Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Holmes06 mar 2017, 12:11

 395
tsjoep schreef:Dit is het plan van het doolhof nadat er al 7 lettters werden verwijderd waaruit Robin en Annelies het
woord "verwen" distilleerden
Klopt, want als je je op dit plan zou baseren, dan zou je ook bvb geen V of R dubbel hebben.
Je moet er VERWENU aan toevoegen.
Dit is een beter plan (credits Bart.Steps)
[ external image ]
Gebruikersavatar

ElvesAtWork06 mar 2017, 12:18

 18
Ik vind al die plannetjes heel erg verwarrend. Er worden steeds verschillende varianten getoond en als ze getoond worden, zijn ze totaal niet chronologisch ...
Ik heb dat stuk van die scrabble opdracht 3 keer moeten bekijken vooraleer ik er een beetje aan uit geraakte hoe het nu precies zat. Bizar genoeg had ik net als de topic starter die dubbel p over het hoofd gezien :roll:
Ik hoop dat we er binnenkort (misschien na vanavond? ) uit geraken wat dit alles te betekenen heeft ...
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 13:56

 
Totaal aantal letters:

3x= A E N
2x= I O P R S T V
1x = B C D F G H J K L Q U W X Y Z
en 4 blanco
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2017, 16:34

 426
tsjoep schreef:De E kan het al niet zijn want er liggen maar 3 E's in het doolhof en die hebben Robin en Annelies alledrie gebruikt in "verwen" en "leeuw". Vandaar dat ik het ook vreemd vond dat Robin nog om een E vroeg terwijl die al alledrie op het scrabblebord lagen.
De J is het ook niet want die hebben ze ook gebruikt. Vermits er maar 1 J in het doolhof was en er 2 J's op het scrabblebord liggen tenzij GDC er op los foefelt natuurlijk :roll:
Over D durf ik mij niet uitspreken omdat in het doolhof het verschil tss D en O niet erg duidelijk is.
Blijven nog enkel I en S over ... ???
Klopt, fout van mij, de E is 3x gebruikt en de J is ook 2x gebruikt, 1x door Gilles en 1x door Annelies & Robin (vermoed ik, voor CENTJE), goed opgemerkt! Zouden dit dan de 5 overblijvende letters zijn op het bord van Robin & Annelies: D, I, S, blanco, blanco? En daar kan je geen woord meer mee maken, dan "zitten we vast"? Welke eieren werden dan kapot gegooid?

Ik word tuureluut van dit spel!! :bomb:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 16:40

 8153
weyns1960 schreef:Ik word tuureluut van dit spel!! :bomb:
Ik stilaan ook.
Gebruikersavatar

Laleia06 mar 2017, 19:23

 306
chicawah schreef:Ik stilaan ook.
Deze topic is dan ook serieusuit de hand aan het lopen. Als er geen hint in de letters van de scrabble zitten, liggen ze bij Woestijnvis krom van het lachen.
Gebruikersavatar

Holmes06 mar 2017, 19:44

 395
sandra.impe schreef:Totaal aantal letters:

3x= A E N
2x= I O P R S T V
1x = B C D F G H J K L Q U W X Y Z
en 4 blanco
Ai, dit klopt ook niet...
De A stond er maar 2x op en de D stond er ook 2x op....
En dan is er nog de mysterieuze M die in de zak van Gilles zat maar niet op het plan stond
en de P (aan de tunnel) die niet op het plan stond dat Robin en Annelies overhandigd kregen (maar wel op het plan voor de kijker).
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 20:20

 
Ja akkoord , enkel met die A en D heb ik me gemist dus:


3x= E N
2x= I O P R S T V D
1x = B C F G H J K L Q U W X Y Z
en 4 blanco

Die M weet ik dat niet in het spel zat, daarom heb ik ze ook niet vermeld bij wat Robin en Annelies hadden, de M had enkel Gilles.

hier de volgorde:

A en R: VERWEN
Gilles: verwenDE
A en R: *EUw
Gilles: CeNT
A en R: Leeuw
Gilles: leeuwTJE
A en R: *TOF
Gilles: Pof
A en R: ZoND
Gilles: M*RG
A en R: centJ*
Gilles: ZeIS
A en R: lACHT
Gilles: HINt
A en R: BIPs
Gilles: YiN
A en R: eX
Gilles: pAK

Daarna blijven nog de letters QUGOYKPSAN over in het doolhof en de letters SID en een blanco over op het bordje van A en R.
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 20:25

 
H = De letter waar de 3 keer woordwaarde van het woord HINT op ligt.
4 = Gilles rekent 4x ipv 3 x woordwaarde aan (of het blanco ei die Hans heeft weggegooid indien dat echt blanco was?)
N = De enige medeklinker die 3x in het doolhof ligt
S = De S die ligt aan het einde van de tunnel
En dan die enige M voor Mol= H4NS?
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 20:31

 
Ik heb heel dat scrabble spel net es samen gelegd terwijl ik aan het herkijken was, maar heb kennelijk toch ergens een fout gemaakt, want ze hebben 5 ipv 3 letters over. Hoe dan ook, dat was de volgorde van de woorden, de hoofdletters zijn die die beide teams zelf hebben gelegd, de kleine letters zijn die die er al neerlagen.

De overblijvende letters hebben eigenlijk ook van geen belang, want er kon niet voorspeld worden welke letters gingen overblijven.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 10:23

 426
johan.maes schreef:Een bedenking bij deze opdracht: de beginletters worden zogezegd lukraak getrokken. Maar ik neem aan dat de overige eieren al in het doolhof stonden opgesteld op dat moment. En toch zegt Gilles dat ze met een identieke set spelen. Ik vraag me af hoe ze dat praktisch geregeld hebben...
De eerste letters die Robin en Annelies uit de zak trokken, werden vervangen door eieren uit het doolhof. Er lagen daar eerst 42 eieren min 7 eieren die werden gebruikt als beginletters, blijven over 35 eieren (inclusief de 4 blanco eieren).
Gilles zou dan eveneens 42 letters ter beschikking hebben gehad.
Er staan 35 eieren op het plan dat Gilles aan Annelies en Robin geeft; op een ander plan zie je 7 doorstreepte letters van een totaal van 42 letters.
Tot hiertoe klopt het verhaal.

Als ik bekijk welke letters beide teams hebben gebruikt, kan ik niet anders dan besluiten dat het plan niet volledig was.
- de door Gilles gebruikte M stond op geen enkel plan
- Annelies en Robin merken niet op dat er geen M op hun plannen stond
- 2 spelers gooien een ei kapot: welke letters waren dat?
(niet de F en de B, want deze letters werden gebruikt)


Op het einde blijven 5 letters op het letterbord over bij Annelies en Robin waarmee ze geen woord meer kunnen maken-Annelies zegt "we zitten vast, Robin".

Met de gelegde letters (28 door Annelies en Robin, 27 door Giles) en rekening houdend met de letters die overblijven in het doolhof, geraak ik niet verder dan 4 letters (D, I, S, blanco) die niet werden gebruikt door Robin en Annelies en dit is zonder rekening te houden met 2 kapot gegooide eieren-waardoor er bij Robin en Annelies eigenlijk maar 2 letters konden overblijven:
42 letters om mee te beginnen
min 28 gebruikte letters
min 2 kapot gegooide eieren
min 10 eieren overgebleven in het doolhof
= 2 eieren die zouden moeten overblijven, geen 5

Tenzij er meer letters in het spel waren dan op de plannen stonden aangegeven...


Overblijvende 10 letters in het doolhof: A, G, K, N, O, P, Q, S, V, Y.
Daar zoek ik niets achter want het hing van het toeval af welke letters door de spelers zouden worden gevonden en welke letters niet.

Deze proef stinkt ... :mrgreen:
Gebruikersavatar

ONBEKEND09 mar 2017, 16:03

 
Inderdaad, de overblijvende letters doen er niet toe, want ze konden onmogelijk voorspellen wat er ging over blijven.

Wat er volgens mij wel toe doet, is de M die niet op het plant stond, de S waar de tunnel op uit komt en het feit dat Gilles 4x ipv 3x het woord HINT aanrekent. Voor mij klinkt dat alsof ofwel de juiste 3 x ofwel de foutieve 4x de hint is, want waar anders moeten we die hint zoeken? Toch op het moment dat hij het zegt en toont lijkt me, nee?

Dus volgens mij is het S4M.

Ook het feit dat hij eerst MERG legt en een tijdje later zegt dat ze meer uit hun pijp zullen moeten komen, laat me niet los. Misschien is mergpijp ook wel een hint, is dat niet iets wat ze vaak aan honden geven? En daar identificeert Sam zich mee.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20