Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 14:29

 8153
Laleia schreef:Oei oei, het zal wel aan mijn dirty mind liggen maar volgens mij gaan we ergens bij een rode penis uitkomen... 😛
Als ik het goed voorheb, bestaat er ergens een theorie die zegt dat de neus van een man iets zegt over zijn penis (grote neus, grote...).
Welke kandidaat heeft er altijd een rode neus? Van Rode toch?
😉
Gebruikersavatar

Klaartje01 mar 2017, 14:59

 2245  Uma
Nog enkele verontrustende resultaten van het puzzelen indien we de ontbrekende M meenemen. Je kan ook vormen:

SAM VINDT OPENER
SAM VINDT ER POEN
VRIEND SAM OPENT

Ola, wat is dat hier? De afslag naar de Sam-tunnel? 😲
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 15:45

 3483  Uma
Klaartje schreef:Nog enkele verontrustende resultaten van het puzzelen indien we de ontbrekende M meenemen. Je kan ook vormen:

SAM VINDT OPENER
SAM VINDT ER POEN
VRIEND SAM OPENT

Ola, wat is dat hier? De afslag naar de Sam-tunnel? 😲
Alle wegen leiden naar Rome, maar alle tunnels leiden naar een verschillende mol blijkbaar. 😉
Gebruikersavatar

bart.vandesande01 mar 2017, 17:30

 5
Is jullie de rekenfout van Gilles De Coster niet opgevallen?
Nadat hij het woord HINT legt, zegt hij: "Een hint. 320"
Het woord had 3x woordwaarde, maar 320 is niet eens deelbaar door 3...
320 moet dus echt een hint zijn.

Op google afbeeldingen geeft 320 heel veel BMW's als resultaat -> Sam?

De zoekterm 320 numerologie brengt ons naar websites over de engelengetallen.
Bij 320 staat daar: "De verlichte meesters helpen je volmaakt geloof in God te hebben als een belangrijk onderdeel van je scheppings-, helings-, manifesteer- en onderwijswerk." -> Annelies?
Wie legt trouwens net ervoor 'LACHT' zodat Gilles De Coster 'HINT' kan leggen? Idd, Annelies.

Iemand die 320 aan Davey kan toeschrijven, want dat is nog altijd mijn hoofdverdachte?
Gebruikersavatar

johan.maes01 mar 2017, 17:50

 153  Sven
bart.vandesande schreef:Is jullie de rekenfout van Gilles De Coster niet opgevallen?
Nadat hij het woord HINT legt, zegt hij: "Een hint. 320"
Het woord had 3x woordwaarde, maar 320 is niet eens deelbaar door 3...
320 moet dus echt een hint zijn.

Op google afbeeldingen geeft 320 heel veel BMW's als resultaat -> Sam?

De zoekterm 320 numerologie brengt ons naar websites over de engelengetallen.
Bij 320 staat daar: "De verlichte meesters helpen je volmaakt geloof in God te hebben als een belangrijk onderdeel van je scheppings-, helings-, manifesteer- en onderwijswerk." -> Annelies?
Wie legt trouwens net ervoor 'LACHT' zodat Gilles De Coster 'HINT' kan leggen? Idd, Annelies.

Iemand die 320 aan Davey kan toeschrijven, want dat is nog altijd mijn hoofdverdachte?
Goed gezien, vanaf 38:30

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

De juiste score is 40 (H) + 10 (I) + 10 (N) + 20 (T) = 80 x 3 = 240. Het lijkt alsof Gilles maal 4 doet ipv maal 3. Zo wordt het natuurlijk helemaal onmogelijk, als Gilles ook nog een beetje gaat mollen...
Gebruikersavatar

johan.maes01 mar 2017, 17:53

 153  Sven
Linken aan Davey? You got it!

Gilles doet maal 4 ipv maal 3. De vierde letter van het alfabet is...

Met een beetje creativiteit is iedereen de mol (maar toch vooral Davey).
Gebruikersavatar

sherlock01 mar 2017, 20:25

 216
bart.vandesande schreef:Is jullie de rekenfout van Gilles De Coster niet opgevallen?
Nadat hij het woord HINT legt, zegt hij: "Een hint. 320"
Het woord had 3x woordwaarde, maar 320 is niet eens deelbaar door 3...
320 moet dus echt een hint zijn.

Op google afbeeldingen geeft 320 heel veel BMW's als resultaat -> Sam?

De zoekterm 320 numerologie brengt ons naar websites over de engelengetallen.
Bij 320 staat daar: "De verlichte meesters helpen je volmaakt geloof in God te hebben als een belangrijk onderdeel van je scheppings-, helings-, manifesteer- en onderwijswerk." -> Annelies?
Wie legt trouwens net ervoor 'LACHT' zodat Gilles De Coster 'HINT' kan leggen? Idd, Annelies.

Iemand die 320 aan Davey kan toeschrijven, want dat is nog altijd mijn hoofdverdachte?
Knap gezien, hoor!

Ik ben ervan overtuigd dat dit wel degelijk een aanwijzing is. Gilles zegt namelijk letterlijk "EEN hint." Met het onbepaalde lidwoord erbij, wat ie nooit doet bij de andere woorden. En daarna dus 320 in plaats van 240. Voor zover ik kan zien is dit de enige rekenfout (van wat er in beeld wordt gebracht).

Nu rijst de vraag: waar moeten we het gaan zoeken?

- In de originele, correcte score? 240?
- In de foutieve 320?
- In het verschil, namelijk 80?

Ik kan je wel alvast meegeven dat er 80 seconden later een beeld is van... Eline.

Maar er zijn ongetwijfeld nog een dozijn andere aanknopingspunten 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 20:36

 8153
ex-molinator schreef:Ik snap 'em niet, 't is dus blijkbaar toch nie juste? :drunken: :blackeye:
Justé...
Gebruikersavatar

skred01 mar 2017, 20:42

 110  Uma
320 doet me denken aan 431, aftellen met het voorlaatste nr weg....oftewel 320+111=431 😃
Gebruikersavatar

Social01 mar 2017, 20:51

 353  Uma
Hola, dit "een hint, 320" is absoluut zeker een hint. Zo zwaar gaat de Gilles hem niet missen.

Knap gevonden mensen!
Gebruikersavatar

Kobe01 mar 2017, 21:08

 429
320 gvd zeg, als we da vinden!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20