Eline is De Mol!
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 14:32

 153  Sven
Frolva schreef:Ik vind het hotel moeilijk herkenbaar in het donker.

Waar zie jij dat er licht brand in de rechter kamer?
Het gaat over de kamer helemaal rechtsboven.

//i.imgur.com/fDxaJCL.jpg

Die daarna in close-up wordt getoond.
Laatst gewijzigd door johan.maes op 20 mar 2017, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen20 mar 2017, 14:33

 3423  Yens
cor.conc schreef:Echt niet mogelijk, ze zit zogezegd in de 2e kamer van links zou dus de voorkant en een héél klein beetje vd rechterkant van het blauw torentje moeten zien , zij ziet gewoonweg de volle linkerflank
Inderdaad 😲
Het is op z'n minst een bewijs dat de namen boven de kamers niet kloppen. En dan vraag je je meteen af, waarom hebben ze die namen dan niet correct gezet...
Dit is echt wel een vondst!!
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle20 mar 2017, 14:38

 263
Chance dat ik sinds gisteren naar Eline ben geswitcht en uit mijn Robin-tunnel ben gekropen. Net op tijd :mrgreen:
Gebruikersavatar

ONBEKEND20 mar 2017, 14:38

 
[ external image ]
[ external image ]

Ze verblijven toch op de bovenste verdieping? De enige lichten die ik zie branden is 1 licht ongeveer in het midden van het linkergedeelte naast de oranje scheidingsmuur, dan eentje rechts vlak naast die scheidingsmuur en dan nog eentje ongeveer in het midden in het rechterdeelte naast de oranje scheidingsmuur.

De andere lichten branden toch niet? Wel in de kamers daar onder....
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 14:44

 434
Frolva schreef:Ik denk (nog niet nagekeken) dat de hotelkamers voor de hartslagproef enkel daarvoor werden gebruikt, en dat het invullen van de vragenlijst op een andere kamer gebeurde. Misschien is er een beeld van Eline gefilmd in die andere kamer en zo gemonteerd waardoor je denkt dat ze in de 'hartslag'kamer staat.
Mja, maar als we afgaan op het tijdsverloop in de montage, was het ook al nacht/donker toen iedereen samenkwam in de zaal na de opdracht met de mol.

Dat shot van Eline dat naar buiten keek was nog voor het "nacht/donkder' was, niet?

De zaal waar ze zaten met de mol zal dan ook rechts gestaan hebben, aangezien de camera daarop focussed alvorens we naar het beeld gaan waar ze terug samenkomen in die zaal.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle20 mar 2017, 14:49

 263
Sowieso moest daar een tip in zitten. Het is te raar dat ze plots dat beeld tonen van Eline op haar balkon.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 14:58

 153  Sven
Het is idd wel mogelijk dat ze allemaal verhuisd zijn voor de proef in het donker maar in de uitzending wordt wel de indruk gegeven alsof dit niet het geval is, zie 32:00.

Los daarvan zou ik het nog altijd vreemd vinden dat ze de mol apart zetten.
Laatst gewijzigd door johan.maes op 20 mar 2017, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 14:59

 3483  Uma
Ik merk dat er serieus wat geschreven is in dit topic tijdens mijn afwezigheid. Ik moet toegeven dat de startbericht van dit topic mij toch heeft aangezet om wat zaken opnieuw te bekijken. (Hopelijk herhaal ik niet teveel wat al eerder zou geschreven zijn maar ik ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest hiermee en dan dit tekstje geschreven ne hb nu geen zin om te kijken wat al dan reeds vermeld is. Dus: here goes.

Nogmaals de donkere kamer scene herbekeken (vertraagd) en er is wel iets raar aan de hand.
Op 41:30 en volgende seconden zie je Eline (achterkant), en ze zit recht op de stoel, de rug NIET tegen de achterkant. "De mol" wandelt rechts van haar rond te tafel en je hoort Eline "Davey" zeggen (zonder dat we haar gezicht zien), met haar handen op haar benen. Op 41:44 verschijnt een volledig beeld van Eline en de zin die begon met "Davey" wordt afgemaakt, MAAR nu zit ze tegen de achterleuning en haar handen zijn niet meer op haar benen.
Het lijkt alsof er een hertake van die zitscene gebeurd is; met gebruik van het geluid van de hertake om het te doen kloppen.
De enige reden hiervoor die ik kan bedenken is dat Eline in een lach zou geschoten zijn de eerste keer.
En dan is er nog iets eigenaardig met die 5 kamers die zo expliciet in beeld gebracht werden met de namen van de kandidaten. Ik heb het hotel opgezocht in Googlemaps en de 5 kamers zijn zichtbaar op luchtfoto. Er was iets blijven hangen maar ik heb er pas aandacht aan geschonken door het eerste bericht in dit topic. Waarom moeten die namen in beeld gebracht worden? Zit er en volgorde in? Een verborgen hint? Ik heb de volgorde van de kamernamen vergeleken met de volgorde waarin de kandidaten in beeld gebracht zijn, voor, tijdens en na die donkere kamer proef: Niks, zilch. Nu ik ervover nadenk zou ik een beeld verwacht hebben van de kandidaten die eens allemaal op het terras buiten gaan om van het zicht te genieten.
Dan gekeken naar de fotos van het hotel of ik kamers zou kunnen herkennen en dat bleek ook vruchteloos, alhoewel de indeling van een paar kamers op de fotos doet veronderstellen dat de kandidaten effectief die 5 kamers toegwezen waren.
En tussen al die fotos staat een foto van een blok met een klok, en dat blok staat recht voor de kamers, dus nogmaals naar de scene van de kandidaten in hun kamer gekeken om te zien of ik dat blok zou kunnen zien door de gordijnen om op basis van de hoek na te gaan of de kamervolgorde wel juist is. Spijtig genog is er niks door die gordijnen te zien.
MAAR DAN: op 32:04 is er een beeld van Eline met uitzicht op die klok .... en Eline haar kamer is de 2de van links (op de TV beelden) en als zij dat blok zou zien, dan klopt de orientatie niet. Nu is dit wel vlak voor de kandidaten naar de donkere kamer moeten en kan dit dus op weg naar die donkere kamer zijn, waar eventjes gewacht moet worden. Maar volgens de beelden was Eline de laatste en dan dan zou het toch wat donkerder moeten zijn buiten. Er is dus bijna 100% zeker gefoefeld met de volgorde van de beelden.

Is dit bewijs dat Eline de mol is? Absoluut niet, want als de kamervolgorde gerespecteerd wordt dan zou Eline als 2de aan de beurt kunnen komen en dat verklaart dan dat het wat klaarder is.
Toch blijft die kamervolgorde mij dwars zitten - nog geen idee waarom precies, maar met die mogelijke hertake van Eline, denk ik dat ik Eline toch ipv onverdacht , als twijfelgeval beschouw zo vlak voor Aflevering 7.
Ik heb ondertussen hoofdpijn gekregen (zelfs middagmaal vergeten) hierdoor en hoop dat Eline straks uitgeschakeld wordt anders moet ik echt nogmaals alles herbekijken.
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 15:17

 434
johan.maes schreef: Los daarvan zou ik het nog altijd vreemd vinden dat ze de mol apart zetten.
Opzich kan Eline perfect voor de hartslagproef nog op de kamer bij de rest hebben gezeten. 't is na de proef dat de mol (wie hij ook is) sowieso van ruimte veranderd terwijl de rest nog binnen zit.

Bij iedereen hebben we nog als referentie dat ze op de kamer zitten, bij Eline eigenlijk niet (we zien niets van gordijn of zetel of wat dan ook). Eline kan op dat moment al even goed ergens anders gestaan hebben(zie kant waar die toren opeens staat) alvorens ze dat wit pak zou hebben aangetrokken.

Leuk dat nu juist dit topic vandaag gemaakt is, aangezien het nu zeker super spannend zal worden wie er vertrekt deze avond... (Eline of Robin? Of iemand anders??)
Gebruikersavatar

Bonanza20 mar 2017, 15:32

 71
johan.maes schreef:Euh...das volgens mij gewoon Eline die wat in de zon heeft gelegen.
Maar ja, da's gewoon Eline met haar pulletje van sponsor Decathlon.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 15:43

 3483  Uma
ex-molinator schreef:...
Nogmaals de donkere kamer scene herbekeken (vertraagd) en er is wel iets raar aan de hand.
Op 41:30 en volgende seconden zie je Eline (achterkant), en ze zit recht op de stoel, de rug NIET tegen de achterkant. "De mol" wandelt rechts van haar rond te tafel en je hoort Eline "Davey" zeggen (zonder dat we haar gezicht zien), met haar handen op haar benen. Op 41:44 verschijnt een volledig beeld van Eline en de zin die begon met "Davey" wordt afgemaakt, MAAR nu zit ze tegen de achterleuning en haar handen zijn niet meer op haar benen.
Het lijkt alsof er een hertake van die zitscene gebeurd is; met gebruik van het geluid van de hertake om het te doen kloppen.
De enige reden hiervoor die ik kan bedenken is dat Eline in een lach zou geschoten zijn de eerste keer.
OK, topic doorgelezen (niet naar de spoiler gekeken maar ik zal het na de aflevering van deze avond wel doen).
Ik merk dat het merendeel van wat ik geschreven heb al aan bod gekomen is (ook dat Eline die kloktoren dus niet vanuit de kamer kan zien.
Iemand ideeën over die eventuele retake?
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 15:54

 153  Sven
rolhad schreef:Opzich kan Eline perfect voor de hartslagproef nog op de kamer bij de rest hebben gezeten. 't is na de proef dat de mol (wie hij ook is) sowieso van ruimte veranderd terwijl de rest nog binnen zit.

Bij iedereen hebben we nog als referentie dat ze op de kamer zitten, bij Eline eigenlijk niet (we zien niets van gordijn of zetel of wat dan ook). Eline kan op dat moment al even goed ergens anders gestaan hebben(zie kant waar die toren opeens staat) alvorens ze dat wit pak zou hebben aangetrokken.
Eline staat hoogstwaarschijnlijk op het terras van een van de kamers rechtsboven. Waarom zouden ze dat shot genomen hebben? Als ze de mol is gaat ze toch gewoon haar kamer uit, meteen naar de zaal voor de proef in het donker en kleedt ze zich om achter het rode gordijn? Waarom zo'n omweg maken?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11