Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

zwartemol22 feb 2017, 20:57

 121
Hoe zou je dit interpreteren in de context van de 3e aflevering ? ...

Zowel de uitspraak als het T shirt ...

[ external image ]
Gebruikersavatar

zwartemol22 feb 2017, 21:19

 121
gaat wel niet over Davey ....?
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 21:38

 3483  Uma
zwartemol schreef:gaat wel niet over Davey ....?
Klopt, het gaat niet over Davey, zelfs niet over een specifieke kandidaat.
Dit moet in Algemeen.
Maar waarom specifiek in de context van aflevering 3?
Dit is al ergens besproken en het is eigenlijk duidelijk:
Je KAN pas uit het spel liggen als je een rood scherm krijgt. M.a.w. een rood scherm betekent dat je dan uit het spel KAN liggen, niet dat je dan meteen geëlimineerd bent.
En ik vermoed dat je specifiek doelt op wat Marzena gebeurd is, zij kreeg namelijk eerste geen rood scherm.
Wel, de verklaring hier is simpel: de uitspraak van Gilles zegt niets over hoe een rood scherm bepaald wordt. Marzena kreeg een rood scherm omwille van de andere criteria die gebruikt werden toen de groep diegene met het rood scherm niet kon identificeren.
Gebruikersavatar

zwartemol22 feb 2017, 21:52

 121
Ik zie het eigenlijk vooral in de context tov HANS , daarom heb ik het hier geplaatst...
Is toch frappant dat Gilles die woorden uitspreekt tov Hans , terwijl Hans dan ook nog es dit T shirt draagt ,
wetende wat we nu weten,
In afl 3 sprak Hans expliciet hoe hij het zou aanpakken tegen Eline ( na het horen van de manier van eliminatie ), en hoe men ( de groep ) dat best zou doen,
benadrukte dat nog es aan tafel in de groep .
Na de schermen is hij bij de eersten om zich mooi voor te doen .
Hier klopt toch iets niet echt, en dat bedoelde ik met m'n vraag, wat is jullie mening erover?
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 22:06

 3483  Uma
Ik snap nog steeds niet waar je naartoe wil.
In de eerste aflevering had Hans geen rood scherm gekregen en KAN dus op dat moment nog niet naar huis.
In de tweede aflevering heeft Hans 2x een groen scherm gekregen.
In de derde aflevering krijgen we geen zicht op wie eerst een rood scherm gekregen en aangezien de groep die persoon niet heeft kunnen identificeren krijgen we enkel te weten wie het net iets beter gedaan heeft en dus naar huis kan (moet) gaan adhv de (tijdeljke) nieuwe regel.

Ik zie ook geen verband tussen het Tshirt, Hans en het gezegde van GDC (en al zeker niet in functie van de 3de aflevering).

Maar ik vermoed dat het aan mij ligt en laat het nu over aan anderen.
Gebruikersavatar

zwartemol22 feb 2017, 22:31

 121
Ik bedoel hier dus mee dat er in afl 2 al een verwijzing zat naar afl 3 ivm die eliminatie via rood scherm laatste / afvaller voorlaatste ...
En dat Hans hier toch duidelijk iets mee te maken heeft , hetzij als mol, hetzij als de persoon die het rood scherm had en met gladgestreken gezicht voor de groep nog een mededeling deed.
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 feb 2017, 12:38

 88
zwartemol schreef:Ik bedoel hier dus mee dat er in afl 2 al een verwijzing zat naar afl 3 ivm die eliminatie via rood scherm laatste / afvaller voorlaatste ...
En dat Hans hier toch duidelijk iets mee te maken heeft , hetzij als mol, hetzij als de persoon die het rood scherm had en met gladgestreken gezicht voor de groep nog een mededeling deed.

als Hans de mol zou zijn, zou hij NOOIT de anderen aansporen om te zeggen wie een rood scherm heeft gehad. Want dan verdient de groep geld en dat is wat de mol moet vermijden.
Voor mij was dit (naast nog een aantal andere zaken) het ultieme bewijs dat hij de mol niet is.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 13:10

 3483  Uma
oldgrumpy schreef:...
Voor mij was dit (naast nog een aantal andere zaken) het ultieme bewijs dat hij de mol niet is.
"Bewijs" is een sterk woord. Er zijn evenveel "bewijzen" dat Hans wel de mol is.
Ik zou het houden bij: "een stevige aanwijzing" dat hij niet de mol is.
Gebruikersavatar

Frolva23 feb 2017, 13:30

 2204
oldgrumpy schreef:als Hans de mol zou zijn, zou hij NOOIT de anderen aansporen om te zeggen wie een rood scherm heeft gehad.

Alsof je niet op voorhand weet dat toch niemand het spontaan zal opbiechten. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Bonanza23 feb 2017, 14:04

 71
Ongeveer de helft van de mannen heeft zo'n T-shirt (gehad).
Gebruikersavatar

Ric23 feb 2017, 14:35

 67  Philippe
Frolva schreef:Alsof je niet op voorhand weet dat toch niemand het spontaan zal opbiechten. :mrgreen:
Ik had verwacht dat ze die 3000€, die ze konden winnen gingen aanbieden aan degene die rood had gekregen.