Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 17:59

 
chicawah schreef:Ik vond het raar dat Hans een pinguïn moest boetseren. Eigenlijk is dat niet zo moeilijk (maak maar eens een luipaard bv.). En toen Robin daar nogal debiel stond te kijken met zijn bordje mol voor zijn buik, dacht ik meteen dat hij de mol was. Maar ik vond dat zooooo doorzichtig dat ik het niet geloofde.

Bwa ik denk dat niet veel mensen een aanleg hebben om te boetseren hoor, ik in ieder geval niet. De pinguin was handig om ons op een dwaalspoor te brengen, maar ik denk dat ze de kans groot achtten dat dit niet makkelijk te boetseren was zodat Robin makkelijk "mol" kon gokken omdat hij er niks kom uit herkenenn.
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 18:11

 
De Penguin is trouwens een personage uit Batman ( en Robin) 😉
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2017, 18:13

 2204
sandra.impe schreef:zodat Robin makkelijk "mol" kon gokken

Inderdaad. En het stond zo goed als vast dat Robin (eens hij mee was naar deze proef) zou moeten raden.

Als Robin de mol is vind ik dit wel heel goed gevonden.
Gebruikersavatar

Klaartje25 mar 2017, 12:06

 2245  Uma
bart.vandesande schreef:Is jullie de rekenfout van Gilles De Coster niet opgevallen?
Nadat hij het woord HINT legt, zegt hij: "Een hint. 320"
Het woord had 3x woordwaarde, maar 320 is niet eens deelbaar door 3...
320 moet dus echt een hint zijn.

Op google afbeeldingen geeft 320 heel veel BMW's als resultaat -> Sam?

De zoekterm 320 numerologie brengt ons naar websites over de engelengetallen.
Bij 320 staat daar: "De verlichte meesters helpen je volmaakt geloof in God te hebben als een belangrijk onderdeel van je scheppings-, helings-, manifesteer- en onderwijswerk." -> Annelies?
Wie legt trouwens net ervoor 'LACHT' zodat Gilles De Coster 'HINT' kan leggen? Idd, Annelies.

Iemand die 320 aan Davey kan toeschrijven, want dat is nog altijd mijn hoofdverdachte?
Heb even dit stukje terug naar boven gehaald, want ik was gisteren alle afleveringen nog eens aan het terugkijken (een heuse Mol-review-dag was het!) en ik heb ontdekt dat GDC niet alleen bij het leggen van zijn woord HINT een telfout van 80 punten maakt, maar ook bij het later gelegde MERG, waar hij de mysterieuze M gebruikt die ontbrak bij Robin en Annelies hun beschikbare letters/eieren.

Onderaan het bord legt GDC het woord MERG, maar de E hier is een blanco-letter, dus die telt niet mee in de puntentelling, als ik de regels van het scrabblespel nog een beetje ken. M = 30, R = 20 en G = 30. De M ligt op een vakje 2x letterwaarde en de G ligt op een vakje 3x woordwaarde. Dus zou het puntenaantal moeten zijn: 3 x (60+0+20+30) = 330 punten. Maar GDC zegt: "410 punten". Weer 80 punten teveel gerekend. Tot twee keer toe dus dezelfde telfout. Daar moet dus wel iets achter steken, dat kan toch geen toeval meer zijn. Of anders hebben ze wel een heel raar telsysteem gebruikt bij hun variant op het klassieke scrabblespel, ofwel kan die GDC helemaal niet rekenen! 🙂
Gebruikersavatar

Kobe25 mar 2017, 12:16

 429
Klopt! Maar 80 kan ik niet direct linken, dat is zowat het probleem...
Wat wel kan is dat merg een hint is en dat wijst toch serieus naar de mergpijp met ons moeke 😉 💡
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2017, 17:45

 8153
Kobe schreef:Klopt! Maar 80 kan ik niet direct linken, dat is zowat het probleem...
Wat wel kan is dat merg een hint is en dat wijst toch serieus naar de mergpijp met ons moeke 😉 💡
Ik zit ook nog altijd te denken over die 80.
Bij merg zei GDC dat ze uit hun pijp moesten komen, dus ik vind het ook een link naar de mergpijp. En de mergpijp kan gelinkt worden aan een strokiesverhaal. Ik vind de theorie fantastisch, maar is het niet teveel fantast?
Gebruikersavatar

Kobe26 mar 2017, 09:44

 429
chicawah schreef:Ik zit ook nog altijd te denken over die 80.
Bij merg zei GDC dat ze uit hun pijp moesten komen, dus ik vind het ook een link naar de mergpijp. En de mergpijp kan gelinkt worden aan een strokiesverhaal. Ik vind de theorie fantastisch, maar is het niet teveel fantast?

Tgooh... Moeilijk om te zeggen of die theorie te ver gezocht is of niet. Het enige wat ik wel treffend vind is dat ons moe ook in de slogan voorkomt en dan in deze theorie (allicht wel een beetje verder gezocht) nog eens terug komt...
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2017, 13:12

 2245  Uma
Kobe schreef:Klopt! Maar 80 kan ik niet direct linken, dat is zowat het probleem...
Wat wel kan is dat merg een hint is en dat wijst toch serieus naar de mergpijp met ons moeke 😉 💡
Je kan wel een link leggen als je uitgaat van het feit dat GDC twee keer een rekenfout van 80 punten maakt. Hij telt dus 160 punten teveel. In het scrabblespel zijn dit de volgende letterwaarden:
D = 20
A = 10
V = 40
E = 10
Y = 80

Samen maakt dat 160 punten.
Maar ik geef toe: dat is fantaseren.
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2017, 16:34

 2204
Iets anders over dat 'mistellen'.

Als ik scrabble speel (niet vaak en al lang geleden :mrgreen: ) tel ik altijd de punten van de andere spelers mee.

Dus een hint verstoppen in twee maal fout tellen lijkt mij nogal vreemd (GDC had twee maal op de vingers getikt kunnen worden, en dat zou toch wel heel vreemd geweest zijn?).

En nog iets: het was een wedstrijd tussen GDC en de kandidaten waarmee geld kon worden verdiend. Stel nu dat de einduitslag zo dicht bij elkaar lag dat het verschil minder dan 160 punten was, zou de opdracht dan niet geslaagd zijn omdat er twee maal (bewust) een rekenfout werd gemaakt? Wie is er dan de mol?

Ik ben eigenlijk veel benieuwder naar de laatste uitzending dan die van morgen (omdat ik al lang weet wie de mol is :albino: ). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 17:13

 216
Klaartje schreef:Je kan wel een link leggen als je uitgaat van het feit dat GDC twee keer een rekenfout van 80 punten maakt. Hij telt dus 160 punten teveel. In het scrabblespel zijn dit de volgende letterwaarden:
D = 20
A = 10
V = 40
E = 10
Y = 80

Samen maakt dat 160 punten.
Maar ik geef toe: dat is fantaseren.
Verdorie, ik had elk woord moeten nakijken! Knap werk, Klaartje! Ik zat met die ene 80 zo gefocust op "80" dat ik de rest uit het oog verloor. Maar dit zou het echt wel eens kunnen zijn. Het is inderdaad 80 + 80 = 160 is D+A+V+E+Y.

Je gaat toch niet tot twee keer toe diezelfde fout maken?

Heb je alle andere woorden van GDC nagerekend?

Indien de rest klopt durft ik toch te zeggen dat dit een sterke tip is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2017, 17:54

 8153
sherlock schreef:Verdorie, ik had elk woord moeten nakijken! Knap werk, Klaartje! Ik zat met die ene 80 zo gefocust op "80" dat ik de rest uit het oog verloor. Maar dit zou het echt wel eens kunnen zijn. Het is inderdaad 80 + 80 = 160 is D+A+V+E+Y.

Je gaat toch niet tot twee keer toe diezelfde fout maken?

Heb je alle andere woorden van GDC nagerekend?

Indien de rest klopt durft ik toch te zeggen dat dit een sterke tip is.
Wat bedoel je met indien de rest klopt?
Ik kan echt niet geloven dat Davey de mol is. Er wijst veel meer naar Annelies.
Maar wie ben ik om zoiets te zeggen? Tot vorige week was ik er echt zeker van dat Robin de mol was, maar het bleek een Thibaudje :oops:
Gebruikersavatar

sherlock26 mar 2017, 18:02

 216
chicawah schreef:Wat bedoel je met indien de rest klopt?
Ik kan echt niet geloven dat Davey de mol is. Er wijst veel meer naar Annelies.
Maar wie ben ik om zoiets te zeggen? Tot vorige week was ik er echt zeker van dat Robin de mol was, maar het bleek een Thibaudje :oops:
Als de rest van de woorden en woordwaardes kloppen, van Gilles De Coster, dan vind ik 80 + 80 die naar Davey verwijst echt wel sterk, hoor.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20