Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

xdwd02 mar 2017, 10:31

 1
Een maat van mij heeft in de aflevering van deze week iets interessants opgemerkt rond Robin.

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Vanaf 14:13 - Draait hem om, is duidelijk op iets gefocust, wil terug omdraaien maar in een 'split-second' trekt er toch nog iets zijn aandacht om te blijven kijken. Vervolgens een knikje met zijn hoofd en zie je zijn lippen een woord uitspreken, zonder klank, dat verdacht op 'cava' lijkt.

Input van de crew?
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 10:38

 2204
Knap gezien!

Wel geen idee wat het kan betekenen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT02 mar 2017, 10:40

 767  Yens
tim.vanwesemael schreef:Een maat van mij heeft in de aflevering van deze week iets interessants opgemerkt rond Robin.

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Vanaf 14:13 - Draait hem om, is duidelijk op iets gefocust, wil terug omdraaien maar in een 'split-second' trekt er toch nog iets zijn aandacht om te blijven kijken. Vervolgens een knikje met zijn hoofd en zie je zijn lippen een woord uitspreken, zonder klank, dat verdacht op 'cava' lijkt.

Input van de crew?
Dit is inderdaad heel opvallend. Ik denk en ik hoop ook niet dat Robin de mol is, maar dit is toch wel heel opvallend.
Gebruikersavatar

johan.maes02 mar 2017, 10:40

 153  Sven
Mooi gezien, inderdaad verdacht.

Precieze moment is op 14:17.

Al lijkt het mij straf dat ze het risico zouden nemen. Maar waarom zou een gewone kandidaat zo communiceren met de crew?
Gebruikersavatar

Frolva02 mar 2017, 10:47

 2204
Natuurlijk, de kandidaten trekken al dagen op met dezelfde mensen van de filmploegen, het zou maar vreemd zijn mocht dat nooit tot interactie komen ...
Het is juist knap dat je er zo weinig van merkt (en dan verschiet dat die mensen er ook zijn en in beeld komen, zoals bij de fietsproef of in de doolhof) :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 10:53

 3483  Uma
tim.vanwesemael schreef:Een maat van mij heeft in de aflevering van deze week iets interessants opgemerkt rond Robin.

http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -4/2560419

Vanaf 14:13 - Draait hem om, is duidelijk op iets gefocust, wil terug omdraaien maar in een 'split-second' trekt er toch nog iets zijn aandacht om te blijven kijken. Vervolgens een knikje met zijn hoofd en zie je zijn lippen een woord uitspreken, zonder klank, dat verdacht op 'cava' lijkt.

Input van de crew?
Goed opgemerkt.
Kan ook iets onschuldig zijn: een cameraman die zich verstapt, ergens met zn voet tegen botst, op iets trapt. En wanneer je zoiets ziet, dat is er bijna altijd een automatische reactie (een reflex) (zowel bij de mol als bij de gewone deelnemer).
Een tegenargument voor een eventuele communicatie tussen mol en cameracrew is wel dat er maar 1 cameraploeg op de hoogte is van de identiteit van de mol. En net op dat moment zijn ze daar met 4 deelnemers samen, maw waarschijnlijk met 2 cameraploegen (dit is een veronderstelling van mij - geen zekerheid) en in dergelijke situatie zal er van communicatie tussen mol en crew geen sprake zijn.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 10:55

 3423  Yens
Klopgeest schreef:Ook hier te zien in een GIF:

http://gph.is/2lvD1vl
Als ik de gif bekijk dan lijkt me dat toch niet zo verdacht... je ziet inderdaad dat Robin iets "zegt" tegen iemand achter hen. Maar dat lijkt me eerder een reactie op iets dat dan door de camera crew gezegd wordt. Vanzelfsprekend heeft de rest dan ook gehoord wat die gezegd hebben 🙂.
Gebruikersavatar

Klopgeest02 mar 2017, 11:10

 8
eveline.vanhemel schreef:Als ik de gif bekijk dan lijkt me dat toch niet zo verdacht... je ziet inderdaad dat Robin iets "zegt" tegen iemand achter hen. Maar dat lijkt me eerder een reactie op iets dat dan door de camera crew gezegd wordt. Vanzelfsprekend heeft de rest dan ook gehoord wat die gezegd hebben 🙂.
Als iemand van de crew teken doet 'rustig rustig, Hans komt dichter' moet er weinig gezegd worden natuurlijk.

Dit is toch vreemd gedrag vind ik.
Gebruikersavatar

Holmes02 mar 2017, 20:29

 395
ex-molinator schreef:Goed opgemerkt.
Kan ook iets onschuldig zijn: een cameraman die zich verstapt, ergens met zn voet tegen botst, op iets trapt. En wanneer je zoiets ziet, dat is er bijna altijd een automatische reactie (een reflex) (zowel bij de mol als bij de gewone deelnemer).
Een tegenargument voor een eventuele communicatie tussen mol en cameracrew is wel dat er maar 1 cameraploeg op de hoogte is van de identiteit van de mol. En net op dat moment zijn ze daar met 4 deelnemers samen, maw waarschijnlijk met 2 cameraploegen (dit is een veronderstelling van mij - geen zekerheid) en in dergelijke situatie zal er van communicatie tussen mol en crew geen sprake zijn.
Er zijn idd 2 cameraploegen want er worden opeenvolgende beelden getoond vanuit 2 verschillende hoeken (achter en naast Bertrand).
Maar wat Robin fluistert : ???
Een onopvallend opvallend moment... goed gespot.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 20:47

 8153
Inderdaad een beetje vreemd, maar het kan ook onschuldig zijn.

De paranoia begint stilaan epidemische allures aan te nemen. Ik ben alleszins al besmet.
Gebruikersavatar

Sint-joris03 mar 2017, 08:41

 73
Wat me tijdens deze proef ook opviel was zijn aanpak van de verschillende opdrachten onderweg.
Al van voor de eerste opdracht zit hij te suggereren niet altijd voor het geld te gaan, maar ook campeeruitrusting te kiezen. De groep zou anders kapot zitten de volgende dag. Eigenlijk zit hij hiermee toch gewoon de groep af te remmen en de tocht zwaarder te maken?
Plots heel wat minder dan tijdens de loopproef van de eerste aflevering waarin hij Bertrand zat te jennen.

Bij de laatste opdracht tracht hij dan weer met "het gaat om € 2.000, hé" kandidaten op het water te krijgen.
Als Hans plots van achter de heuvel opduikt, moeten ze zijn strakke timing nogmaals afremmen of hem (en € 500 boete) laten passeren.

Duidelijk lijkt me in deze proef wel dat Hans door de groep vertrouwd wordt. Een sleutelpositie in deze proef kun je onmogelijk aan de Mol geven.
Eens de 'rode lantaarn' alleen hangt, lijkt de proef me van daaruit ook vrij eenvoudig door hem te saboteren:
Hij wordt niet in oog gehouden door de afvallers, hij kan vermoeidheid/kramp veinzen, hij kan vallen en niet onmiddellijk recht geraken, hij kan de eigen fiets saboteren of scherpe stenen opzoeken in de hoop om plat te rijden.
Toch rijdt de groep zelfs na de laatste opdracht door. Bij iemand die je niet vertrouwd, wacht je na de laatste opdracht, want door 'vermoeid', maar 1 minuut te laat toe te komen, is heel de proef mislukt. Als hij de boel wil saboteren, neem je de rode lantaarn over en kost hij je 'slechts' € 500.