Marzena is niet De Mol
Gebruikersavatar

Sint-joris22 feb 2017, 00:10

 73
http://www.vier.be/demol/videos/niet-op ... ol/2541933
Marzena zegt dat ze van één van haar verdachten (ze gokte dus nog op meerdere kandidaten) een tip had gekregen.
Ze is echter bij haar eerste gedacht gebleven bij het invullen van de 20 vragen. Daarna heeft ze op basis van deze tip wel één iemand bijzonder in het oog gehouden en zaken gezien die de tip bevestigden. Dit kan uiteraard zowel tijdens het oproepen van de logos (met de speciale bril) als nadien tijdens het achterhalen van de speler met het rode logo zijn.
Wanneer Annelies geen rood logo bleek te hebben en ook niet de 2e slechtste uitslag had, realiseert ze zich uiteraard dat ze zelf ook geen rood logo had, maar dat haar uitslag van de 20 vragen op niets trekt. Ze weet dus dat ze zeer veel kans maakt om tweede slechtste te zijn. Dat zie je tijdens de aflevering zelf als ze al "Fuck, ik ben weg" zegt voordat haar rood scherm is verschenen.

Het roept toch enkele interessante pistes/vragen op:
  • Welke tip kreeg ze precies?
  • Van wie zou ze hem gekregen hebben? Annelies? Ze gaf haar al een krans. Het is duidelijk dat het tussen hen tweeën tamelijk goed zat.
  • Was het een oprechte tip of op zich een dwaalspoor? Waarom essentiële informatie delen met een tegenspeler?
  • Viseerde Marzena iemand tijdens het tafelgesprek?
  • Wanneer ze de tafel moet verlaten, flitsen haar ogen een fractie van een seconde richting Davey. Tipgever? Mol?
Gebruikersavatar

Jansen22 feb 2017, 00:21

 3423  Yens
Volgens mij was Davey haar eerste verdachte en heeft ze ook op hem gestemd. Ze zegt immers in de auto: "ik had een tip gekregen, maar ik ben uiteindelijk bij mijn originele verdachte gebleven". Of iets in die zin in elk geval. Ze gaf in elk geval ook aan dat ze nu wel wist wie de mol was.
Gebruikersavatar

billie.holiday25 feb 2017, 12:21

 462  Bert
Die vragen heb ik mij ook gesteld. Een verdachte kandidaat die een tip heeft aan Marzena dat ze fout bezig is. Maar dan zegt ze duidelijk dat ze beter had veranderd.
Marzena is een concurrent voor haar medekandidaten , dus is het raar dat iemand haar daar opwijst. En voor de mol is het een goede zaak als ze niet op hem zit. Of worden er bondgenootschappen opgesteld om elkaar te helpen bij het vinden van de mol.