Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

nyckelpiga08 feb 2017, 17:13

 69
Zou het niet heel oneerlijk zijn om van Hans de Mol te maken? Als hij de Mol is, dan hebben de kandidaten puur gestemd op wie zij verdacht vonden (en als kandidaten aanzagen) tijdens de proeven. Dus dan zou iedereen toch een lage score moeten gehaald hebben, tenzij je veel fout had, maar dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat die antwoorden dan op Hans betrekking hadden. De meeste vragen gaan toch normaal over in welk team zat de Mol, waar zat de Mol aan tafel, ... etc Dus als je dan stemt ga je je toch enkel baseren op wie er aanwezig was tijdens de proeven en niet bv. aanklikken 'de Mol zat niet aan tafel'. Het is dan toch ook oneerlijk dat er iemand naar huis moest, aangezien je dan de Mol zeker niet kon verdenken want die was niet eens aanwezig tijdens de proeven. En hoe zit het dan met dat ex aequo? Ik vind het bizar dat ze Hans terug laten komen, want 1. hij gaat nu outsider zijn in de groep, 2. niemand gaat hem vertrouwen (voordeel voor hem als hij de Mol niet is), 3. hij weet ook minder (ook al heeft de productie hem waarschijnlijk ingelicht over alles of was hij ergens ongezien aanwezig en zag hij alles, dat is nog altijd niet hetzelfde als het zelf meemaken). Dat liedje kan opgezet spel zijn (mss wist Hans inderdaad dat hij ging terugkomen en hadden ze hem uitgekozen hiervoor en op voorhand gevraagd om te zorgen dat hij iedere keer fout of te laat was), of echt puur toeval.
Gebruikersavatar

Jansen08 feb 2017, 17:26

 3423  Yens
Dat Hans terugkomt staat buiten enige kijf, hij was goed zichtbaar op het einde van de aflevering. Wat ik me afvraag is of hij wel als kandidaat zal terugkomen want tenslotte zijn ze nu met 9 kandidaten en dat hoort zo te zijn als men dit seizoen vergelijkt met de voorgaande. De vraag is dan natuurlijk, wat doet hij daar en wat zal zijn rol zijn in het programma. Ik vond het verder al vreemd in het begin na de drukknop ronde dat hij gewoon werd weggereden in zijn auto en dat in de hele verdere aflevering nergens meer naar hem verwezen werd door de presentator. Dat zou echt wel vernederend zijn geweest. Het verbaasde me dus totaal niet toen op het einde Hans terug in beeld kwam.
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 17:28

 3547  Sven
Misschien wordt het iets zoals bij Ruth, dat de groep beslist of hij terug mag komen. Misschien wel op een andere manier, maar kom.
Gebruikersavatar

Nonline08 feb 2017, 17:34

Molerator  6547  Uma
Ik denk niet dat het oneerlijk zou zijn de mol er in de eerste aflevering niet bij te laten zijn, maar ik denk niet dat ze dat zouden doen. In seizoen 3 ging Stijn ook rechtstreeks van aflevering 3 naar aflevering 5 en toen heb ik Marc in de eindaflevering nog horen zeggen dat er nooit sprake van zou geweest zijn dat de mol er een volledige aflevering niet bij zou zijn.

Maar ja, de hele crew is daar intussen wel veranderd 😉
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt08 feb 2017, 19:23

 90  Uma
Op zich een leuke twist om Hans de mogelijkheid te geven om in het spel te komen, maar 'no way' dat er een test heeft plaatsgevonden zonder dat de Mol aanwezig was tijdens de opdrachten. Dan zou je moeten stemmen op iemand waarvan je niet eens zeker weet of hij er is.
Gebruikersavatar

Bonanza08 feb 2017, 20:12

 71
We weten nog niet of Hans effectief weer gaat deelnemen hè. Hij duikt weer op, maar is dat als deelnemer of als figurant in een spel, of... ?
Niet als mol, dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol08 feb 2017, 22:48

 373
In ieder geval: als Hans' eliminatie afhangt van de groep, dan is hij uitgesloten als Mol. Heeft hij er zelf (al is het slechts een klein beetje, want zo lijkt het altijd bij een perfect voorbereide Mol) inspraak in, dan wordt het alsnog oppassen geblazen.

Het is vergelijkbaar met het principe dat je je eigen koning niet schaak kunt zetten.
Gebruikersavatar

Molloot 2.016 feb 2017, 18:48

 27
Volgens mij is Hans niet de mol door het volgende:
in afl 2 zegt Bouba over Hans dat hij die niet meer zou vertrouwen als
Hans er bij kwam.
In diezelfde aflevering viel Bouba uit.
Zie 4:15.
Toeval???
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 19:06

 462  Bert
ik zou Hans niet uitsluiten als mol. Hij lijkt mij een heel kalm persoon, die alles onder controle heeft. Misschien is hij het ook niet , maar het is een goeie zet van de productie. Twijfel zaaien bij de kandidaten en na zijn tweede groene scherm , zitten er nu waarschijnlijk al een paar te twijfelen,
Alleen Hans als mol of Hans en de mol zijn zeker van hun stuk wat betreft de terugkeer van Hans. Zij moeten niet twijfelen bij een groen scherm. Hans als mol krijgt altijd een groen scherm . En kandidaat Hans zit misschien op het goede spoor.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 19:21

 3483  Uma
Ik zou Hans zeker en vast nog niet uitsluiten als mol.IN zijn positie las prof heeft Hans heel veel ervaring in het omgaan met studenten, administratief-technisch personeel, academisch personeel, geldschieters, anderstaligen, kortom heel veel verschillende types mensen. Plus zijn vanzelfsprekende intelligentie (IQ, niet noodzakelijk EQ). Met wat we tot nog toe van Hans gezien hebben moge we zijn EQ toch niet onderschatten.
De enige vraag over Hans die mij momenteel bezig houdt = zie ik hem de rol van mol spelen tot het einde (ik ben er van overtuigd dat hij het wel een korte tijd kan doen, maar volhouden zonder op te vallen? 1 aflevering waarin hij voor een groot deel alleen zit is wat weinig om mee te beslissen.