Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mar 2017, 10:47

 328  Uma
[quote="nite"

Die paintballproef lijkt mij een moeilijke proef om te mollen. [/quote]

Dat denk ik ook. Vooral omdat bij de kandidaten de adrenaline door hun lijf giert (mijn hartslag was rond de 120 schat ik) en om dan het hoofd koel te houden en te mollen. Voor alle duidelijkheid, ik ga ervan uit dat de mol in grote lijnen gebriefd maar toch niet te veel details krijgt anders gaat hij/zij geprogrammeerd reageren en zijn spontane reacties, om toch geloofwaardig over te komen, zo goed als uitgesloten.
Gebruikersavatar

Mke07 mar 2017, 10:59

 112
tsjoep schreef:[quote="nite"



Dat denk ik ook. Vooral omdat bij de kandidaten de adrenaline door hun lijf giert (mijn hartslag was rond de 120 schat ik) en om dan het hoofd koel te houden en te mollen. Voor alle duidelijkheid, ik ga ervan uit dat de mol in grote lijnen gebriefd maar toch niet te veel details krijgt anders gaat hij/zij geprogrammeerd reageren en zijn spontane reacties, om toch geloofwaardig over te komen, zo goed als uitgesloten.
Ik weet niet of ik dit zo moeilijk vind om te mollen...
Het grote voordeel lijkt mij hier dat je als mol in principe net hetzelfde wilt als de anderen, dus je valt nooit echt op.

Als kandidaat wil je in de eerste plaats de vrijstelling, denk ik, dat geld is dan eerder bijzaak, maar mooi meegenomen. Als het erop aankomt, denk ik dat bijna iedereen op dit moment van het spel vooral die vrijstelling wilt.

De mol wilt evengoed de vrijstelling (ook al heeft hij ze totaal niet nodig), vooral om te vermijden dat iemand anders ze te pakken krijgt, maar ook om niet verdacht over te komen. Als het geld dan ook nog eens uit de pot blijft, zoveel te beter.
In deze opdracht zitten de kandidaten meer in met het verlies van hun vrijstelling, dan met het verlies van geld volgens mij.
Gebruikersavatar

Ric07 mar 2017, 11:23

 67  Philippe
Als mol zou hij toch nooit zijn vriendin afschieten?

Hij zou er imo eerder voor gezorgd hebben dat hij zonder kogels zat door Eline en Robin te bekogelen
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 11:35

 25
[quote="nite"]Ik vond Davey zijn tactiek wel vreemd. Vooral toen hij op een bepaald moment de beslissing nam om al in het midden te gaan zitten met het geld. Hij had toen amper dekking dus het risico was heel reëel dat hij neergeschoten zou worden. Op dat moment was ook nog niet gezegd dat degene die op het podium stond de vrijstelling zou krijgen. Dus achteraf gezien wel een goede beslissing, maar met de informatie die hij op dat moment had nogal vreemd.

Hij zal geweten hebben dat het geld daar gedropt werd dus als hij dat had en ze schoten hem neer dan was die 5000€ ook verloren.
Gebruikersavatar

tom.bastijns07 mar 2017, 11:47

 26
De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.

Ik zie ook teveel gelijkenissen met bepaalde proeven uitgevoerd door Gilles in het vorig seizoen. De rit in de auto, de vrijstellingsproef als scherpschutter...

Het zou me verbazen moest in twee opeenvolgende seizoenen de mol twee keer op haast identieke wijze een vrijstelling wegkapen.

Davey is "de perfecte mol", en net daarom is hij volgens mij de mol niet. Dat is te mooi om waar te zijn.
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 11:52

 2204
tom.bastijns schreef:De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.
Én hij heeft er niets mee aangevangen, noch in de GPS-proef, noch in de paintball-proef.
Zat twee maal in de perfecte positie om de proef volledig te saboteren, maar heeft het niet gedaan.

Een mol onwaardig. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:11

 8153
robin.bastaens schreef:De proef met de GPS'en deed me denken aan de proef met de pizza bezorging van vorig jaar. Gilles nam hier ook plaats achter het stuur en kon zo Stijn ook snel manipuleren.
Gilles heeft achteraf verklaard dat het zijn bedoeling was om Stijn te laten rijden. Daardoor ging die immers nog veel meer moeten opletten. Maar blijkbaar had Stijn gezegd "Rij jij maar, jij bent gewoon van in Brussel te rijden en ik niet".
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:14

 8153
Ric schreef:Als mol zou hij toch nooit zijn vriendin afschieten?

Hij zou er imo eerder voor gezorgd hebben dat hij zonder kogels zat door Eline en Robin te bekogelen
Ik denk dat hij aanvankelijk én voor de vrijstelling én voor het geld ging. Hij zei toen tegen zijn vriendin "Dan ga ik wel jou ook moeten afknallen".
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 12:21

 3483  Uma
chicawah schreef:...Hij zei toen tegen zijn vriendin "Dan ga ik wel jou ook moeten afknallen".
En hij glunderde toen hij dat zei. 😃
My kind of guy 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 12:22

 8153
ex-molinator schreef:En hij glunderde toen hij dat zei. 😃
My kind of guy 😉
Het tegenovergestelde van Hans.
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 12:23

 3547  Sven
Btw: was het toeval dat de juiste GPS aan Davey zijn kant hing???
Gebruikersavatar

Klaartje07 mar 2017, 12:35

 2245  Uma
tom.bastijns schreef:De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.

Ik zie ook teveel gelijkenissen met bepaalde proeven uitgevoerd door Gilles in het vorig seizoen. De rit in de auto, de vrijstellingsproef als scherpschutter...

Het zou me verbazen moest in twee opeenvolgende seizoenen de mol twee keer op haast identieke wijze een vrijstelling wegkapen.

Davey is "de perfecte mol", en net daarom is hij volgens mij de mol niet. Dat is te mooi om waar te zijn.
Mij overviel hetzelfde gevoel:"Neen, he, dat kan toch niet waar zijn." Die gps-proef had veel weg van Gilles en Stijn vorig jaar in de auto achter de pizzakoeriers: welke moeten we nu volgen? (gps-toestel/pizzakoerier). En in de paintball-proef had ik een déjà-vu: (mol) Gilles die absoluut voor de vrijstelling ging (en zo ook nog haalde), in combinatie met de gebruikte taktiek van Davey: hij wist precies waar hij moest zijn en wat hij moest doen. Een kandidaat kan volgens mij zelfs niet zo slim spelen. Het deed me ook teveel denken aan die proef vorig jaar met het pijlen afschieten op het vlot met de molboekjes: Stijn en Gilles moesten toen eerst pijlen verzamelen in een soort van denkspelletje; daar bleek dat (mol) Gilles perfect wist wat hij deed en (kandidaat) Stijn, hoe intelligent hij ook is, niet echt een plan van aanpak had. De gebriefte mol had daar alle voordeel.

Het lag er gewoon te dik op. Maar ja, dat gevoel had ik vorig jaar ook bij de proef "Praten met de mol", waarin ik ook het gevoel had "Dit kan niet waar zijn!" toen ik Gilles zag lonken naar de kandidaten die door spreker aan de microfoon werden aangesproken.

Soms is het gewoon "in your face" bij die mannen van Woestijnvis. Dat is het sterke van dit format.