Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 16:02

 434
johan.maes schreef:Eline staat hoogstwaarschijnlijk op het terras van een van de kamers rechtsboven. Waarom zouden ze dat shot genomen hebben? Als ze de mol is gaat ze toch gewoon haar kamer uit, meteen naar de zaal voor de proef in het donker en kleedt ze zich om achter het rode gordijn? Waarom zo'n omweg maken?
Misschien gewoon als situering dat ze op dat moment al niet meer in haar eigen kamer zit?(als hint voor de kijkers)
Laatst gewijzigd door rolhad op 20 mar 2017, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

jana.deman20 mar 2017, 16:03

 37
Mooi speurwerk wel!

Toch zou ik voorzichtig zijn met conclusies.
Zoals geburker 'Glashelder' hier (http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2664) al aanhaalde: ze kunnen boven de kamers typen wat ze willen, achteraf. Misschien zaten de kandidaten in werkelijkheid wel verspreid over heel het hotel. Dat zou alvast handig zijn om de mol ongezien én ongehoord uit de kamer te halen.
Die namen boven de kamers blijven wel verdacht, en zijn misschien te linken aan andere zaken (de kaarsen?)

Die 'montagefout' of wat het ook is bij Eline die "Davey" zegt in de donkere kamer is wel frappant. Goed gevonden!
Gebruikersavatar

Frolva20 mar 2017, 16:05

 2204
ex-molinator schreef:Op 41:30 en volgende seconden zie je Eline (achterkant), en ze zit recht op de stoel, de rug NIET tegen de achterkant. "De mol" wandelt rechts van haar rond te tafel en je hoort Eline "Davey" zeggen (zonder dat we haar gezicht zien), met haar handen op haar benen. Op 41:44 verschijnt een volledig beeld van Eline en de zin die begon met "Davey" wordt afgemaakt, MAAR nu zit ze tegen de achterleuning en haar handen zijn niet meer op haar benen.
Het lijkt alsof er een hertake van die zitscene gebeurd is; met gebruik van het geluid van de hertake om het te doen kloppen.
De enige reden hiervoor die ik kan bedenken is dat Eline in een lach zou geschoten zijn de eerste keer.
Merkwaardig inderdaad.

Maar we zien natuurlijk niet de volledige proef; beeld en geluid werden gemonteerd.
De extra informatie die wij als kijker te zien krijgen (tijd en hartslag) wordt er nadien ook nog eens 'op'gemonteerd.

Of we hieruit mogen afleiden dat er een 'hertake' gedaan is betwijfel ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 16:09

 8153
eveline.vanhemel schreef:Het is op z'n minst een bewijs dat de namen boven de kamers niet kloppen. En dan vraag je je meteen af, waarom hebben ze die namen dan niet correct gezet...
Omdat Robin in het midden moest. Met zijn venster open.
😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 16:13

 8153
jana.deman schreef:Misschien zaten de kandidaten in werkelijkheid wel verspreid over heel het hotel. Dat zou alvast handig zijn om de mol ongezien én ongehoord uit de kamer te halen.
En om te bemoeilijken dat ze elkaar bespionneren. Ik ben er zo goed als zeker van dat ze op totaal verschillende plaatsen zaten. Veel kans dat Robin echt in de kamer zat waar ze achteraf zijn naam op gemonteerd hebben. Die moest nl. zijn venster openzetten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 16:17

 8153
Frolva schreef:Merkwaardig inderdaad.

Maar we zien natuurlijk niet de volledige proef; beeld en geluid werden gemonteerd.
De extra informatie die wij als kijker te zien krijgen (tijd en hartslag) wordt er nadien ook nog eens 'op'gemonteerd.

Of we hieruit mogen afleiden dat er een 'hertake' gedaan is betwijfel ik.
Een hertake zou toch ook de proef om zeep helpen en dus vervalsen?
Tenzij... het er niet toe deed omdat Eline de mol is natuurlijk.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 16:21

 153  Sven
rolhad schreef:Misschien gewoon als situering dat ze op dat moment al niet meer in haar eigen kamer zit?(als hint voor de kijkers)
Robin (schilderij) en Annelies (fitnessmateriaal) lijken alvast gewoon op dezelfde kamer te zitten.

Ik zou het een vreemde hint vinden maar het ziet er toch naar uit dat er geen logische verklaring is voor Eline's aanwezigheid in een andere kamer.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 16:33

 434
johan.maes schreef: Ik zou het een vreemde hint vinden maar het ziet er toch naar uit dat er geen logische verklaring is voor Eline's aanwezigheid in een andere kamer.
Ik zou dit juist een mooie hint vinden. En veel logischer/duidelijker/properder dan al dat rood etc. :p

Natuurlijk valt het nog af te wachten tot deze avond, wie van de 4 er overblijft.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2017, 16:37

 2245  Uma
cor.conc schreef:Ik heb sluitend bewijs gevonden dat Eline de mol is, maar uit respect voor het programma vertel ik het liever als een abstract rijmpje ipv. het gewoon uit te leggen en voor iedereen te verbrotten:

"De eerste hint is Afrikaans getint
gevolgd door een onzichtbare zucht in open lucht
Als je je nu richt tot het juiste licht
Leer je de les van aflevering ZES"

Veel zoekplezier;)
Schitterend rijmpje. Misschien klopt je theorie niet, maar dan heb je toch bewezen dat je het misschien nog kan maken als dichter (van karamellenverzen). 🙂

Ik heb natuurlijk achter de spoiler gekeken, zo nieuwsgierig ben ik wel. Ik vind ook dat er iets niet pluis is met dat beeld van Eline op dat balkon en dat blauwe torentje. Op de klok kan je trouwens zien dat het zes uur is. Hoe laat gaat daar de zon onder? En gaat dat snel?

Maar nu ga ik verder zwijgen, want voor hetzelfde geld word ik subiet weer voor een week van dit forum verbannen wegens drie keer offtopic commentaar.

Tja, de voorbije week waren er tal van topics waarover ik een professionele mening had kunnen spuien, maar ja, de deskundige was weer eens geschorst. Er is ook nooit een dokter in de zaal als je er een nodig hebt.

En zij die weer de neiging krijgen om op die rode driehoek te drukken (zodat de gedachtenpolitie me weer in de ban kan slaan), denken best eens na over het volgende:"Je kan alle bloemen afplukken, maar de lente, die houd je niet tegen."

Ik vind dit topic wel een van de beste van de afgelopen week.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 16:47

 153  Sven
rolhad schreef:Ik zou dit juist een mooie hint vinden. En veel logischer/duidelijker/properder dan al dat rood etc. :p
Jammer dat het een blauwe toren is 😉

Mja, ik heb er een vreemd gevoel bij, alsof het té duidelijk zou zijn. Ze zitten allemaal in hun eigen kamer behalve eentje, die staat wat te mijmeren in de verte op het terras van haar speciale molkamer.

Langs de andere kant had natuurlijk niemand het gezien tot hiertoe :smurf:
Gebruikersavatar

cor.conc20 mar 2017, 16:50

 12
Een iets meer logische verklaring die ik nu bedenk:

Er zijn dus wel degelijk 6 kamers en volgens mij zijn ze als volgt:
- De 5 slaapkamers van de kandidaten
- 1 slaapkamer met de hartslag opstelling waar de kandidaten elk om toer de 70-80-90-100-...-proef aflegden.
(Zie foto's, toren half duidelijk door de gordijnen, lijkt steeds op dezelfde plek en de linkerflank van de toren is zichtbaar, dit is dus de aparte kamer)
[ external image ]
[ external image ]

De mol (Eline) legt als laatste de proef af maar keert niet terug naar haar slaapkamer. Dus ze wacht haar tijd af (lees: "staat op het balkon van de aparte naar de klok van het torentje te kijken") tot haar moment komt voor achter het gordijn te gaan kruipen. Dan komen de kandidaten één voor één van hun slaapkamers voor de hartslagproef.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 16:59

 434
cor.conc schreef:Een iets meer logische verklaring die ik nu bedenk:

Er zijn dus wel degelijk 6 kamers en volgens mij zijn ze als volgt:
- De 5 slaapkamers van de kandidaten
- 1 slaapkamer met de hartslag opstelling waar de kandidaten elk om toer de 70-80-90-100-...-proef aflegden.
(Zie foto's, toren half duidelijk door de gordijnen, lijkt steeds op dezelfde plek en de linkerflank van de toren is
Hmmm dat betwijfel ik eigenlijk... zouden ze dat dan niet vermeld hebben?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11