Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Jansen12 mar 2017, 15:00

 3423  Yens
sandra.impe schreef:De aanwijzing hierin is simpelweg "schilderij", het feit dat beide antwoorden juist zijn, laat ons denken dat hier ergens een tip in schuilt en dat is ook zo, maar het gaat niet specifiek over Manet of Monet. Maar gewoon over 't feit dat we op een schilderij moeten letten, het schilderij met het strookiesverhaal.
Ik stel me ook nog een bijkomende vraag over het "strookiesverhaal", nl. dat het verkeerd gespeld is, de correcte schrijfwijze is "strokiesverhaal". Het kan natuurlijk gewoon een spelfout zijn maar dat zou dan toch een flater zijn. Of het is ook een hint maar waar die dan naar zou verwijzen? Geen idee 🙂
Gebruikersavatar

annie.delen12 mar 2017, 18:03

 238  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ik stel me ook nog een bijkomende vraag over het "strookiesverhaal", nl. dat het verkeerd gespeld is, de correcte schrijfwijze is "strokiesverhaal". Het kan natuurlijk gewoon een spelfout zijn maar dat zou dan toch een flater zijn. Of het is ook een hint maar waar die dan naar zou verwijzen? Geen idee 🙂

Op de site van de wandelclub in Langdorp staat het zoals jij het schrijft.

Nu zie ik juist dat het logo van die wandelclub een pinguïn is. Ik weet echt niet meer wat er over die dieren in welk forum gezegd is.
Gebruikersavatar

Molière12 mar 2017, 18:08

 92
annie.delen schreef:Op de site van de wandelclub in Langdorp staat het zoals jij het schrijft.

Nu zie ik juist dat het logo van die wandelclub een pinguïn is. Ik weet echt niet meer wat er over die dieren in welk forum gezegd is.
Pinguin was nadrukkelijk aanwezig in afl 3. Afl waarin Robin met papiertje MOL staat.
Gebruikersavatar

Pieter11113 mar 2017, 07:24

 12
chicawah schreef:Het is inderdaad een goeie instinker die waarschijnlijk wel vaker in quizzen gebruikt wordt (waarom tuint Annelies, die als hobby heeft quizzen organiseren, daar in godsnaam in?).
Je moet de clip van Robin Thicke kennen (ik kende die niet - Robin Thicke is niet my cup 😉 of tea) om een verband te leggen, dus is het misschien geen hint die de makers erin staken, maar alleszins zeer toepasselijk en heel knap gevonden.
Op het schilderij van Manet staat ook een roodborstje, maar je moet dat schilderij al heel goed kennen om dat te weten.

Wat mij wel een hint van de makers lijkt in deze aflevering is het feit dat de bezoekers in een kooi met molslot zaten en we ook nog een close-up van dat slot kregen.
Is roodborstje niet 'robin', in het Engels?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 07:25

 8153
Pieter111 schreef:Is roodborstje niet 'robin', in het Engels?
Ja, vandaar dat ik het vermeldde.