Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Klaartje07 mar 2017, 00:45

 2245  Uma
Ik vond Davey opvallend weinig vreugde uitstralen in zijn lichaamstaal na het behalen van die vrijstelling. Ik kreeg zelfs de indruk dat het hem eigenlijk geen bal kon schelen, het deed hem niks precies. Had hij ze misschien niet nodig? Hij gaf me de indruk van iemand die net een kerstcadeau had gekregen waarmee hij niks was. Soms zijn het zulke details die iemand verraden...
Gebruikersavatar

Noptje07 mar 2017, 01:26

 181
Klaartje schreef:Ik vond Davey opvallend weinig vreugde uitstralen in zijn lichaamstaal na het behalen van die vrijstelling. Ik kreeg zelfs de indruk dat het hem eigenlijk geen bal kon schelen, het deed hem niks precies. Had hij ze misschien niet nodig? Hij gaf me de indruk van iemand die net een kerstcadeau had gekregen waarmee hij niks was. Soms zijn het zulke details die iemand verraden...
Misschien voelde hij zich 'schuldig' tegenover de rest van de groep, die de test wel moesten doen. Net zoals hij geen alcohol wou drinken op het vliegtuig? 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 02:32

 
Klaartje schreef:Ik vond Davey opvallend weinig vreugde uitstralen in zijn lichaamstaal na het behalen van die vrijstelling. Ik kreeg zelfs de indruk dat het hem eigenlijk geen bal kon schelen, het deed hem niks precies. Had hij ze misschien niet nodig? Hij gaf me de indruk van iemand die net een kerstcadeau had gekregen waarmee hij niks was. Soms zijn het zulke details die iemand verraden...

Ik denk eerder teleurgesteld dat het geld niet gewonnen was, zo kwam het voor mij over.
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mar 2017, 06:53

 328  Uma
Als mol weet je dat er elektrische "stoten" worden gegeven. Dan zou ik toch kiezen om in de auto te zitten en Davey was heel snel om zich aan te bieden voor de oriëntatieproef. Heb net vertraagd gekeken naar die electroproef en dat levert hilarische beelden op. Dacht daar iets uit te kunnen distilleren maar ik moest zo hard lachen dat ik niet meer op de rest gelet heb.

Mocht de mol toch aanwezig zijn in de electroproef dan had ik toch wat meer vragen juist beantwoord tenzij je wat masochistisch bent aangelegd ...

Maar of Davey daarom de mol is ??? Ik heb er echt geen zicht op dit jaar.
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 08:04

 25
Frolva schreef:De proef met de GPS'sen is geslaagd door geluk (door de toestellen uit te schakelen die aangaven dat er nog een half uur moest gereden worden).

Als Davey de mol is had hij - wetende dat hij in de juiste richting aan het rijden was - toch moeten ingaan op de suggestie van Hans om terug te draaien?

Op een bepaald moment moeten ze beslissen om links of rechts te gaan (4 -4 bij de GPS'sen). Daar kiezen ze blijkbaar juist, terwijl het als mol niet moeilijk (en verdacht) is om fout te kiezen?

Als Davey de mol is heeft hij alweer (na de fietsproef van vorige week) gefaald. :mrgreen:
Op het einde moest er een keuze gemaakt worden tussen links en rechts. Davey zij dadelijk rechts maar Hans veranderde in links wat correct was. Moest Davey voet bij stuk gehouden hebben zou dat hem ook weer extra verdacht gemaakt hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 08:07

 25
Frolva schreef:Waarom is Davy verdacht bij de laatste proef (paintball-proef)? Dat begrijp ik écht niet.

Het is toch Hans die zich vergist heeft? Davey heeft alles gedaan wat hij kon om de 5000 euro binnen te halen (en de vrijstelling te bemachtigen).

Maar Hans is de mol niet, denk ik. :mrgreen:
En moest Hans uiteindelijk toch te voorschijn komen, dan kon Davey toch snel zijn kogels misschieten niet?
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 09:04

 2204
dirk.verbruggen schreef:Op het einde moest er een keuze gemaakt worden tussen links en rechts. Davey zij dadelijk rechts maar Hans veranderde in links wat correct was. Moest Davey voet bij stuk gehouden hebben zou dat hem ook weer extra verdacht gemaakt hebben natuurlijk.
Inderdaad een belangrijk moment.

Waarom zei Hans 'links'? Dat was toch maar op goed geluk, of zat daar een strategie achter?
Als bestuurder had Davey volgens mij onverdacht bij zijn voornemen kunnen blijven ...
Gebruikersavatar

nite07 mar 2017, 09:27

 110
Ik vond Davey zijn tactiek wel vreemd. Vooral toen hij op een bepaald moment de beslissing nam om al in het midden te gaan zitten met het geld. Hij had toen amper dekking dus het risico was heel reëel dat hij neergeschoten zou worden. Op dat moment was ook nog niet gezegd dat degene die op het podium stond de vrijstelling zou krijgen. Dus achteraf gezien wel een goede beslissing, maar met de informatie die hij op dat moment had nogal vreemd.

Niet dat ik daardoor denk dat hij de mol is, want om de proef te doen slagen deed hij alle juiste dingen. Enkel door de fout van Hans werd het geld niet gewonnen. Davey kon er ook niet op rekenen dat Hans de proef zou doen mislukken. Wie weet schiet Hans zich in de laatste 10sec nog in de voet. En dan was de 5000EUR oa door Daveys bijdrage binnen.

Die paintballproef lijkt mij een moeilijke proef om te mollen. En als mol is het ook niet echt nodig om hier te werk te gaan. De kandidaten gaan voor de vrijstelling en werken zo zelf om de proef te doen mislukken, zoals Hans in dit geval deed.

De proef in de auto lijkt dan weer makkelijker te saboteren. Puur geluk dat het wel slaagde. Als de mol op voorhand weet welke gps de juiste is, zou hij makkelijk kunnen sturen naar een verkeerde locatie. Dus als Davey de mol is, is het vreemd dat hij dat niet deed.

Wel rekening mee houden dat Hans en Davey niet de kaart zagen met de verschillende locaties zoals getoond op tv. Zij zagen enkel de gps'en die een bepaalde richting uitwijzen. Dus het is voor hen voor moeilijker om te zien welke richting ze moeten uitrijden waar de meeste locaties zijn.
Gebruikersavatar

beagle07 mar 2017, 09:45

 77
Molliarty schreef:Ik ga er vanuit dat de mol op voorhand weet wat de regels gaan zijn, en ong wat waar gedropt gaat worden. Davey is als enige bij het podium gebleven, en is daar tegen alles in het hele spel geweest. Ideale positie. Je maakt je niet verdacht WANT je hebt toch die 5000 euro, MAAR je weet ook dat de rest voor de vrijstelling wil gaan. Hij laat ze het rustig uitvechten, wss wetende dat hun kogels wel op zullen geraken. Hij weet ook dat iedereen uiteindelijk zal proberen aan dat podium te geraken. Gewoon strategisch opstellen, en op het einde iedereen afknallen en lekker die vrijstelling binnenhalen. Ik denk alleen dat Hans een beetje een onverwachte factor was in zijn plan, maar uiteindelijk komt het hem wel goed uit want zo lijkt het dat Hans alles vergooid heeft...
Als mol is het niet logisch dat Davey op het einde nog iedereen afknalt :
niet nodig voor vrijstelling en elke overlevende betekent 500 Euro uit de pot.
Davey heeft dus 2000 Euro bespaard met nog een mogelijke kans om de 5000 Euro te redden moest Hans zich niet verstopt hebben.
Daarbij was het ook duidelijk dat noch Eline nog Robin hem nog konden deren.... wat gingen ze doen? Davey van het podium kloppen? Waarom hen dan nog afknallen als je door hen te laten overleven de groepspot kunt saboteren?
Gebruikersavatar

Mke07 mar 2017, 09:49

 112
beagle schreef:Als mol is het niet logisch dat Davey op het einde nog iedereen afknalt :
niet nodig voor vrijstelling en elke overlevende betekent 500 Euro uit de pot.
Davey heeft dus 2000 Euro bespaard met nog een mogelijke kans om de 5000 Euro te redden moest Hans zich niet verstopt hebben.
Daarbij was het ook duidelijk dat noch Eline nog Robin hem nog konden deren.... wat gingen ze doen? Davey van het podium kloppen? Waarom hen dan nog afknallen als je door hen te laten overleven de groepspot kunt saboteren?
Eerlijk? Als ik hem niet meer zou kunnen afknallen door te weinig kogels, zou ik hem van het podium hebben proberen duwen hoor :p
Die 5000 zou mij gestolen kunnen worden, ik zou die vrijstelling willen 🙂