Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Nicolas00716 feb 2017, 09:42

 7
Tijdens de toch wel sensationele dierenproef werd het mij duidelijk dat Robin het als mol heel slim aanpakt.
Als mol is het belangrijk om enerzijds de proef te doen mislukken, maar anderzijds moet hij het programma
ook draaidende houden wanneer de groep vast zit. Mocht hij dit niet doen, dan blijven er enkel flauwe mislukte
proeven over. Dat is uiteraard geen leuke televisie en zou zonde zijn van al het geld dat er in het programma
wordt gestopt. Het komt er dus op aan om het heel slim aan te pakken en de groep te helpen wanneer de proef
toch bijna gedoemd is om te mislukken (bijvoorbeeld als er nog maar hééél weinig tijd over is).

In de dierenproef werd mijn bovenstaande theorie heel duidelijk. Robin onderneemt wel een poging om zijn kooi
te verlaten, maar geeft het al even snel weer op. Wie zou er zijn kooi durven verlaten als er geen zekerheid is over
het feit of het beest wel echt is of niet? Wie zou er vervolgens na het verlaten van de kooi zo snel terug in zijn kooi
kruipen om er dan weer een hele tijd in te blijven zitten? Wie? DE MOL UITERAARD
Hij heeft gewacht tot er al een heel lange tijd verstreken was vooraleer hij de kooi opende en iedereen onder hun
vijs gaf omdat "het slot gewoon open was", terwijl hij eerst zelf al eens aan het slot is weesten voelen.

Nu dat praktisch alle tijd al verstreken is hoeft de mol zich niet langer ongemakkelijk te voelen bij het eventueel
helpen van de onschuldige niet-mollen. Hij ziet dat ze het lastig hebben met het vullen van de lange buis
met geitenmelk. Op voorhand was wellicht geweten dat het praktisch onmogelijk ging zijn om deze proef te
doen slagen met melk alleen. Vandaar dat de programmamakers ook haakjes en een touw hadden voorzien.
Om zijn voorkennis over die haakjes niet meteen prijs te geven (en om ondertussen nog wat tijd te winnen)
commandeert hij eerst de niet-mollen om de twee geiten tegelijk te melken. Als ook dit niet vooruitgaat en
er slechts nog een 5tal minuten op de klok staan, geeft hij de oplossing prijs: een touw met een haakje en
vissen maar. Spannend! Sensationele tv toch én de kans dat proef lukt is heel klein, want wie zegt dat dat
vissen zo makkelijk zal gaan?

Jammergenoeg voor de mol heeft hij een inschattingsfout gemaakt op tijdsvlak.
Met lutte seconden over slaagt de proef. Maar wij hebben nu wel gezien hoe Robin het volledige programma
aan het sturen was als Mol. Bedankt Robin! Het was een mooi stukje televisie, dat moet ik je geven 🙂
Gebruikersavatar

Bakkieryer16 feb 2017, 10:05

 183  Sven
Helemaal mee eens !

Hij heeft eerst rustig afgewacht om te zien hoe de verschillende proeven liepen ( niet bijster vlot ) en is toen stilaan in gang beginnen schieten, o.a. door de letterzoekers het leven zuur te maken met zijn "gezaag".

Vanaf dat zijn sprekend "luipaard" ontmaskerd werd moest hij natuurlijk wel actie ondernemen en dat deed hij ook perfect. De verdachtmakingen naar de morrelaars (o.a. Davey en Hans ) toe moesten hem uit de wind en de anderen op het verkeerde spoor zetten.
Dan heeft hij zich weer wat gedeisd gehouden, afgewacht, wetende dat het gewoon onmogelijk was om zo'n hoge buis te vullen met melk van die paar beestjes.
Toen de anderen op het einde halsstarrig bleven volharden in de geitenmelkerijse boosheid en recht op een dramatisch einde afstevenden heeft hij ze de gouden hengeltip gegeven, in de overtuiging dat ze dat niet snel genoeg zouden klaarspelen. Helaas stond jolige Jolien pijlsnel klaar met de vishaak en kon hij niet anders meer dan voluit voor de proef te gaan.
In een ver verleden heeft ook Mol Hugo zo eens een proef moeten doen lukken om zijn cover niet op te blazen...

Vergeet ook niet dat Robin de cruciale sleutel van de leeuwenkooi had, hij had dus steeds de ultieme controle over het spel...!
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 10:13

 3547  Sven
Er zit iets in uw denkwijze. Natuurlijk, zou dat ook niet teveel opvallen? want in de mandela-run werd ie toch ook wat naar de voorgrond geschoven.

Misschien is hij niet de mol, maar gewoon gedreven?
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 10:23

 462  Bert
Vorig jaar was Gilles en Cathy ook gedreven personen, en het was net die gedrevenheid die mij vorig jaar de das heeft omgedaan . In beiden zag ik winnaarsmentaliteit en nooit de mol.
Gebruikersavatar

Bonanza16 feb 2017, 10:52

 71
Ik volg deze redenering, ook al dwing ik mezelf daarmee in een tunnel 🙂
Ik denk ook dat Robin erop gokte dat de "vishaak" net te laat zou gevonden zijn.
Nu komt hij eruit als de good guy, terwijl hij de boel toch gigantisch vertraagd heeft.
Gedrevenheid is voor mij een van dé uiterlijke kenmerken van een mol.
Gebruikersavatar

Bakkieryer16 feb 2017, 11:33

 183  Sven
Het spel vertragen is doorheen de geschiedenis van het spel één van de geliefdste, effectiefste en makkelijkste Moltechnieken die toegepast wordt door zowel de Mol als spelers die zich verdacht willen maken ( alleen lukt het die laatsten meestal niet zo geweldig goed...)

Remember Hugo met de memorabele Palomo hotelopdracht...
Gebruikersavatar

Bakkieryer16 feb 2017, 11:37

 183  Sven
Bonanza schreef:Ik volg deze redenering, ook al dwing ik mezelf daarmee in een tunnel 🙂
Ik denk ook dat Robin erop gokte dat de "vishaak" net te laat zou gevonden zijn.
Nu komt hij eruit als de good guy, terwijl hij de boel toch gigantisch vertraagd heeft.
Gedrevenheid is voor mij een van dé uiterlijke kenmerken van een mol.
Leg bij deze redenering het geknoei bij de charmante diamanteuse, de afjagerij bij de Mandela Run waar hij Bertrand bewust heeft afgemat ( en waar hij hoogstwaarschijnlijk flink voor getraind heeft ) en de doodsangst bij de valproef en je ziet toch echt wel een stramien verschijnen. Toch ?
Gebruikersavatar

Jansen16 feb 2017, 11:44

 3423  Yens
Bakkieryer schreef:Leg bij deze redenering het geknoei bij de charmante diamanteuse, de afjagerij bij de Mandela Run waar hij Bertrand bewust heeft afgemat ( en waar hij hoogstwaarschijnlijk flink voor getraind heeft ) en de doodsangst bij de valproef en je ziet toch echt wel een stramien verschijnen. Toch ?
Ja, maar het feit dat al die sabotages zo eenvoudig te vinden waren, doet me eerder denken aan bewuste sabotages om hemzelf in the picture te zetten. Voor mij zijn ze te gemakkelijk te vinden, de echte mol gaat in mijn ogen veel subtieler te werk.
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 12:15

 462  Bert
Hij laat geen kans onbenut om anderen verdacht over te laten komen.
Tijdens de mandelaproef : verwijzen naar de conditie van Bertrand, Sam is een jogger,
Dierenproef : verwijzen naar Hans en Davey (hangslot), de traagheid waarmee ze het raster invullen,
diamantenproef : als Hans erbij komt dan is hij de mol , aan de tafel zegt hij het dan nog eens.
Wilt hij als mol de verdenking van zich afschuiven, of wilt hij winnen en continu zijn medekandidaten op een verkeerd been zetten.

Het enige wat tegen zich spreekt om de mol te zijn is het geld dat hij binnenhaald. Maar ja , misschien had hij de tijd die ze hadden onderschat .
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 13:18

 90
eveline.vanhemel schreef:Ja, maar het feit dat al die sabotages zo eenvoudig te vinden waren, doet me eerder denken aan bewuste sabotages om hemzelf in the picture te zetten. Voor mij zijn ze te gemakkelijk te vinden, de echte mol gaat in mijn ogen veel subtieler te werk.
Inderdaad! De echte mol ging keer op keer veel subtieler te werk waardoor duidelijk te zien was dat zijn naasten de bal volledig mis sloegen.

Door je te focussen op dat spelletje (die meerdere kandidaten ongetwijfeld op den duur zullen meespelen) en dus op iemand die zichzelf in het middelpunt plaatst, zie je de 'kleine' nuances die op de achtergrond gebeuren over het hoofd...

En over middelpunt gesproken — ik denk niet dat de zon een schaduwzijde heeft (-gealludeerde metafoor 😂).
Gebruikersavatar

Mollie7616 feb 2017, 13:37

 1
Wat me ook is opgevallen is in het fragment waar Robin in die kooi zit. (bij dat Jachtluipaard)Daar leest? hij de tekst - wat op het bordje aan zijn afgemaakt stuk hangt - voor aan Bouba vanuit de kleine kooi, maar hij kan dat bordje onmogelijk zelf gelezen hebben vanwaar hij zat, want de tekst staat aan de andere kant van dat bordje, aan zijn kant (van de omheining) is het bordje gewoon wit, en hij was toen nog niet uit die kooi geweest... (tenzij er iemand anders de tekst zou voorgelezen hebben natuurlijk, maar dan had Bouba dat toch ook gehoord neem ik aan?)
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 13:39

 3547  Sven
Mollie76 schreef:Wat me ook is opgevallen is in het fragment waar Robin in die kooi zit. (bij dat Jachtluipaard)Daar leest? hij de tekst - wat op het bordje aan zijn afgemaakt stuk hangt - voor aan Bouba vanuit de kleine kooi, maar hij kan dat bordje onmogelijk zelf gelezen hebben vanwaar hij zat, want de tekst staat aan de andere kant van dat bordje, aan zijn kant (van de omheining) is het bordje gewoon wit, en hij was toen nog niet uit die kooi geweest... (tenzij er iemand anders de tekst zou voorgelezen hebben natuurlijk, maar dan had Bouba dat toch ook gehoord neem ik aan?)
==> http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=53629#p53629