niet.

De Roxanne-Police-Annelies hint kan alleen een hint zijn als de makers de muziek kozen, maar volgens mij was het Davey die de muziek voor in de auto koos. Vandaar dat ik het geen hint vind.
Gebruikersavatar

luc.somers19 mar 2017, 03:07

 19
chicawah schreef:De Roxanne-Police-Annelies hint kan alleen een hint zijn als de makers de muziek kozen, maar volgens mij was het Davey die de muziek voor in de auto koos. Vandaar dat ik het geen hint vind.
Dat klopt niet dat Davey de muziek koos, want ik beschreef de scene in het begin van mijn topic.
Davey zei inderdaad dat ze muziek gingen beluisteren in de auto, waarna Annelies direct zei "ja, maar deze keer niet jou muziek" ... en toen hoorden we ROXANNE dat door iedereen werd meegezongen, dus de montage stak wel erg veel tijd in deze scene (of in scene gezet, want het was niet de muziek van Davey, maar wel die van Annelies of van de makers, zodat de hint naar de rode kaarsen (the red light) erin verwerkt kon worden.

Ik ga je nog even verder doen denken over ROXANNE, want als je opzoekt "oorsprong naam Roxanne" in Google, dan kom je op deze link:
http://www.babybytes.nl/namen/meisjes/Roxanne

Hier staat: Roxanne is een Perzische naam voor meisjes. De betekenis van de naam is `briljante`.

Misschien heb je zelf geen bril, maar "toevallig" lees ik BRILjante, alweer een "toevallige" verwijzing naar mijn andere hints over de "oranje bril" van Annelies, en haar foto die ze deze week op haar facebook tijdlijn geplaatst heeft (zie mijn vorige reacties en mijn andere topic die bij off-topic staat) met meer dan 10 brillen waarvan de meeste in de kleur Oranje.

Toch "toeval" dat ROXANNE nu net BRILJANTE wil zeggen, want als je via Google "briljant" gaat opzoeken, dan is dit de betekenis volgens Wikipedia:

Briljant is een diamant die volgens het briljantslijpsel geslepen is. Het briljantslijpsel verhoogt de luister en de lichtreflectie van een diamant.

Aanvankelijk ging het bewerken van een ruwe diamant niet veel verder dan het kloven langs de natuurlijke breukvlakken. Vanaf het midden van de 14e eeuw ziet men diamanten in het puntslijpsel, waarbij de steen in de vorm van een octaëder is geslepen. Zonder de bovenste punt ontwikkelde deze vorm zich in de 15e eeuw tot het tafelslijpsel. Rond de 16e eeuw ontstond het gefacetteerde roosslijpsel. De lichtweerkaatsing van diamanten in deze en in de later ontwikkelde vormen van oud slijpsel bleef gering.

Daar kwam verandering in toen Marcel Tolkowsky (Antwerpen, 25 december 1899 – New York, 10 februari 1991) in 1919, tijdens zijn studie aan de Londense Universiteit, een wiskundige methode bedacht voor het slijpen van ronde diamanten met 58 facetten. In stenen die op deze manier zijn geslepen wordt het binnenvallend licht, door de vele facetten en de hoek waaronder de facetten geslepen zijn, optimaal gereflecteerd. Het licht wordt bij doorgang door de diamant gebroken en gespreid in vurige spectraalkleuren. Deze flonkerende kleurschifting, of dispersie, noemt men: het spel. (Engels: fire)

Allemaal "toevallig" nog steeds ???
58 facetten, is Annelies "toevallig" geen 58 jaar oud ??
De hint naar dat lichtspectrum kon je terug vinden in de proef met de Zuid-Afrikaanse woorden, want ze lieten een lichtspectrum zien tegen de muur (sommigen dachten nog van hier de kleuren van de kleding, of de kleurnummers in de nummerplaten te vinden enz ... remember ???)
Deze flonkerende kleurschifting, of dispersie, noemt men: ...het spel.... ???? (De Mol = het spel)

En "toevallig" is een diamant een ongeslepen steen, maar door deze op de juiste manier met de 58 facetten te slijpen krijg je een JUWEEL !!!

POLIES+ROXANNE = ANNELIES = BRILJANT = JUWEEL = ....JEWEL....

Jaja, zoals ik al eens schreef kondigde Gilles in aanloop naar De Mol van dit jaar aan .... De Mol is een Mindfuck vanJEWELste !!!!! (En deze keer is JEWEL wel het Engels voor JUWEEL)

Het is misschien weer ONZIN, maar geef toch toe dat het BRILjant gevonden is :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 09:18

 8153
Heel briljant gevonden en je redenering zit mooi in elkaar. Ik lees graag theorieën als deze - kan daar echt van genieten - en vind het leuk dat iemand met een theorie komt die eens niet naar Robin wijst. Toch betwijfel ik of de makers zo ver zouden gaan (ik heb ook mijn twijfels bij sommige theorieën die naar andere kandidaten leiden, hoezeer alles in de theorie ook klopt). Hoewel... Gilles Jack Junior... da's ook al niet meer zo voor de hand liggend.
Ik wist dat Roxana de vrouw van Alexander de Grote was, maar niet dat de naam de briljante betekent. We hebben ook al Eline de stralende. Sommigen zullen de rode gloed linken aan Robin en/of Davey. En dat allemaal in een land dat bekend staat om zijn diamanten en diamantindustrie.
In ieder geval petje af voor je knap stukje werk!

Als ik het mij goed herinner, stapten ze in de auto (Robin chauffeur, Davey passagierskant, de rest achterin) en zei Davey "Ik ga DJ spelen" waarop Annelies zei "Maar nie altijd uwe muziek he Davey!". Daardoor ging ik ervan uit dat het Davey was die koos uit de play lists. En dus viel jouw theorie voor mij al meteen in duigen.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 09:22

 3483  Uma
chicawah schreef:Heel briljant gevonden en je redenering zit mooi in elkaar. Ik lees graag theorieën als deze - kan daar echt van genieten - en vind het leuk dat iemand met een theorie komt die eens niet naar Robin wijst. ...
Idem dito.