Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 18:15

 171
Dat de mol zich wat koest zou houden in het museum om zich niet verdacht te maken, daar kan ik nog mee leven. Mijn voornaamste probleem met de gedachte dat Robin de mol zou zijn in de museumopdracht is eigenlijk het shot waaruit lijkt dat hij Hans net op tijd waarschuwt nadat hij zich overhaast naar de vaas bewoog om zich te verschuilen voor de bewaker. Als mol zou je toch de kans niet laten liggen eventjes je mond te houden om 1500 euro uit de pot te houden? En dat zonder enige verdachtheid bij andere kandidaten en wellicht ook niet bij Hans zelf? Wat maken jullie Robinverdenkers van dat shot?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 18:19

 8153
Ymineken schreef:Davey en Sam hadden het er inderdaad ondanks hun zattigheid goed vanaf gebracht, maar wel heel veel tijd verloren. Kan ook mollenstreek zijn.
Goed opgemerkt!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 18:24

 8153
matthias.bouquet schreef:Dat de mol zich wat koest zou houden in het museum om zich niet verdacht te maken, daar kan ik nog mee leven. Mijn voornaamste probleem met de gedachte dat Robin de mol zou zijn in de museumopdracht is eigenlijk het shot waaruit lijkt dat hij Hans net op tijd waarschuwt nadat hij zich overhaast naar de vaas bewoog om zich te verschuilen voor de bewaker. Als mol zou je toch de kans niet laten liggen eventjes je mond te houden om 1500 euro uit de pot te houden? En dat zonder enige verdachtheid bij andere kandidaten en wellicht ook niet bij Hans zelf? Wat maken jullie Robinverdenkers van dat shot?
Awel, daar zat ik nu ook een beetje mee in mijn maag zie. Het enige dat ik kan bedenken is dat Robin vermoedde - of zelfs wist - dat Hans hem verdacht (Hans heeft in de cocktailbar iedereen geobserveerd, dus niet alleen de zuipschuiten maar ook Robin) en dus probeerde om zichzelf niet verdacht te maken bij Hans.
Ik ben zeer benieuwd om na afloop van de reeks te vernemen wie Hans (allemaal) verdacht heeft en waarom.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 18:27

 171
Wacht wacht wacht, ik ben het voor het moment een beetje aan het checken. Ik ben niet helemaal zeker of het juist is wat ik jullie zeg.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 18:32

 171
Verzachtende omstandigheden: op minuut 38 zegt Marzena: 'Kijk een keer uit voor de bewaker, ik denk dat die jullie nu wel kan zien.' En dan zeg Robin 'Ja ja, kom.', waarop Hans zich verstopt. Dus misschien had Hans wel, zij het wel na een langere tijd, zelf opgemerkt dat hij gespot werd. Maar dan nog had ik als mol mijn mond gehouden.
Gebruikersavatar

Frolva13 mar 2017, 19:15

 2204
matthias.bouquet schreef:Verzachtende omstandigheden: op minuut 38 zegt Marzena: 'Kijk een keer uit voor de bewaker, ik denk dat die jullie nu wel kan zien.' En dan zeg Robin 'Ja ja, kom.', waarop Hans zich verstopt. Dus misschien had Hans wel, zij het wel na een langere tijd, zelf opgemerkt dat hij gespot werd. Maar dan nog had ik als mol mijn mond gehouden.
Volgens mij is het inderdaad Robin die Hans verwittigt voor de man.

Maar is het eigenlijk duidelijk dat alle deelnemers Marzena konden horen? Of hoofde Robin de verwittiging alleen en moest hij daarop Hans verwittigen?
Want als Hans ook Marzena kon horen, dan is het wel vreemd dat hij haar waarschuwing in de wind sloeg.

[ external image ]
Gebruikersavatar

ONBEKEND13 mar 2017, 19:28

 
chicawah schreef:Awel, daar zat ik nu ook een beetje mee in mijn maag zie. Het enige dat ik kan bedenken is dat Robin vermoedde - of zelfs wist - dat Hans hem verdacht (Hans heeft in de cocktailbar iedereen geobserveerd, dus niet alleen de zuipschuiten maar ook Robin) en dus probeerde om zichzelf niet verdacht te maken bij Hans.
Ik ben zeer benieuwd om na afloop van de reeks te vernemen wie Hans (allemaal) verdacht heeft en waarom.

Inerdaad, dat kan mee spelen..zich onverdacht willen maken, maar ik acht het ook niet onmogelijk dat de natuurlijke reflex om een spel wel te willen winnen soms ook kan mee spelen, ook is het je taak die net te saboteren. Kan mis zijn, maar denk dat dat ook niet altijd makkelijk is om in bedwang te houden.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 19:50

 171
Het is natuurlijk niet genoeg om hem op zo een detail uit te sluiten, hij kan het zeker nog zijn. Maar het was maar een gevoel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 19:51

 8153
sandra.impe schreef:Inerdaad, dat kan mee spelen..zich onverdacht willen maken, maar ik acht het ook niet onmogelijk dat de natuurlijke reflex om een spel wel te willen winnen soms ook kan mee spelen, ook is het je taak die net te saboteren. Kan mis zijn, maar denk dat dat ook niet altijd makkelijk is om in bedwang te houden.
Zeker! Ik weet van mezelf dat ik, als ik zou mogen meedoen (zal wel altijd een droom blijven), mij ongelooflijk zou inzetten om de proef te winnen. Het geld zou mij eigenlijk geen moer kunnen schelen en in mijn ijver om de proef te winnen, zou ik waarschijnlijk gewoon vergeten dat ik eigenlijk naar de mol moet zoeken.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 19:52

 171
En zelf beter niet van de verdachtenlijst van je medekandidaten geschrapt worden naarmate je de finale nadert!