Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

robin.bastaens06 mar 2017, 22:42

 71  Uma
Perfecte aflevering voor de Mol. De mol moet sowieso voor den auto gaan. Doordat da dieje in dieje auto zit, beslist dieje of da geld effectief verdiend wordt. Door het feit dat Davey in de auto zit, en mogelijk de Mol is, weet hij perfect welke locatie de juiste is. Door er twee te kiezen kan hij nog altijd er voor zorgen dat ze ofwel fout rijden, en indien hij toch juist gaat, kan hij perfect buiten de tijd gaan, of het foute gebouw binnengaan.
Doordat deze proef gelukt was, wist Davey mogelijks dat hij de andere proef of proeven moest doen mislukken.

De proef met de mijnen kon hij ook perfect saboteren door Monet en Manet te verwarren. Doordat de stofbom afgaat, wordt er weer geen geld gewonnen.

Bij de Hunger Games proef, weet hij als Mol perfect , wanneer hij voor de vrijstelling gaat, dat er nog 7 mensen in het spel zijn. Door zich aan de 'hoorn des overvloeds' neerzet. Wanneer Robin en Eline besluiten er voor te gaan, weet hij nog dat Hans en zijn vrouw nog in het spel zijn, en dus kan hij zijn vriendin ook raken om zo minder verdacht over te komen, maar toch geld mis te lopen doordat Hans er nog niet was.

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

Camol06 mar 2017, 22:48

 8  Yens
Heel goeie redenering!
Het enige wat ik bij deze aflevering vreemd vond is dat ze toch geslaagd zijn voor de eerste proef, ondanks dat je dit volgens mij perfect kon saboteren, door van het begin al naar een van de andere vlaggetjes te rijden. Bijvoorbeeld naar de plaats met 3 vlaggetjes omdat ze meer kans hadden om daar eentje van juist te hebben. Dan kon hij door die redenering ook Robin overtuigen om naar deze plaats te gaan.
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 22:52

 2204
robin.bastaens schreef: Door het feit dat Davey in de auto zit, en mogelijk de Mol is, weet hij perfect welke locatie de juiste is. Door er twee te kiezen kan hij nog altijd er voor zorgen dat ze ofwel fout rijden, en indien hij toch juist gaat, kan hij perfect buiten de tijd gaan, of het foute gebouw binnengaan.
De proef met de GPS'sen is geslaagd door geluk (door de toestellen uit te schakelen die aangaven dat er nog een half uur moest gereden worden).

Als Davey de mol is had hij - wetende dat hij in de juiste richting aan het rijden was - toch moeten ingaan op de suggestie van Hans om terug te draaien?

Op een bepaald moment moeten ze beslissen om links of rechts te gaan (4 -4 bij de GPS'sen). Daar kiezen ze blijkbaar juist, terwijl het als mol niet moeilijk (en verdacht) is om fout te kiezen?

Als Davey de mol is heeft hij alweer (na de fietsproef van vorige week) gefaald. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Kobe06 mar 2017, 22:57

 429
Klopt, ik vind Davey enkel in de laatste proef écht verdacht. Bij die autoproef als hij de mol was, had hij geweten dat ze juist gingen zijn. Dat neemt niet weg dat ik het niet verdacht vind. Ik vind het persoonlijk te veel chance, Davey laat express de eerste opdracht lukken, omdat hij al vrij verdacht overkomt in de vorige proeven en weet dat hij het geld gemakkelijk als mol kan doen verliezen in de volgende proeven en voila de buit blijft toch (ondanks de geslaagde eerste opdracht) heel laag.

Alhoewel Davey nu niet zoo heel verdacht was ervoor om zich nu minder verdacht te maken...
Gebruikersavatar

Moldedju06 mar 2017, 23:04

 507  Yens
Als Davey de mol was had er echt wel niets in de pot mogen komen. Dan rij je toch gewoon naar die drie vlagjes, de verkeerde richting uit in plaats van in de juiste richting ... Niets verdacht aan om naar de meeste vlagjes te rijden toch?
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 23:05

 3483  Uma
robin.bastaens schreef:Perfecte aflevering voor de Mol. De mol moet sowieso voor den auto gaan. Doordat da dieje in dieje auto zit, beslist dieje of da geld effectief verdiend wordt. Door het feit dat Davey in de auto zit, en mogelijk de Mol is, weet hij perfect welke locatie de juiste is. Door er twee te kiezen kan hij nog altijd er voor zorgen dat ze ofwel fout rijden, en indien hij toch juist gaat, kan hij perfect buiten de tijd gaan, of het foute gebouw binnengaan.
Doordat deze proef gelukt was, wist Davey mogelijks dat hij de andere proef of proeven moest doen mislukken....
?? Ik snap hier niets van.
Als ik de redenering tracht te volgen dan kom ik uit op: de mol moet in de auto zijn en beslist om geld te verdienen of niet, en als hij de mol is, dan kent hij de locatie en kan het doen foutlopen, wat dus niet gebeurd is, en omdat hij misschien de mol is kan hij beslissen om de andere opdracht te laten mislukken ???
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 23:06

 2204
Waarom is Davy verdacht bij de laatste proef (paintball-proef)? Dat begrijp ik écht niet.

Het is toch Hans die zich vergist heeft? Davey heeft alles gedaan wat hij kon om de 5000 euro binnen te halen (en de vrijstelling te bemachtigen).

Maar Hans is de mol niet, denk ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Molly Robby06 mar 2017, 23:07

 19
De laatste proef is ook niet moeilijk om te falen. Als je als mol mis blijft schieten, dan zullen ze wel op afstand blijven. Davey zathier op de juiste plaats om dit te doen.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 23:13

 3483  Uma
Frolva schreef:Waarom is Davy verdacht bij de laatste proef (paintball-proef)? Dat begrijp ik écht niet.
Nochtans heel simpel hoor.
Davey is blijkbaar heel populair bij vrouwelijk Vlaanderen: dat op zich is reden genoeg 😛
Gebruikersavatar

Laleia06 mar 2017, 23:21

 306
Ik snap hier ook niets van!
Net zoals ik vorige week niet begreep waarom mensen Davey zo verdacht vonden in de fietsproef, waar hij volgens mij net alles juist deed.
Als hij inderdaad de mol is en met voorkennis in die auto zit, was dat toch nooit gelukt en niemand had het op hem kunnen steken. Hij had gewoon van het begin af aan de verkeerde kant op kunnen gaan voor ze wisten waar ze het beste heen gingen.
Bij het paintball had hij misschien echt moeten proberen om de andere actief te gaan zoeken, maar hij koos ervoor zijn vrijstelling te bemachtigen. Ik zeg niet dat het niet kan dat een mol dit doet, maar ook als kandidaat is het niet onlogisch.
Gebruikersavatar

Molliarty06 mar 2017, 23:25

 157
Frolva schreef:Waarom is Davy verdacht bij de laatste proef (paintball-proef)? Dat begrijp ik écht niet.

Het is toch Hans die zich vergist heeft? Davey heeft alles gedaan wat hij kon om de 5000 euro binnen te halen (en de vrijstelling te bemachtigen).

Maar Hans is de mol niet, denk ik. :mrgreen:
Ik ga er vanuit dat de mol op voorhand weet wat de regels gaan zijn, en ong wat waar gedropt gaat worden. Davey is als enige bij het podium gebleven, en is daar tegen alles in het hele spel geweest. Ideale positie. Je maakt je niet verdacht WANT je hebt toch die 5000 euro, MAAR je weet ook dat de rest voor de vrijstelling wil gaan. Hij laat ze het rustig uitvechten, wss wetende dat hun kogels wel op zullen geraken. Hij weet ook dat iedereen uiteindelijk zal proberen aan dat podium te geraken. Gewoon strategisch opstellen, en op het einde iedereen afknallen en lekker die vrijstelling binnenhalen. Ik denk alleen dat Hans een beetje een onverwachte factor was in zijn plan, maar uiteindelijk komt het hem wel goed uit want zo lijkt het dat Hans alles vergooid heeft...
Gebruikersavatar

Klaartje06 mar 2017, 23:31

 2245  Uma
Ik snap hier ook geen snars van alles wat er hierboven gezegd is.

Het enige dat ik snap en dat vermoedelijk juist is, is de uitspraak "Hans is de mol niet".

Maar het is niet omdat je het niet snapt, dat iemand niet de mol kan zijn. Oei, deze laatste zin snap ik zelf niet eens meer.

Tijd om gaan te slapen en te dromen over De Mol. 🙂