Davey is de winnaar
Gebruikersavatar

nite07 mar 2017, 09:27

 110
Ik vond Davey zijn tactiek wel vreemd. Vooral toen hij op een bepaald moment de beslissing nam om al in het midden te gaan zitten met het geld. Hij had toen amper dekking dus het risico was heel reëel dat hij neergeschoten zou worden. Op dat moment was ook nog niet gezegd dat degene die op het podium stond de vrijstelling zou krijgen. Dus achteraf gezien wel een goede beslissing, maar met de informatie die hij op dat moment had nogal vreemd.

Niet dat ik daardoor denk dat hij de mol is, want om de proef te doen slagen deed hij alle juiste dingen. Enkel door de fout van Hans werd het geld niet gewonnen. Davey kon er ook niet op rekenen dat Hans de proef zou doen mislukken. Wie weet schiet Hans zich in de laatste 10sec nog in de voet. En dan was de 5000EUR oa door Daveys bijdrage binnen.

Die paintballproef lijkt mij een moeilijke proef om te mollen. En als mol is het ook niet echt nodig om hier te werk te gaan. De kandidaten gaan voor de vrijstelling en werken zo zelf om de proef te doen mislukken, zoals Hans in dit geval deed.

De proef in de auto lijkt dan weer makkelijker te saboteren. Puur geluk dat het wel slaagde. Als de mol op voorhand weet welke gps de juiste is, zou hij makkelijk kunnen sturen naar een verkeerde locatie. Dus als Davey de mol is, is het vreemd dat hij dat niet deed.

Wel rekening mee houden dat Hans en Davey niet de kaart zagen met de verschillende locaties zoals getoond op tv. Zij zagen enkel de gps'en die een bepaalde richting uitwijzen. Dus het is voor hen voor moeilijker om te zien welke richting ze moeten uitrijden waar de meeste locaties zijn.
Gebruikersavatar

beagle07 mar 2017, 09:45

 77
Molliarty schreef:Ik ga er vanuit dat de mol op voorhand weet wat de regels gaan zijn, en ong wat waar gedropt gaat worden. Davey is als enige bij het podium gebleven, en is daar tegen alles in het hele spel geweest. Ideale positie. Je maakt je niet verdacht WANT je hebt toch die 5000 euro, MAAR je weet ook dat de rest voor de vrijstelling wil gaan. Hij laat ze het rustig uitvechten, wss wetende dat hun kogels wel op zullen geraken. Hij weet ook dat iedereen uiteindelijk zal proberen aan dat podium te geraken. Gewoon strategisch opstellen, en op het einde iedereen afknallen en lekker die vrijstelling binnenhalen. Ik denk alleen dat Hans een beetje een onverwachte factor was in zijn plan, maar uiteindelijk komt het hem wel goed uit want zo lijkt het dat Hans alles vergooid heeft...
Als mol is het niet logisch dat Davey op het einde nog iedereen afknalt :
niet nodig voor vrijstelling en elke overlevende betekent 500 Euro uit de pot.
Davey heeft dus 2000 Euro bespaard met nog een mogelijke kans om de 5000 Euro te redden moest Hans zich niet verstopt hebben.
Daarbij was het ook duidelijk dat noch Eline nog Robin hem nog konden deren.... wat gingen ze doen? Davey van het podium kloppen? Waarom hen dan nog afknallen als je door hen te laten overleven de groepspot kunt saboteren?
Gebruikersavatar

Mke07 mar 2017, 09:49

 112
beagle schreef:Als mol is het niet logisch dat Davey op het einde nog iedereen afknalt :
niet nodig voor vrijstelling en elke overlevende betekent 500 Euro uit de pot.
Davey heeft dus 2000 Euro bespaard met nog een mogelijke kans om de 5000 Euro te redden moest Hans zich niet verstopt hebben.
Daarbij was het ook duidelijk dat noch Eline nog Robin hem nog konden deren.... wat gingen ze doen? Davey van het podium kloppen? Waarom hen dan nog afknallen als je door hen te laten overleven de groepspot kunt saboteren?
Eerlijk? Als ik hem niet meer zou kunnen afknallen door te weinig kogels, zou ik hem van het podium hebben proberen duwen hoor :p
Die 5000 zou mij gestolen kunnen worden, ik zou die vrijstelling willen 🙂
Gebruikersavatar

Lieserd07 mar 2017, 09:54

 15
beagle schreef:Als mol is het niet logisch dat Davey op het einde nog iedereen afknalt :
niet nodig voor vrijstelling en elke overlevende betekent 500 Euro uit de pot.
Davey heeft dus 2000 Euro bespaard met nog een mogelijke kans om de 5000 Euro te redden moest Hans zich niet verstopt hebben.
Daarbij was het ook duidelijk dat noch Eline nog Robin hem nog konden deren.... wat gingen ze doen? Davey van het podium kloppen? Waarom hen dan nog afknallen als je door hen te laten overleven de groepspot kunt saboteren?
Maar hoe zou je dat uitleggen tegenover je medekandidaten? Als Davey de mol zou zijn, zou hij zich toch als kandidaat willen profileren en dus wél de schijn hoog willen houden om geld in de pot te willen. Vanuit dat standpunt is het toch onlogisch om Eline etc. niét proberen af te schieten?
Gebruikersavatar

sdr-dnr07 mar 2017, 10:18

 34
Lieserd schreef:Maar hoe zou je dat uitleggen tegenover je medekandidaten? Als Davey de mol zou zijn, zou hij zich toch als kandidaat willen profileren en dus wél de schijn hoog willen houden om geld in de pot te willen. Vanuit dat standpunt is het toch onlogisch om Eline etc. niét proberen af te schieten?
T'is dat. Hij ziet nergens Hans verschijnen dus rekent er gewoon op dat die in leven blijft, en knalt de rest af om onverdacht te blijven.

Geweldige proef weer.
Gebruikersavatar

robin.bastaens07 mar 2017, 10:21

 71  Uma
ex-molinator schreef:?? Ik snap hier niets van.
Als ik de redenering tracht te volgen dan kom ik uit op: de mol moet in de auto zijn en beslist om geld te verdienen of niet, en als hij de mol is, dan kent hij de locatie en kan het doen foutlopen, wat dus niet gebeurd is, en omdat hij misschien de mol is kan hij beslissen om de andere opdracht te laten mislukken ???
De proef met de GPS'en deed me denken aan de proef met de pizza bezorging van vorig jaar. Gilles nam hier ook plaats achter het stuur en kon zo Stijn ook snel manipuleren. Ik vind persoonlijk dat er heel veel geluk is bij komen kijken dat de juiste GPS net bij die laatste twee zit. Doordat Davey deze zou kiezen, zou ij volgens mij nog altijd te laat kunnen komen, door bv. trager te rijden etc. door toch op tijd te komen, kan Davey misschien denken hoe hij dat verdiende geld terug uit de pot zou kunnen halen? Maar ik kan je volgen als je zegt dat het een rare theorie is! (:
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mar 2017, 10:47

 328  Uma
[quote="nite"

Die paintballproef lijkt mij een moeilijke proef om te mollen. [/quote]

Dat denk ik ook. Vooral omdat bij de kandidaten de adrenaline door hun lijf giert (mijn hartslag was rond de 120 schat ik) en om dan het hoofd koel te houden en te mollen. Voor alle duidelijkheid, ik ga ervan uit dat de mol in grote lijnen gebriefd maar toch niet te veel details krijgt anders gaat hij/zij geprogrammeerd reageren en zijn spontane reacties, om toch geloofwaardig over te komen, zo goed als uitgesloten.
Gebruikersavatar

Mke07 mar 2017, 10:59

 112
tsjoep schreef:[quote="nite"



Dat denk ik ook. Vooral omdat bij de kandidaten de adrenaline door hun lijf giert (mijn hartslag was rond de 120 schat ik) en om dan het hoofd koel te houden en te mollen. Voor alle duidelijkheid, ik ga ervan uit dat de mol in grote lijnen gebriefd maar toch niet te veel details krijgt anders gaat hij/zij geprogrammeerd reageren en zijn spontane reacties, om toch geloofwaardig over te komen, zo goed als uitgesloten.
Ik weet niet of ik dit zo moeilijk vind om te mollen...
Het grote voordeel lijkt mij hier dat je als mol in principe net hetzelfde wilt als de anderen, dus je valt nooit echt op.

Als kandidaat wil je in de eerste plaats de vrijstelling, denk ik, dat geld is dan eerder bijzaak, maar mooi meegenomen. Als het erop aankomt, denk ik dat bijna iedereen op dit moment van het spel vooral die vrijstelling wilt.

De mol wilt evengoed de vrijstelling (ook al heeft hij ze totaal niet nodig), vooral om te vermijden dat iemand anders ze te pakken krijgt, maar ook om niet verdacht over te komen. Als het geld dan ook nog eens uit de pot blijft, zoveel te beter.
In deze opdracht zitten de kandidaten meer in met het verlies van hun vrijstelling, dan met het verlies van geld volgens mij.
Gebruikersavatar

Ric07 mar 2017, 11:23

 67  Philippe
Als mol zou hij toch nooit zijn vriendin afschieten?

Hij zou er imo eerder voor gezorgd hebben dat hij zonder kogels zat door Eline en Robin te bekogelen
Gebruikersavatar

dirk.verbruggen07 mar 2017, 11:35

 25
[quote="nite"]Ik vond Davey zijn tactiek wel vreemd. Vooral toen hij op een bepaald moment de beslissing nam om al in het midden te gaan zitten met het geld. Hij had toen amper dekking dus het risico was heel reëel dat hij neergeschoten zou worden. Op dat moment was ook nog niet gezegd dat degene die op het podium stond de vrijstelling zou krijgen. Dus achteraf gezien wel een goede beslissing, maar met de informatie die hij op dat moment had nogal vreemd.

Hij zal geweten hebben dat het geld daar gedropt werd dus als hij dat had en ze schoten hem neer dan was die 5000€ ook verloren.
Gebruikersavatar

tom.bastijns07 mar 2017, 11:47

 26
De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.

Ik zie ook teveel gelijkenissen met bepaalde proeven uitgevoerd door Gilles in het vorig seizoen. De rit in de auto, de vrijstellingsproef als scherpschutter...

Het zou me verbazen moest in twee opeenvolgende seizoenen de mol twee keer op haast identieke wijze een vrijstelling wegkapen.

Davey is "de perfecte mol", en net daarom is hij volgens mij de mol niet. Dat is te mooi om waar te zijn.
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 11:52

 2204
tom.bastijns schreef:De titel zegt alles. Een perfecte aflevering voor Davey als mol. Té perfect.
Én hij heeft er niets mee aangevangen, noch in de GPS-proef, noch in de paintball-proef.
Zat twee maal in de perfecte positie om de proef volledig te saboteren, maar heeft het niet gedaan.

Een mol onwaardig. :mrgreen: