Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 09:19

 3547  Sven
Sowieso, als dit naar boven komt in aflevering 9, alle credits naar addow!
[ external image ]
Gebruikersavatar

Holmes16 feb 2017, 14:04

 395
En zijn commentaar na afloop op het feit dat nog niemand op de bus zat : "Maar ik wil er ook niet op zitten... "
Was dat een verspreking ? Als je voor het geld ging was het toch de bedoeling om op de bus te geraken ?
Gebruikersavatar

Laleia16 feb 2017, 14:17

 306
Holmes schreef:En zijn commentaar na afloop op het feit dat nog niemand op de bus zat : "Maar ik wil er ook niet op zitten... "
Was dat een verspreking ? Als je voor het geld ging was het toch de bedoeling om op de bus te geraken ?
Ik heb eerder de indruk dat het emotionele reactie is van 'ik wil met dienen Hans niets te maken hebben'. Het is Jolien die duidelijk door heeft dat dit betekent dat geen enkele proef geslaagd is. Robin lijkt zo ver nog niet eens te zijn.
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 18:46

 462  Bert
ik denk ook dat het eerder een spontane reactie was en geen verspreking.
Gebruikersavatar

OrthoMol20 feb 2017, 18:36

 219
Ik moet hier toch ECHT mn hoed afdoen voor sommige Mollenjagers ; Addow man, wat een gedetailleerde beschrijving van deze diamantproef waarvoor dank !
Toen ik voorbije Maandag de aflevering op tv bekeek waren enkele elementen me opgevallen, maar de belangrijkste en mssn wel waardevolste niet :roll: ;
zo had ik de verwisseling van volgorde die Robin op zich nam wel gadegeslaan , maar gemist HOE hij dit bewerkstelligd heeft . Bij het herbekijken daarnet bemerkte ik pas op dat hij één van de dure doosjes diamanten ONDER zijn hand houdt die hij dan een kwartslag draait, terwijl hij die ganse tijd alert blijft kijken naar de assistente. De grimas van die assistente krijgen we niet te zien helaas, maar ik ben d'er nu van overtuigd dat zij od hoogte is van wat ik denk wat een mogelijk complot zal zijn. Ofwel is dit idd een vooraf ingestudeerde sabotage, ofwel ervaring 😲
Indien dit een vooraf ingestudeerde sabotage betreft dan zijn er mi verschillende strategieën gebruikt mits Robin ni van tevoren kan weten hoe Jolien de volgorde ziet . Wie hier beter inzicht in heeft zal wellicht inzien hoe makkelijk dit mssn te saboteren valt?
Joliens 'hang' reactie verwonderde me ergens wel ; een magere zucht zonder verbaal tegengewicht of herstel vd verplaatsing doosjes..het moet zijn dat ze d'er mogelijk zelf ni meer in mee kon en het dus verder liet afweten..ik zou anders ni begrijpen hoe ze zich schikt naar Robins afzetterij.
En dan bij het 'faal'resultaat van deze proef waarbij Robin nog zegt :" het is wat het is, we kunnen er niks aan doen" met gekruiste handen gelijk nen echte katholiek het betaamt terwijl hij het rode duivel t shirt draagt....
Op tv bij de uitzending vd afleveringen gaat die ganse aflevering zo verdraaid snel dat ge wel bepaalde dingen over het hoofd hebt gezien of het brein ni geabsorbeerd heeft , dus herbekijken is zwz een must wilt ge duidelijkheid in alles verkrijgen.
In tegenstelling met de vorige dierenproef, waarbij Robin in zn kooi zat en eigenlijk geen initiatieven nam, doet hij nu net het togestelde met een handeling die ik van hem feitelijk ni verwacht had, of ni zien aankomen had. Of hij daardoor nu net meer id kijker loopt? Ongetwiijfeld. Maar of dat hem meer verdacht gaat doen lijken als Mol? Daar ben ikzelf nog ni zo uit. Weliswaar heb ik hem in mijn Mole People LIST bij afl. 2 onder twijfelgeval geplaatst, met reden..ik noem hem een vreemde vogel want tot op dit moment hebben we twee uitersten te zien gekregen waar je dus moeilijk touw aan vast kan knopen. De link van een Roodborstje met zo'n rode duivel t shirt vat ik voorlopig alleszins nog ni....
Gebruikersavatar

Niffler20 feb 2017, 19:46

 62
In ieder geval ga ik hem vanavond goed in de gaten houden...

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 09:05

 3547  Sven
Ze hebben gisteren het fragment getoond, waar Robin 2 doosjes wisselde. Weet nu niet precies of het hetzelfde moment was als in dit topic beschreven
Gebruikersavatar

Holmes21 feb 2017, 17:38

 395
Ja, was zelfde moment, geen nieuw beeld.
Gebruikersavatar

Krekelmans23 feb 2017, 10:52

 16
Beste vondst op het mollenforum tot nu toe! Al snap ik wel niet hoe Jolien Robin niet verdacht achteraf, want zij moet toch echt wel die verschuivingen hebben gezien die eruit zijn geknipt? Al "doet" Robin wel z'n best in de dierenproef, misschien liet ze daar haar verdenkingen vallen?
Gebruikersavatar

C-mol23 feb 2017, 15:23

 5
Krekelmans schreef:Beste vondst op het mollenforum tot nu toe! Al snap ik wel niet hoe Jolien Robin niet verdacht achteraf, want zij moet toch echt wel die verschuivingen hebben gezien die eruit zijn geknipt? Al "doet" Robin wel z'n best in de dierenproef, misschien liet ze daar haar verdenkingen vallen?
Het valt me vooral op dat bij de proeven waaraan Robin deelneemt en die slagen hij vooral de hand heeft in de goede afloop. Dit door een goede inzet maar altijd wel maar 'net' binnen de tijd. Mocht het net buiten de tijd zijn kun je nog altijd terugvallen op je inzet/idee/etc.. Hij zamelt, met anderen, heel wat geld in maar laat er ook wat varen..

Neem daar nog bij dat hij niet te veel in de picture wordt geplaatst en dat zijn gedrag soms totaal tegen overgesteld is en zeker raar te noemen is.

Robin is op dit moment mijn mol
Gebruikersavatar

jenny.vannoten25 feb 2017, 09:44

 3
hij had de twee doosjes die uiteindelijk juist waren nog verwisseld op het laatste moment en daardoor zou Marzena hem niet verdenken want die waren wel juist (voor de kijkers rechts in beeld, voor hen links). Als wij de gaatjes zien zien zij die natuurlijk ook, zo wist Robin dat de goedkoopste diamanten al verkeerd lagen, een beetje nonchalant in het begin van de proef al opzij geschoven
Gebruikersavatar

Addow21 mar 2017, 17:41

Molerator  377  Yens
Het bleek dus een onbedoelde mollenstreek, zo blijkt sinds gisteren toch. Ik vond het alleszins een waar genoegen deze proef binnenstebuiten te keren. It was just fun! Omwille van écht tijdsgebrek heb ik het mollenjagen "on hold" moeten zetten na aflevering 4, grotendeels ook omdat er ook gewoon téveel pistes worden gecreëerd én gecensureerd door de programmamakers. Mede door dat laatste ben ik zelf wat "tureluurs" gedraaid. Het is dit jaar echt een mindfuck van begin tot einde door slimme, doordachte en soms sluwe montage (respect daarvoor!) en door het format van het programma (zieke Bart, Tom, Michiel en Michel gewoon!). Uiteindelijk valt de hedendaagse mol grotendeels te herleiden tot het buikgevoel (mijn buik zegt Annelies sinds aflevering 3). En wat is de échte meerwaarde van het programma dan nog?!

Ik heb vorig jaar ontzettend genoten van een subliem molseizoen dankzij een ijzersterke Gilles. En ik zeg het niet graag, maar het laatste seizoen Wie Is De Mol op Nederland was met een steengoeie Thomas als mol in mijn ogen zelfs beter dan het huidige Vlaamse molseizoen. De proeven en beelden worden bij ons dan wel cinematografischer in beeld gebracht, toch staat of valt het programma met de sublimiteit van de mol. En net datgene heeft bij mij gisteren toch wel wat de veer gebroken. De mol mag dan nog Annelies, Eline of Davey zijn, het zal niet de mol met een grootse dualiteit en charisma zijn (zoals die van Gilles of Thomas). Toch wel een beetje jammer... maar ik ga uiteraard blijven kijken 😃 😃

Ik hoop trouwens oprecht dat de laatste aflevering met mollengedrag (en vooral beperkte hints) niet zo'n teleurstelling wordt zoals vorig jaar, maar ik vrees er nu al voor. Tenzij de Zodiac theorie alsnog blijkt te kloppen :mrgreen: