Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Klaartje21 feb 2017, 00:29

 2245  Uma
In aflevering 3 horen we Hans zeggen dat hij alles op één persoon heeft ingevuld tijdens de eliminatievragen. Een groot risico, een ware gok van alles of niks, toch?

Tijdens de "vergadering" nadat iedereen via de speciale bril heeft gezien welke kleur van scherm hij of zij had, zegt Hans ook dat hij heel eerlijk is en een groen scherm had, iets wat hij blijkbaar vooraf met Eline had doorgesproken.

Hans was ook niet de kandidaat die het op één na slechtste resultaat op de eliminatievragen had gescoord, dat bleek Marzena te zijn.

Conclusie: als Hans eerlijk is, de waarheid spreekt en dus werkelijk een groen scherm had , verdenkt hij inderdaad de juiste persoon, namelijk diegene op wie hij alle vragen had ingevuld. Als hij niet eerlijk is en gelogen heeft over de kleur van zijn scherm, dan kan hij verdorie een stukje liegen onder hoogspanning en was hij misschien toch de persoon met het rode scherm.

Probleem met deze conclusie: hij kan ook zelf de mol zijn natuurlijk.

Tussenbesluit: Hans weet nu met bijna zekerheid wie de mol is (alles op die persoon), of hij weet nu zeker wie de mol niet is (hij loog over zijn rode scherm) of hij is zelf de mol.
Gebruikersavatar

julie.goethals21 feb 2017, 00:34

 2
Ik denk niet dat Hans de mol is, ze zouden de mol de eerste dagen toch meenemen anders wordt er van het begin niet gemold?
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 00:45

 181
julie.goethals schreef:Ik denk niet dat Hans de mol is, ze zouden de mol de eerste dagen toch meenemen anders wordt er van het begin niet gemold?
Zo zorg je er ook voor dat de andere 10 kandidaten elkaar gaan verdenken (want niemand dacht na aan Hans toen ze bezig waren met de loopproef en dergelijke) en blijft Hans buiten schot. Dus in theorie kunnen ze dat gemakkelijk doen.
Gebruikersavatar

Marc D21 feb 2017, 06:35

 3
Ik blijf op Hans inzetten als de mol.
Als hij deed wat hij beloofde, op één verdachte inzetten, dan zijn er idd drie mogelijkheden.
Hij gokte juist, weet dus wie de mol is.
Hij gokte fout, was dus laatste (en kan dus bijzonder goed liegen aan de tafel achteraf). Misschien de minst mogelijke piste.
Hij is de mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 08:46

 3483  Uma
Marc D schreef:...
Hij gokte juist, weet dus wie de mol is.
En hoe weet hij dat hij juist gokte? Een groen scherm = niet het laagst aantal juiste antwoorden - verder niks.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 09:13

 3547  Sven
ex-molinator schreef:En hoe weet hij dat hij juist gokte? Een groen scherm = niet het laagst aantal juiste antwoorden - verder niks.
idd. het wil niet zeggen dat Hans juist is. Stel al de vraag van "wat is het geslacht van de mol?" dan heb je bij "man" meer kan dat het juist is. hetzelfde met "was de mol aanwezig op de proef met het luchtkussen?"
Hij weet wel dat hij goed bezig is.

OF hij had een rood scherm en heeft gelogen dat hij er niet voor is uitgkomen
Gebruikersavatar

Placebo21 feb 2017, 16:58

 18
masterveecee schreef:idd. het wil niet zeggen dat Hans juist is. Stel al de vraag van "wat is het geslacht van de mol?" dan heb je bij "man" meer kan dat het juist is. hetzelfde met "was de mol aanwezig op de proef met het luchtkussen?"
Hij weet wel dat hij goed bezig is.

OF hij had een rood scherm en heeft gelogen dat hij er niet voor is uitgkomen
Inderdaad , Sam en Davey hebben bv veel opdrachten samen gedaan deze aflevering. Zet hij alles in op Sam, dan heeft hij waarschijnlijk nog steeds veel vragen juist moest het Davey zijn. En andere kandidaat zou alles gespreid kunnen hebben tussen pakweg Annelies en Eline en zo een veel lagere score hebben.
Gebruikersavatar

Curio21 feb 2017, 17:55

 53
Ik heb het gevoel dat Hans niet de mol is, maar een kandidaat die het ver kan brengen. Hij saboteert weinig tot niets, het enige wat je hem zou kunnen verwijten is een gebrek aan inzet. Ik heb de aflevering nog eens herbekeken en hem speciaal in de gaten gehouden en het valt mij op dat Hans de andere kandidaten vaak in stilte zit te observeren. Hij zal waarschijnlijk redelijk zeker geweest zijn van zijn hoofdverdachte en daarom alles of niets gespeeld hebben in de laatste eliminatie. Als zijn vermoedens correct waren en hij had een groen scherm, is hij bijna 100% zeker wie de mol is. En als hij rood had kan hij toch één iemand al volledig uitschakelen. Ik ga volgende aflevering zeker in de gaten houden hoe Hans zich gedraagt tegenover de andere kandidaten. Tot nu toe trok hij veel op met Robin, misschien omdat Robin zijn hoofdverdachte is? Het kan natuurlijk ook zijn omdat ze allebei ongeveer dezelfde leeftijd hebben en zo, maar toch...
Het zou mij niet verbazen moest Hans tot in de finale geraken.