Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Pieter11126 feb 2017, 17:58

 12
In het auditiefilmpje van Robin, dat net voor de start van het programma werd gelanceerd, draagt Robin exact hetzelfde hemd als Gilles van Bouwel tijdens het finalespel vorig seizoen.

Toeval of opzet?
Gebruikersavatar

Kobe26 feb 2017, 18:16

 429
Goed opgemerkt!! Zou nog best kunnen ze
Gebruikersavatar

Holmes26 feb 2017, 19:28

 395
Een wit hemd is niet erg speciaal en wordt wel meer gedragen en kan dus puur toeval zijn. Is de kraag dezelfde ?

Is de mol trouwens al gekozen op het moment van de selectie-interviews of wordt hij/zij pas nadien uit de vele kandidaten geselecteerd ?
Gebruikersavatar

Bonanza27 feb 2017, 13:53

 71
Holmes schreef: Is de mol trouwens al gekozen op het moment van de selectie-interviews of wordt hij/zij pas nadien uit de vele kandidaten geselecteerd ?
Ze zijn daar vorig jaar heel vaag over gebleven.
Wat zeker is en wat ze altijd zeggen: de mol doorloopt dezelfde "procedure" als de kandidaten, dus ook het filmpje met het interview.
Maar op de vraag: "is de mol op dat moment al gekozen?" heb ik nooit een helder antwoord gevonden.
Iemand?
Gebruikersavatar

Pieter11127 feb 2017, 14:15

 12
Bonanza schreef:Ze zijn daar vorig jaar heel vaag over gebleven.
Wat zeker is en wat ze altijd zeggen: de mol doorloopt dezelfde "procedure" als de kandidaten, dus ook het filmpje met het interview.
Maar op de vraag: "is de mol op dat moment al gekozen?" heb ik nooit een helder antwoord gevonden.
Iemand?
Als programmamaker zou ik toch de mol (de persoon in kwestie) als basisplatform gebruiken waarrond ik de rest van de kandidaten schaar. Holistisch gezien lijkt mij dit het meest efficiënt: hoe breder je gaat, des te groter de controle over de individuele elementen. Het is immers de mol die manipuleert en controleert, hij is de spilfiguur waarrond alles draait.

Maw, ik zou de kandidaten selecteren op basis van het profiel van de mol om zo de controle en speelruimte van de mol te maximaliseren. Maar daarvoor moet je wel eerst op zoek naar een degelijke mol...
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 14:33

 2204
Pieter111 schreef:Maw, ik zou de kandidaten selecteren op basis van het profiel van de mol om zo de controle en speelruimte van de mol te maximaliseren. Maar daarvoor moet je wel eerst op zoek naar een degelijke mol...
Uit al de kandidaten kan je toch eerst één mol kiezen en vervolgens in functie daarvan 9 (of 10) geschikte deelnemers?
Gebruikersavatar

Pieter11127 feb 2017, 14:47

 12
Frolva schreef:Uit al de kandidaten kan je toch eerst één mol kiezen en vervolgens in functie daarvan 9 (of 10) geschikte deelnemers?
Kan ook, maar ik vermoed toch dat de mol niet altijd uit de poule van de kandidatenselectie komt. Tv is m.i. nog steeds een wereldje van ons kent ons...

Als ik mij niet vergis, waren Magda en Hugo (resp. mol 1 en 2) ook kennissen of vrienden van de families De Pauw-Lenaerts indertijd...

Ik bedoel maar dat de programmamakers een mol zullen zoeken op plaatsen waar het voor hen het makkelijkst en best te controleren is, en dit is vaak (niet altijd voor alle duidelijkheid) in eigen entourage...
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 00:35

 183  Sven
Pieter111 schreef:Kan ook, maar ik vermoed toch dat de mol niet altijd uit de poule van de kandidatenselectie komt. Tv is m.i. nog steeds een wereldje van ons kent ons...

Als ik mij niet vergis, waren Magda en Hugo (resp. mol 1 en 2) ook kennissen of vrienden van de families De Pauw-Lenaerts indertijd...

Ik bedoel maar dat de programmamakers een mol zullen zoeken op plaatsen waar het voor hen het makkelijkst en best te controleren is, en dit is vaak (niet altijd voor alle duidelijkheid) in eigen entourage...
Als je een productie maakt van 4 à 5 miljoen euro ( de oude bolreeksen - die zich in Europa afspeelden- hadden een prijskaartje van zo'n 80 miljoen oude BF, en ze werden verkocht aan VRT voor 90 miljoen BF ) ga je dan voor de loodzware hoofdrol het risico lopen van met een onbekende in zee te gaan ? Als die enkel uit de selectieprocedure zou komen ga je die mens nooit echt kennen, want ieder doet zich op zijn paasbest voor. Je gaat nooit weten hoe die omgaat met de enorme stress die zo'n taak met zich meebrengt. Wat als die bezwijkt ? Wat als hij een eigen plannetje heeft, een dealtje met een andere kandidaat is snel gemaakt, het gaat immers over veel geld...
Als maker kan je je dat niet permitteren...!

Vandaar dat de Mol steevast iemand is die uit de entourage of privé omgeving van de makers komt.
De Mol doorloopt ook zogezegd de selectieprocedure, maar dat is enkel ten behoeve van het beeldmateriaal én voor de andere kandidaten te "misleiden" ( zodat de Mol als er over de selectie gepraat wordt mee kan klappen en niet kan betrapt worden dat hij er niks van afweet...)
Gebruikersavatar

david.lebeer28 feb 2017, 03:40

 1
Als ik mij niet vergis dan kwam dit voor in het inschrijvingsfilmpje voor deze editie.
Daar zei Gilles de Coster dat de mol al gekozen was en ze dus nog 9 andere kandidaten nodig hadden.
Natuurlijk vind ik dit filmpje niet terug dus kan ik mijn woorden helaas niet hard maken.
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 14:19

 
Ik heb nu net es gekeken naar beide filmpjes, die dragen toch niet hetzelfde hemd? Gilles droeg blauw.