Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 10:03

 3483  Uma
Laleia schreef:Ik heb ook altijd gedacht dat de productie van de mol nooit iets echt gevaarlijk zou doen. Maar een paar seizoenen terug heeft er in Nederland toch een kandidate een verbrijzeld ruggenwervel aan een proef over gehouden.
Dat is waar maar iemand in een kooi steken die hij zelf open kan doen, met een gevaarlijk dier, zou zelfmoord zijn van het programma. Stel dat het echt mis gaat (ik heb nergens bewakers gezien die snel kunnen ingrijpen indien nodig) dan heeft de organisatie van DeMol een serieus probleem (ongeacht welk soort van vrijwaringscontract ondertekend is).

A priori is een jachtluipaard dat gewend is aan mensen relatief ongevaarlijk, maar het blijft een wild dier en de schade kan verdomd groot zijn.
Gebruikersavatar

Laleia15 feb 2017, 10:09

 306
Klopt, het lijkt me ook een risico dat ze niet zouden nemen. Maar als ik Robin was zou ik mijn bedoeling om uit dat kot te kruipen toch duidelijk kenbaar maken en kijken of er geen productiemedewerker panisch komt aanlopen.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 10:10

 3483  Uma
Laleia schreef:Klopt, het lijkt me ook een risico dat ze niet zouden nemen. Maar als ik Robin was zou ik mijn bedoeling om uit dat kot te kruipen toch duidelijk kenbaar maken en kijken of er geen productiemedewerker panisch komt aanlopen.
Hahaha, dat zou echt schitterende beelden opleveren.
Gebruikersavatar

masterveecee15 feb 2017, 14:51

 3547  Sven
ex-molinator schreef: (ik heb nergens bewakers gezien die snel kunnen ingrijpen indien nodig) .
Die waren er weldelgelijk, ze komen af en toe in beeld
Gebruikersavatar

oldgrumpy15 feb 2017, 17:11

 88
Ok, het is idd raar dat Robin zolang denkt dat er een echt beest in dat kot zit.
En volgens mij kan een luipaard makkelijk aan Robin aan door een poot tussen die tralies te steken, of vergis ik me.
MAAR de 3 andere kandidaten die vrij rondlopen kunnen dat toch ook zien?
Waarom gooit bvb niemand eens met een steen tegen dat kot waar dat beest zogezegd inzit?
Gebruikersavatar

sdr-dnr15 feb 2017, 17:39

 34
Maar het is toch raar dat, als Robin de Mol zou zijn, uberhaupt probeert die grote of kleine kooi uit te geraken? Dan hou je u toch gewoon van den domme of laat je iemand anders dat ontdekken? Of redeneert men dan dat hij zichzelf bevrijdt om actiever te kunnen saboteren? Dat is dan toch niet zo goed gelukt 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 17:46

 3483  Uma
sdr-dnr schreef:Maar het is toch raar dat, als Robin de Mol zou zijn, uberhaupt probeert die grote of kleine kooi uit te geraken? Dan hou je u toch gewoon van den domme of laat je iemand anders dat ontdekken? Of redeneert men dan dat hij zichzelf bevrijdt om actiever te kunnen saboteren? Dat is dan toch niet zo goed gelukt 😃
Ik vind het helemaal niet raar. Het maakt leuke televisie. Er zullen heus kijkers in de overtuiging geweest zijn dat er een echt jachtluipaard in de kooi was en dan zullen er geroepen hebben : Nee, nee niet doen jong.
Plus dat als hij in de kooi blijft , de scene met het vrijlaten van het lammetje dan niet door gaat, en de leeuw niet in het hok kruipt.
Net als Gilles met de pizza-opdracht (vorig jaar dus) zou de mol moeten zorgen dat de opdracht televisie-gewijs het doel bereikt.
Gebruikersavatar

Mola Lisa16 feb 2017, 10:25

 328  Uma
Ben geen dierenkenner maar zag wel onmiddellijk dat dat geen staart van een luipaard was. Trouwens, welk roofdier gaat in een hok met zijn kop tegen de achterwand liggen en zijn staart naar buiten ?

Dat niemand dit zag, ook Davey, Hans of Jolien niet, is toch wel vreemd te noemen. De anderen konden dit niet opmerken gezien hun positie.

Jammer dat Bouba door het productiehuis opgesloten werd en géén zicht had op wat er zich "buiten" afspeelde. Is mss zijn ondergang geweest ... Denk ook dat het productiehuis de verdeling niet zomaar gekozen heeft, maar welke strategie hier achter zat ???
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 12:46

 3547  Sven
tsjoep schreef:Ben geen dierenkenner maar zag wel onmiddellijk dat dat geen staart van een luipaard was. Trouwens, welk roofdier gaat in een hok met zijn kop tegen de achterwand liggen en zijn staart naar buiten ?
Had ik ook opgemerkt tijdens het zien van de aflevering.
Ik dacht eerder dat het een maki zou zijn, echt of niet:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen16 feb 2017, 12:52

 3423  Yens
masterveecee schreef:Had ik ook opgemerkt tijdens het zien van de aflevering.
Ik dacht eerder dat het een maki zou zijn, echt of niet:
Afbeelding
Inderdaad, moest ik ook aan denken toen ik de staart zag. Een jachtluipaard zou nooit in dat hok zijn blijven zitten maar een maki volgens mij ook niet... Volgens mij was Robin er al heel snel van overtuigd dat er geen wild dier in het hok zat.
Gebruikersavatar

Ric16 feb 2017, 16:12

 67  Philippe
kim.baudart schreef:Dit is een luipaardstaart:
[ external image ]

(en ja, dat is mijn hand 🙂 )
dit is een jachtluipaard en geen luipaard
een luipaard heeft andere stippen ( met bruin in het midden)

Het snelste landdier ter wereld is wel deze, het jachtluipaard
en het was weldegelijk de juiste staart:
[ external image ]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9