Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

passant08 mar 2017, 10:38

 3
Hans zet alles op 1 mol.
Viel het niet hard op dat hij Davey niet vertrouwde? eerst in de wagen : als Davey rechts zei, zei Hans links, als Davey voorstel deed voor afr. woord, suggereerde Hans het tegenovergestelde. Daarna bij de paintballproef reageerde Hans ook raar, of hij ervan uitging dat Davey sowieso ging mollen??
Ik ga ervan uit dat Hans alles op Davey gezet heeft.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 10:48

 3423  Yens
passant schreef:Hans zet alles op 1 mol.
Viel het niet hard op dat hij Davey niet vertrouwde? eerst in de wagen : als Davey rechts zei, zei Hans links, als Davey voorstel deed voor afr. woord, suggereerde Hans het tegenovergestelde. Daarna bij de paintballproef reageerde Hans ook raar, of hij ervan uitging dat Davey sowieso ging mollen??
Ik ga ervan uit dat Hans alles op Davey gezet heeft.
Ik geef je gelijk, hij zat ofwel op Davey ofwel op Robin, de kandidaten waaraan hij zijn lot in de vorige afleveringen telkens verbond. Het feit dat hij in Afl. 4 van Robin (Afl. 3) naar Davey switchte en in Afl. 5 opnieuw samen met Davey de gps-proef deed, is volgens mij een aanwijzing dat hij Davey verdacht 🙂.
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 12:30

 
Annelies is ook een mogelijkheid, hij verdacht vorige week Annelies en Eline, en na het mijnenveld acht ik het mogelijk dat hij vol voor Annelies wou gaan.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 12:40

 3423  Yens
sandra.impe schreef:hij verdacht vorige week Annelies en Eline.
Waaruit leid je dat af?
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 12:53

 
Dat zei hij zelf.
Gebruikersavatar

Janneman08 mar 2017, 12:55

 50  Yens
passant schreef:... Daarna bij de paintballproef reageerde Hans ook raar, ...
Als Hans er vanuit ging dat Davey de mol is, dan was zijn beslissing bij de paintballproef helemaal niet doordacht. Als mol zou Davey sowieso doorgaan naar de volgende aflevering, vrijstelling of niet.

Dit zijn de drie scenario's (gerangschikt van meest naar minst voordelig voor Hans) die zich konden voordoen in de laatste minuut:
  1. Hans gaat toch voor de vrijstelling en slaagt erin om Davey met zijn laatste kogel te raken; Hans krijgt de vrijstelling en €5000 in de pot.
  2. Hans gaat toch voor de vrijstelling, maar wordt geraakt door Davey; Davey krijgt de vrijstelling en €5000 in de pot.
  3. Hans en zijn vrouw verstoppen zich tot het eindsignaal in het bos; Davey krijgt de vrijstelling en -€1000 voor de pot.
Ik vind het zo jammer dat Hans voor de laatste optie heeft gekozen.
Gebruikersavatar

Nlls08 mar 2017, 13:30

 16
Off-topic:

Hans heeft de laatste opdracht ontzettend slecht gespeeld.

- Hij had zijn eigen gewoon in de voet moeten schieten (partners konden niet alleen verder spelen, denk aan Sam die geraakt was)
- Er was 5000 euro in de pot (ok, dit kon hij niet zeker weten vanuit het bos omdat hij niet wist dat de rest ook 'dood' was)
- en er was geen 1000 euro uit de pot gegaan.

Als Hans er nu nog in zat, was het gespeeld gelijk de mol...
Maar helaas...
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 14:03

 3423  Yens
Nlls schreef:Off-topic:

Hans heeft de laatste opdracht ontzettend slecht gespeeld.

- Hij had zijn eigen gewoon in de voet moeten schieten (partners konden niet alleen verder spelen, denk aan Sam die geraakt was)
- Er was 5000 euro in de pot (ok, dit kon hij niet zeker weten vanuit het bos omdat hij niet wist dat de rest ook 'dood' was)
- en er was geen 1000 euro uit de pot gegaan.

Als Hans er nu nog in zat, was het gespeeld gelijk de mol...
Maar helaas...
Inderdaad! Vond ook dat Hans in de paintball proef heel atypisch reageerde, totaal niet zoals je van hem kon verwachten. En wat betreft het geld: zelfs al kon hij niet zeker weten dat er nog andere kandidaten "in leven" waren dan had hij het toch moeten doen: door hemzelf "in leven" te laten, wist hij dat het geld verloren was. En zijn uitspraak achteraf "ik wou niet op mijn vriendin schieten", slaat kant noch wal. Als hij zichzelf "neerschoot" was ze ook uitgesloten.

Ofwel heeft hij gedacht, als ik de vrijstelling niet heb, dan niemand. Dat is het enige wat ik nog enigszins kan geloven (maar ook niet echt...).
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 14:24

 2204
janne.adams schreef:Hans gaat toch voor de vrijstelling en slaagt erin om Davey met zijn laatste kogel te raken; Hans krijgt de vrijstelling en €5000 in de pot.
Ik volg je redenering volledig, maar als Hans Davey had kunnen raken ging de 5000 euro niet in de pot. 😉
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 14:29

 3423  Yens
Frolva schreef:Ik volg je redenering volledig, maar als Hans Davey had kunnen raken ging de 5000 euro niet in de pot. 😉
Inderdaad, Hans had gewoon zichzelf moeten neerschieten, dan bleef Davey als enige in leven en was het geld binnen voor de pot.
Gebruikersavatar

Janneman08 mar 2017, 16:13

 50  Yens
Frolva schreef:Ik volg je redenering volledig, maar als Hans Davey had kunnen raken ging de 5000 euro niet in de pot. 😉
Je hebt gelijk, ik ging er vanuit dat als je samen met je partner overblijft dat de proef dan ook geslaagd is.
Gebruikersavatar

Kobe08 mar 2017, 16:29

 429
passant schreef:Hans zet alles op 1 mol.
Viel het niet hard op dat hij Davey niet vertrouwde? eerst in de wagen : als Davey rechts zei, zei Hans links, als Davey voorstel deed voor afr. woord, suggereerde Hans het tegenovergestelde. Daarna bij de paintballproef reageerde Hans ook raar, of hij ervan uitging dat Davey sowieso ging mollen??
Ik ga ervan uit dat Hans alles op Davey gezet heeft.

Zou best kunnen. Wat ook door mijn hoofd spookt is dat Hans het rode scherm in aflevering 3 (verbeter mij als ik fout ben) gekregen heeft. Hetgeen wat hij zegt was zo doordacht, het was bijna onmogelijk dat iemand hem verdacht als rodeschermdrager zelf hier op het forum niet. Zoals de meeste weten lijkt het tafelgesprek op die ene opdracht vorig seizoen waarin Hanne de vrijstelling wint met die paarden daar (jullie weten wel zeker?). Niemand dacht dat Hanne loog, maar toch, zij had de vrijstelling. Hans heeft ook nog altijd minder info. Niemand zal hem gezegd hebben dat Robin zaagde tijdens die loopproef op Bertrand, dat Davey ook wou meelopen, dat Eline grove fouten maakte,... Ik zie Hans wel in staat een risico te nemen en op 1 iemand te stemmen bij die 3de aflevering. Weliswaar dan de verkeerde(Robin?). Dus moest het wel, Annelies, Eline, Davey of Sam zijn. Dan lijkt Davey toch bij Hans het voor de hand liggendste...
Tis maar een idee he!