Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

zwartemol09 mar 2017, 11:37

 121
Al de grapjes terzijde gelaten...
het boek dat onder het molboekje van Robin ligt is idd over Grace Jones, titel :
" Mijn Onvertelde Leven "

Neem daar es de eerste letters van ...

zou wel een mooie tip kunnen zijn van Robin zelf ...
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 12:04

 3483  Uma
zwartemol schreef:...
zou wel een mooie tip kunnen zijn van Robin zelf ...
tja, het is een vertaling he, niet de oorspronkelijk titel.
Kan een tip zijn, maar kan evengoed een afleidingsmanoeuvre zijn (dat zou ik wel goed gevonden vinden).
PS, Bruno had vorig jaar ook iets over een boekje gezegd (over die mol die op zoek gaat naar diegene die op zijn hoofd gepoept had (in de Nederlandse betekenis, niet de Vlaamse 😂 ) en had zn FB naam veranderd naar de naam van die mol.
Gebruikersavatar

zwartemol09 mar 2017, 19:36

 121
Dat het een vertaling is heeft er niets mee te maken dat het een tip kan zijn of niet vind ik...
En idd Bruno had vorig jaar het boekje over die kleine mol, stond zelfs op zijn schouw thuis als ik me niet vergis en daar werd zowel door hem zelf als door de productie op gefocused en dat is nu net het verschil,
vind ik,
Robin brengt dit niet zelf naar voor in de zin van dat hij het aanhaalt, er wordt enkel subtiel op gewezen .
Hiermee is het imo eerder een hint...
Gebruikersavatar

Molière09 mar 2017, 20:16

 92
Dat past in mijn theorie dat Robin in elke aflevering 'een teken geeft', dat 'ergens iets geschreven staat als 'De Mol was here' '. Weet wel nog niet waar het geschreven staat in afleveringen 1 en 4. Ik zal die maar eens herbekijken.
Gebruikersavatar

Taupe07709 mar 2017, 20:40

 767  Yens
Molière schreef:Dat past in mijn theorie dat Robin in elke aflevering 'een teken geeft', dat 'ergens iets geschreven staat als 'De Mol was here' '. Weet wel nog niet waar het geschreven staat in afleveringen 1 en 4. Ik zal die maar eens herbekijken.
Dus wel in afleveringen 2, 3 en 5?
In aflevering 1 als hij zegt dat Bertrand of een slechte conditie heeft of de mol is?
Als hij zegt ik blijf zoeken naar de mol was here?
Gebruikersavatar

Molière09 mar 2017, 20:57

 92
Taupe077 schreef:Dus wel in afleveringen 2, 3 en 5?
In aflevering 1 als hij zegt dat Bertrand of een slechte conditie heeft of de mol is?
Als hij zegt ik blijf zoeken naar de mol was here?
Zeggen telt niet, het moet ergens geschreven staan, zoals hij zelf zegt in aflevering 3.

In aflevering 2 is het dit:

http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=52&t=2249

In aflevering 3 natuurlijk dit:

http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=52&t=2250

In aflevering 5 :

http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=59492#p59492
Gebruikersavatar

ONBEKEND09 mar 2017, 22:33

 
In aflevering 2 kan je ook, mits wat fantasie, MOL ondersteboven lezen op zijn t-shirt.


Ook, zien we de "leeuw" af en toe terug komen en ik heb even de symboliek van de leeuw opgezocht. en ik citeer wat ik gevonden heb: "In andere teksten wordt de leeuw in verband gebracht met de duivel: "De duivel gaat rond als leeuw, zoekend wie hij kan verslinden"". En wie draagt daar een t-shirt met een duivel op? 🙂
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2017, 22:41

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Ook, zien we de "leeuw" af en toe terug komen en ik heb even de symboliek van de leeuw opgezocht. en ik citeer wat ik gevonden heb: "In andere teksten wordt de leeuw in verband gebracht met de duivel: "De duivel gaat rond als leeuw, zoekend wie hij kan verslinden"". En wie draagt daar een t-shirt met een duivel op? 🙂
Hmm... toen ik dit las moest ik ineens aan The Chronicles of Narnia denken... met Aslan de Leeuw. Alleen is Aslan geen duivel maar eerder een goddelijk figuur 🙂. Er zijn natuurlijk ook films van the chronicles gemaakt 😛
Gebruikersavatar

ONBEKEND09 mar 2017, 22:46

 
Ik ken die films niet, heb er al van gehoord, maar meer niet.