Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 10:30

 3423  Yens
brecht.denys schreef:Ik weet het eigenlijk helemaal niet meer hoor...
Een link met vuur zou kunnen zijn dat Eline tijdens de donkere proef zegt dat de mol rook naar haar mol, terwijl er net daarvoor 5 kaarsen werden uitgeblazen???
Ik vond die uitspraak eigenlijk nogal vreemd. Je herkent de geur van mensen meestal toch aan parfum, deodorant, after shave... en ik kan me echt niet voorstellen dat de mol zich eens goed gaat "parfumeren" (algemeen bedoeld) voordat hij aan deze proef begint. Als ze in staat is om mensen aan hun "lijfgeur" te herkennen dan neem ik mijn pet voor haar af. Zo evident is dat niet. Bij mij komt het eerder over als een manier om de kijker te belazeren, want veel nut heeft het niet om daar iets te zeggen, de andere kandidaten hoorden haar uitspraak toch niet. Het doet me weer iets meer vermoeden dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn, maar ongetwijfeld gaan hier reacties opkomen van andere forummers die hier een andere kijk op hebben 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2017, 13:55

 8153
brecht.denys schreef:Ik weet het eigenlijk helemaal niet meer hoor...
Een link met vuur zou kunnen zijn dat Eline tijdens de donkere proef zegt dat de mol rook naar haar mol, terwijl er net daarvoor 5 kaarsen werden uitgeblazen???
Als Annelies nu nog regelmatig ter kerke zou gaan, dan zou ze naar kaarsen kunnen ruiken 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2017, 13:57

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik vond die uitspraak eigenlijk nogal vreemd. Je herkent de geur van mensen meestal toch aan parfum, deodorant, after shave... en ik kan me echt niet voorstellen dat de mol zich eens goed gaat "parfumeren" (algemeen bedoeld) voordat hij aan deze proef begint. Als ze in staat is om mensen aan hun "lijfgeur" te herkennen dan neem ik mijn pet voor haar af. Zo evident is dat niet. Bij mij komt het eerder over als een manier om de kijker te belazeren, want veel nut heeft het niet om daar iets te zeggen, de andere kandidaten hoorden haar uitspraak toch niet. Het doet me weer iets meer vermoeden dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn, maar ongetwijfeld gaan hier reacties opkomen van andere forummers die hier een andere kijk op hebben 🙂.
Misschien heeft de mol in de spullen van Annelies gesnuisterd en zich subtiel geparfumeerd met haar parfum of eau de toilette? Zou ik persoonlijk een goeie mollenstreek vinden.
Zoiets zal de mannen misschien niet echt opvallen, maar Eline vast wel (zeker omdat ze ook een (bad)kamer deelt met Annelies).
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 11:23

 216
Geur is speciaal hoor: niet iedereen heeft een even fijnmazig reukorgaan. Maar sommige mensen kunnen heel snel en accuraat een geur identificeren.

En kijk eens naar vorig jaar. Toen moesten tijdens een bepaalde proef 2 kandidaten de ongewassen T-shirts van de andere kandidaten matchen met de persoon. Gilles De Mol had een geurloze deo-stick gebruikt om zeker te zijn dat er geen enkele geur achterbleef. Resultaat?

Stijn en Thibaud haalden toen meteen als eerste Gilles zijn T-shirt eruit!

Als De mol echt een geur van een andere kandidaat heeft gebruikt, zeg ik voorwaar: petje af.
Gebruikersavatar

Mke16 mar 2017, 11:32

 112
eveline.vanhemel schreef:Ik vond die uitspraak eigenlijk nogal vreemd. Je herkent de geur van mensen meestal toch aan parfum, deodorant, after shave... en ik kan me echt niet voorstellen dat de mol zich eens goed gaat "parfumeren" (algemeen bedoeld) voordat hij aan deze proef begint. Als ze in staat is om mensen aan hun "lijfgeur" te herkennen dan neem ik mijn pet voor haar af. Zo evident is dat niet. Bij mij komt het eerder over als een manier om de kijker te belazeren, want veel nut heeft het niet om daar iets te zeggen, de andere kandidaten hoorden haar uitspraak toch niet. Het doet me weer iets meer vermoeden dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn, maar ongetwijfeld gaan hier reacties opkomen van andere forummers die hier een andere kijk op hebben 🙂.
Mss herkent ze de geur van Gilles zijn parfum, die had geen reden om zijn geur te maskeren hè 😉
En op zich zou dat van Eline geen slechte misleiding zijn voor de kijker 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2017, 12:14

 8153
sherlock schreef: Als De mol echt een geur van een andere kandidaat heeft gebruikt, zeg ik voorwaar: petje af.
Iemand identificeren a.d.h.v. een parfum, dat een extra geurtje bovenop de rest is, lijkt mij eenvoudiger dan puur aan de lichaamsgeur.
Als ik een mannelijke mol zou zijn, dan zou ik zeker proberen om het parfum (of desnoods de deo of shampoo) van een van de dames even te pakken te krijgen om een reukgordijn op te werpen. Je kan het parfum niet "stelen" want dat zou meteen uitkomen, maar er wat van verstuiven op iets (in de parfumerieën hebben ze daar zo van die speciale kartonnetjes voor) is heel snel gebeurd. Met het geurkartonnetje of de geurzakdoek of wat je ook gebruikte wapper je dan een beetje in de buurt van de kandidaat, in de hoop dat die het oppikt, registreert en aan Annelies linkt (bij haar wapper je natuurlijk niet in het rond met haar eigen geurtje).
Het is ook eenvoudiger dan jezelf parfumeren, want dan zou je onmiddellijk na de proef moeten douchen om de geur weer weg te krijgen.
Gebruikersavatar

Laleia18 mar 2017, 11:30

 306
eveline.vanhemel schreef:Ik vond die uitspraak eigenlijk nogal vreemd. Je herkent de geur van mensen meestal toch aan parfum, deodorant, after shave... en ik kan me echt niet voorstellen dat de mol zich eens goed gaat "parfumeren" (algemeen bedoeld) voordat hij aan deze proef begint. Als ze in staat is om mensen aan hun "lijfgeur" te herkennen dan neem ik mijn pet voor haar af. Zo evident is dat niet. Bij mij komt het eerder over als een manier om de kijker te belazeren, want veel nut heeft het niet om daar iets te zeggen, de andere kandidaten hoorden haar uitspraak toch niet. Het doet me weer iets meer vermoeden dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn, maar ongetwijfeld gaan hier reacties opkomen van andere forummers die hier een andere kijk op hebben 🙂.
Het is me nog niet opgevallen of er rokers in het gezelschap zijn. Maar dat zou ook een geur zijn die makkelijk kan oppikken.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 12:05

 3483  Uma
Laleia schreef:Het is me nog niet opgevallen of er rokers in het gezelschap zijn. Maar dat zou ook een geur zijn die makkelijk kan oppikken.
Marzena was in een of ander filmpje wel te zien met een sigaret.
Gebruikersavatar

Mke18 mar 2017, 12:06

 112
ex-molinator schreef:Marzena was in een of ander filmpje wel te zien met een sigaret.
Ok, maar ik denk dat we het er wel allemaal min of meer al wel mee eens zijn dat zij waarschijnlijk niét de mol is... 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 12:09

 3483  Uma
Mke schreef:Ok, maar ik denk dat we het er wel allemaal min of meer al wel mee eens zijn dat zij waarschijnlijk niét de mol is... 😉
tja, het zou wel een verrassing zijn mocht Marzena in de laatste aflevering opnieuw verschijnen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 13:12

 8153
ex-molinator schreef:tja, het zou wel een verrassing zijn mocht Marzena in de laatste aflevering opnieuw verschijnen.
Een deus ex Marzena! :mrgreen: