Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Jansen12 mar 2017, 11:54

 3423  Yens
Frolva schreef:Als Robin de mol is had hij die tip niet mogen geven, tenzij hij zeker wist dat de opdracht daardoor zou mislukken. 😉
Voila, helemaal mee eens 🙂. Op het ogenblik dat Robin die uitspraak deed was de kans dat de proef ging mislukken al heel reëel, door zijn uitspraak was er toch - weliswaar een zeer minieme - kans dat de proef kon lukken. Waarmee ik wel niet wil zeggen dat Robin niet de mol kan zijn. Ik zou het alleen heel teleurstellend vinden, omdat Robin voor mij niet het type van mol is dat ik graag bezig zie, zoals Gilles vorig jaar dat wel was 🙂.
Gebruikersavatar

Holmes12 mar 2017, 13:08

 395
Frolva schreef:Als Robin de mol is had hij die tip niet mogen geven, tenzij hij zeker wist dat de opdracht daardoor zou mislukken. 😉
Een mol die nooit een tip in de goede richting geeft maakt zich verdacht en riskeert snel ontmaskerd te worden. Af en toe wat zand in de ogen strooien moet ook gebeuren. Dus zekerheid is er niet... 😉
Bij deze proef was het puur geluk dat de proef geslaagd is.
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2017, 17:15

 2204
Holmes schreef:Een mol die nooit een tip in de goede richting geeft maakt zich verdacht en riskeert snel ontmaskerd te worden.
Uiteraard, maar je moet (als kijker) toch af en toe iemand kunnen uitsluiten omdat die in te veel proeven - onnodig - de doorslag heeft gegeven om de proef te laten slagen.

Bij de 'dierenproef' was het natuurlijk nog opvallender: zowel het open slot als de alternatieve manier om de sleutel uit de geitenmelk te vissen, werd door Robin 'bedacht'.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 13:30

 128
shana schreef:Het is dankzij Robin dat de GPS-proef gewonnen is, hij is met het idee gekomen die uit te zetten die langer 30 minuten zeiden. Zonder hem was de proef mislukt, dus voor mij is hij uitgesloten als mol 🙂
Dat klopt. En al eerder stuurde hij in de goede richting. Toen de tijd begon te dringen om de rode knop af te drukken waar de leeuw zich bevond, was het Robin die op een andere manier aanstuurde (draadje, hengeltje) om de sleutel te bemachtigen i.p.v. te wachten op geitenmelk, die er toch niet genoeg zou zijn. Deze proef was gewoon mislukt indien hij niet had ingegrepen.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 13:35

 183
Of, OF, misschien heeft Robin bij de GPS proef en de dierenproef de tijd fout ingeschat. Het is wel heel toevallig dat hij altijd de reddende engel is die de opdracht doet slagen met zijn geweldige "out of the box" ideeën.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 13:57

 128
FlightWolf23949 schreef:Of, OF, misschien heeft Robin bij de GPS proef en de dierenproef de tijd fout ingeschat. Het is wel heel toevallig dat hij altijd de reddende engel is die de opdracht doet slagen met zijn geweldige "out of the box" ideeën.
Zoals u schrijft ... Hij doet de opdracht slagen ... De mol zou ze doen mislukken
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 14:05

 183
annick.neskens schreef:Zoals u schrijft ... Hij doet de opdracht slagen ... De mol zou ze doen mislukken
Try to read between the lines. Misschien was het de bedoeling om ze te laten mislukken met zo lang te wachten, maar zijn ze geslaagd door een foute inschatting qua tijd.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 14:16

 128
FlightWolf23949 schreef:Try to read between the lines. Misschien was het de bedoeling om ze te laten mislukken met zo lang te wachten, maar zijn ze geslaagd door een foute inschatting qua tijd.
Het is wat het is ...
gelukt dus

Foute inschattingen betwijfel ik sterk ... ruimte daaraan geven zou toch een zwakte in het programma zijn, niet?
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 14:20

 183
annick.neskens schreef:Het is wat het is ...
gelukt dus

Foute inschattingen betwijfel ik sterk ... ruimte daaraan geven zou toch een zwakte in het programma zijn, niet?
... Nee. Ik bedoel maar dat dit geen hints zijn naar de mol. Als je iets kan omdraaien in de hele andere richting, is het geen hint.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 14:23

 128
FlightWolf23949 schreef:... Nee. Ik bedoel maar dat dit geen hints zijn naar de mol. Als je iets kan omdraaien in de hele andere richting, is het geen hint.

Inderdaad ... Het is 'antimols' gedrag
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 14:45

 183
annick.neskens schreef:Inderdaad ... Het is 'antimols' gedrag
Je wilt echt niet inzien dat het misschien echt een inschattingsfout is geweest van Robin, he?
Keep an open mind.
Omdat een bepaalde kandidaat bepaalde opdrachten laat slagen, kan hij/zij nog perfect de mol zijn. En natuurlijk gebeuren inschattingsfouten ook af en toe. Niemand heeft altijd gelijk.
Oh, en kijk misschien ook naar alle 'negatieve' acties van iedere kandidaat, en vergelijk deze met de positieve. Als we alleen afgaan op het idee dat de mol geen opdrachten mag laten slagen, dan is niemand de mol.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 15:11

 128
FlightWolf23949 schreef:Je wilt echt niet inzien dat het misschien echt een inschattingsfout is geweest van Robin, he?
Keep an open mind.
Omdat een bepaalde kandidaat bepaalde opdrachten laat slagen, kan hij/zij nog perfect de mol zijn. En natuurlijk gebeuren inschattingsfouten ook af en toe. Niemand heeft altijd gelijk.
Oh, en kijk misschien ook naar alle 'negatieve' acties van iedere kandidaat, en vergelijk deze met de positieve. Als we alleen afgaan op het idee dat de mol geen opdrachten mag laten slagen, dan is niemand de mol.
IEDEREEN KAN DE MOL ZIJN.
Iedereen zal af en toe ook mollenstreken hebben en zichzelf verdacht maken ... Wie een ander kan doen twijfelen maakt zelf meer kans om winnaar te worden. Ik zeg dus niet dat Robin de mol niet kan zijn want het programma is zo gemaakt dat het IEDEREEN kan zijn.