Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Bonanza09 feb 2017, 15:06

 71
Ik blijf mij afvragen waarom Hans niet op de rode knop gedrukt heeft in de auto. In een van de vooraf opgenomen filmpjes ("Wat als je als eerste afvalt?")lijkt hij superfanatiek en vastbesloten om tot het laatste in het spel te blijven. Als dat zo is, dan druk je toch meteen? Dan neem je toch niet het risico dat je eventueel niet mee zou gaan?
Hans lijkt ook vrij onbewogen op het moment dat hij wordt uitgeschakeld en weggevoerd. Alsof hij weet dat er nog een vervolg komt. Ik ben heel benieuwd welke rol hij nog krijgt.
Gebruikersavatar

Jansen09 feb 2017, 15:28

 3423  Yens
Ik heb me al suf zitten piekeren over welke rol Hans nog kan spelen. Stel je het volgende eens voor: we hebben nu voor de eerste keer twee afvallers in de eerste aflevering. Wat als ze een soort van schaduwspel opzetten met de afgevallen kandidaten. We hebben ondertussen al vernomen dat de afgevallen kandidaten niet onmiddellijk terug naar België gaan. Dus waarom dan niet een soort tweede circuit opzetten? Mijn theorie is nog niet helemaal uitgewerkt want wat is dan de beloning voor degene die doorgaat in het schaduwspel? Moeten zij ook nog een eliminatieronde spelen? Nog veel open vragen maar ik vermoed dat we na de volgende aflevering al meer zullen weten 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 15:31

 3547  Sven
Hebben ze in expeditie robinson ook al gedaan e. Wie weet
Gebruikersavatar

Jansen09 feb 2017, 15:53

 3423  Yens
Inderdaad, moest ook denken aan Expeditie Robinson van jaren geleden... alleen was het daar eenvoudiger om nadien iemand terug te laten komen omdat bij hen het afvallen niet afhankelijk was van je kennis over de Mol. Dat is hier anders, als ze de afvallers apart houden, kunnen ze nooit te weten komen wat de andere kandidaten hebben gedaan (en de mol dus ook niet). Lijkt me dan heel moeilijk om hun nog een eliminatieronde te laten spelen.
Gebruikersavatar

billie.holiday09 feb 2017, 18:10

 462  Bert
Ik heb mij ook al die vraag gesteld, waarom hij niet heeft gedrukt . Hij laat uitschemeren in het filmpje dat hij best wel fanatiek in het spel zal meegaan. Zijn slechte eigenschap is weinig empatie. ik vond hem best wel empatisch dat hij iedereen gunde om mee te gaan. De niet-drukkers werden beschouwd als naïef. Een professor van die leeftijd kan ik geen naïeveling noemen., die ziet genoeg jonge mensen in zijn aula en weet best dat er mensen gaan zijn die voor eigenbelang gaan. Toen Jess in het vliegtuig stapte toverde hij toch een glimlach op zijn lippen en zijn f..ck waren zijn enige emoties die hij toonde in de wagen. Ofwel wist hij dat hij ging achterblijven ofwel heeft hij alles verkeerd ingeschat. En op die moment hebben Bouba en Jess mijn hart gestolen, zij waren de enige twee die Hans een blik gunden. Jess had er samen mee in de auto gezeten, en Bouba toonde met zijn gebaar dat hij het een erg vond.
Gebruikersavatar

Jansen09 feb 2017, 18:20

 3423  Yens
Ik heb mij ook al die vraag gesteld, waarom hij niet heeft gedrukt . Hij laat uitschemeren in het filmpje dat hij best wel fanatiek in het spel zal meegaan. Zijn slechte eigenschap is weinig empatie. ik vond hem best wel empatisch dat hij iedereen gunde om mee te gaan. De niet-drukkers werden beschouwd als naïef. Een professor van die leeftijd kan ik geen naïeveling noemen., die ziet genoeg jonge mensen in zijn aula en weet best dat er mensen gaan zijn die voor eigenbelang gaan. Toen Jess in het vliegtuig stapte toverde hij toch een glimlach op zijn lippen en zijn f..ck waren zijn enige emoties die hij toonde in de wagen. Ofwel wist hij dat hij ging achterblijven ofwel heeft hij alles verkeerd ingeschat. En op die moment hebben Bouba en Jess mijn hart gestolen, zij waren de enige twee die Hans een blik gunden. Jess had er samen mee in de auto gezeten, en Bouba toonde met zijn gebaar dat hij het een erg vond.
Is inderdaad zo, kan me echt niet voorstellen dat iemand als Hans, die met zoveel mensen in contact komt, zo naïef kan zijn... Ofwel heeft hij van in het begin een andere rol gekregen (vandaar de 11 kandidaten) ofwel heeft hij een ongelooflijke kemel geslagen en dat kan ik eigenlijk niet geloven...
Gebruikersavatar

ex-molinator09 feb 2017, 18:29

 3483  Uma
billie.holiday schreef:...
De niet-drukkers werden beschouwd als naïef. Een professor van die leeftijd kan ik geen naïeveling noemen., die ziet genoeg jonge mensen in zijn aula en weet best dat er mensen gaan zijn die voor eigenbelang gaan. ...
En de niet-drukkers waren ook wel echt naïef. Naïviteit is niet a priori een ongunstige of slechte eigenschap maar wanneer de naïviteit de overhand neemt dan stel ik mij toch wel vragen over de realiteitszin mbt zaken de men echt wil.
OK, sommigen van die naïevelingen waren wellicht in de overtuiging dat hun kansen groot waren, immers er valt maar 1 van de 6 overblijvenden af, maar toch : de prof was categoriek tijdens zijn "sollicitatie" en prof wordt men niet als men naïef is . Ik treedt je dus volmondig bij.
Dan zie ik 2 opties:
1 - hij is de mol en had voorkennis
2 - hij is niet de mol en is eigenlijk absoluut niet zo fanatiek als hij zich voordoet.

Hans is nog een compleet raadsel voor mij (niet moeilijk want hij is amper in beeld gekomen).
Gebruikersavatar

brecht.coninx10 feb 2017, 08:49

 28
ex-molinator schreef:En de niet-drukkers waren ook wel echt naïef. Naïviteit is niet a priori een ongunstige of slechte eigenschap maar wanneer de naïviteit de overhand neemt dan stel ik mij toch wel vragen over de realiteitszin mbt zaken de men echt wil.
OK, sommigen van die naïevelingen waren wellicht in de overtuiging dat hun kansen groot waren, immers er valt maar 1 van de 6 overblijvenden af, maar toch : de prof was categoriek tijdens zijn "sollicitatie" en prof wordt men niet als men naïef is . Ik treedt je dus volmondig bij.
Dan zie ik 2 opties:
1 - hij is de mol en had voorkennis
2 - hij is niet de mol en is eigenlijk absoluut niet zo fanatiek als hij zich voordoet.

Hans is nog een compleet raadsel voor mij (niet moeilijk want hij is amper in beeld gekomen).
Zou het ook niet gewoon kunnen dat hij niet drukt omdat hij samen met Jessica beslist om niet te drukken? Want als hij zegt tegen haar niet te drukken, en dan opeens wel zou drukken, zou hij meteen ook verdacht worden door het omgekeerde te doen dan wat hij zei.. (Ongeacht of hij wel of niet de mol is dan)
Gebruikersavatar

ex-molinator10 feb 2017, 09:07

 3483  Uma
brecht.coninx schreef:Zou het ook niet gewoon kunnen dat hij niet drukt omdat hij samen met Jessica beslist om niet te drukken? Want als hij zegt tegen haar niet te drukken, en dan opeens wel zou drukken, zou hij meteen ook verdacht worden door het omgekeerde te doen dan wat hij zei.. (Ongeacht of hij wel of niet de mol is dan)
Ja, maar als niet-mol en fanatiekeling ben je dan toch door EN je wordt verdacht en dat kan ook een voordeel hebben als gewone deelnemer (bij de eliminatievragen wordt op jou gestemd waardoor jouw kans om te blijven groter wordt).
En als mol kan je toch ook perfect drukken - minstens 5 van de 6 drukkers waren niet de mol en hebben dus gedrukt maar welke 5 zijn dan niet verdacht?

Die druk-ronde is echt gewoon mind-fucking, zeker met de mogelijkheid om te overleggen met je gebuur. Zoals ik al geschreven heb, in dergelijke situatie niet denken aan wat de anderen gaan doen : gewoon drukken en wel zo snel mogelijk.

Dat is trouwens een van de redenen waarom ik vraagtekens plaats bij Bertrand's volharding om Bouba en Annelies te overtuigen om niet te drukken, wat eigenlijk al bijna vaststond : die hadden geen overtuiging meer nodig.
Gebruikersavatar

masterveecee10 feb 2017, 09:15

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Dat is trouwens een van de redenen waarom ik vraagtekens plaats bij Bertrand's volharding om Bouba en Annelies te overtuigen om niet te drukken, wat eigenlijk al bijna vaststond : die hadden geen overtuiging meer nodig.
En, stel nu eens dat er maar 2 mensen gedrukt hadden, zonder dat de Mol ook drukt, dan had de Mol wel meer kans om in het vliegtuig te raken zonder verdacht te worden (zijnde al afgedrukt te hebben). Niet? Want met de voorkennis van de beroepen, zou het sneller juist kunnen drukken terwijl de andere veeeeeel meer moesten gokken. Dus: hoe minder mensen in het vliegtuig, hoe moeilijker voor de rest.
Dan toch Hans of Bertrand?
Gebruikersavatar

ex-molinator10 feb 2017, 09:25

 3483  Uma
masterveecee schreef:En, stel nu eens dat er maar 2 mensen gedrukt hadden, zonder dat de Mol ook drukt, dan had de Mol wel meer kans om in het vliegtuig te raken zonder verdacht te worden (zijnde al afgedrukt te hebben). Niet? Want met de voorkennis van de beroepen, zou het sneller juist kunnen drukken terwijl de andere veeeeeel meer moesten gokken. Dus: hoe minder mensen in het vliegtuig, hoe moeilijker voor de rest.
Dan toch Hans of Bertrand?
Voila, nog een valabele denkpiste >>> pure mind-fucking.