Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

pieter-jan.bruyndonckx12 mar 2017, 18:05

 2
In, als ik me niet vergis, aflevering 3 gaan de kandidaten allemaal samen op café. Daar horen we iemand 2 cocktails bestellen. De éne heette Kill Bill en de andere heette Casanova, wel daar heb ik wat research op gedaan. In Kill Bill, een film van Tarantino, zijn een paar scènes gebaseerd op een Japanse thriller genaamd Lady Snowblood, deze kwam uit in 1973. Dan heb ik ook wat opzoekwerk gedaan naar Casanova, dit was een serie, ook uit het jaar 1973. Maar wat is er nu juist zo speciaal aan 1973? Dat is het jaar dat Robin is geboren....
Laatst gewijzigd door pieter-jan.bruyndonckx op 12 mar 2017, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

pieter-jan.bruyndonckx12 mar 2017, 18:06

 2
Sorry voor de typfout, dit moet natuurlijk Cocktails zijn...
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2017, 18:29

 3483  Uma
pieter-jan.bruyndonckx schreef:In, als ik me niet vergis, aflevering 3 gaan de kandidaten allemaal samen op café. Daar horen we iemand 2 cocktails bestellen. De éne heette Kill Bill en de andere heette Casanova, wel daar heb ik wat research op gedaan. In Kill Bill, een film van Tarantino, zijn een paar scènes gebaseerd op een Japanse thriller genaamd Lady Snowblood, deze kwam uit in 1973. Dan heb ik ook wat opzoekwerk gedaan naar Casanova, dit was een serie, ook uit het jaar 1973. Maar wat is er nu juist zo speciaal aan 1973? Dat is het jaar dat Robin is geboren....
En Casanova werd door Eline besteld - ofwel een afleiding ofwel nietszeggend.
Gebruikersavatar

Frolva13 mar 2017, 09:32

 2204
ex-molinator schreef:En Casanova werd door Eline besteld - ofwel een afleiding ofwel nietszeggend.
En de Kill Bill door Bertrand (want Eline en Bertrand gingen voor elkaar bestellen).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 11:50

 8153
Eline en Bertrand waren elkaar aan het plagen en bestelden voor elkaar, vandaar de Kill Bill (voor de politievrouw met ballen aan haar lijf) en de Casanova (voor de vlotte, niet onknappe Bertrand).
En Davey bestelde tequilashotjes en hij dronk ook van de pikkewyn van Gilles.
Ik zou daar maar niet teveel achter zoeken.
Trouwens: wie goed keek, kon zien dat Robin en Hans bijlange niet zoveel zopen als de rest. Als ik de mol zou zijn, zou ik nuchter (proberen) blijven. Kwestie van niet loslippig te worden...
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 14:43

 171
chicawah schreef:Eline en Bertrand waren elkaar aan het plagen en bestelden voor elkaar, vandaar de Kill Bill (voor de politievrouw met ballen aan haar lijf) en de Casanova (voor de vlotte, niet onknappe Bertrand).
En Davey bestelde tequilashotjes en hij dronk ook van de pikkewyn van Gilles.
Ik zou daar maar niet teveel achter zoeken.
Trouwens: wie goed keek, kon zien dat Robin en Hans bijlange niet zoveel zopen als de rest. Als ik de mol zou zijn, zou ik nuchter (proberen) blijven. Kwestie van niet loslippig te worden...
Ik zou als mol ook bang zijn voor loslippigheid, en dat is een van de voornaamste bezwaren die ik heb tegen Davey als mol, (en me bovendien heeft misleid Hans te verdenken). Langs de andere kant weet je als mol dat je door nuchter te blijven achteraf gegarandeerd aan verdachtheid hebt gewonnen tegenover de zattere kandidaten. Dat is toch een lastig parket voor de mol, ik zou niet weten wat te kiezen. Een methode is om het evenwicht wat te bewaren, als Eline. Dronkenschap veinzen lijkt nog een idealere oplossing, met de voordelen van beide uitersten, maar is niet zonder risico.

Mocht het blijken dat Sam of Davey zijn bezopenheid helemaal of voor een deel gefaket zouden hebben (en dat wat een van hen bestelde misschien helemaal niet zoveel alcohol bevatte dan zijn tafelgenoten vermoedden) moet ik die persoon wel feliciteren, want ik moet zeggen: ik was er helemaal mee weg.
Gebruikersavatar

julie.carbonez13 mar 2017, 14:53

 3
Ik heb die scene heel goed opnieuw bekeken en als je goed kijkt dan kan je zien dat Davey bijna nooit een alcoholische drank voor zich heeft staan....
Zou dit de kandidaten ook niet zijn opgevallen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 14:58

 8153
matthias.bouquet schreef:Ik zou als mol ook bang zijn voor loslippigheid, en dat is een van de voornaamste bezwaren die ik heb tegen Davey als mol, (en me bovendien heeft misleid Hans te verdenken). Langs de andere kant weet je als mol dat je door nuchter te blijven achteraf gegarandeerd aan verdachtheid hebt gewonnen tegenover de zattere kandidaten. Dat is toch een lastig parket voor de mol, ik zou niet weten wat te kiezen. Een methode is om het evenwicht wat te bewaren, als Eline. Dronkenschap veinzen lijkt nog een idealere oplossing, met de voordelen van beide uitersten, maar is niet zonder risico.

Mocht het blijken dat Sam of Davey zijn bezopenheid helemaal of voor een deel gefaket zouden hebben (en dat wat een van hen bestelde misschien helemaal niet zoveel alcohol bevatte dan zijn tafelgenoten vermoedden) moet ik die persoon wel feliciteren, want ik moet zeggen: ik was er helemaal mee weg.
Zowel Robin als Hans leken mij absoluut niet dronken, Eline eigenlijk ook niet en Bertrand hooguit een klein beetje. Ik vermoed dat in de cocktails van de mol maar heel weinig alcohol zat. De mol kan dus flink wat achterover slaan en als hij zich dan wat zatter voordoet dan hij werkelijk is, zal het maar weinigen opvallen denk ik, zeker niet als ze zelf genoeg binnen hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 15:00

 8153
julie.carbonez schreef:Ik heb die scene heel goed opnieuw bekeken en als je goed kijkt dan kan je zien dat Davey bijna nooit een alcoholische drank voor zich heeft staan....
Zou dit de kandidaten ook niet zijn opgevallen?
Je hebt gelijk. Het is wel Davey die op een bepaald ogenblik om tequila shotjes vraagt. Maar de makers tonen je natuurlijk alleen wat zij willen dat jij ziet.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet13 mar 2017, 15:01

 171
Bovendien zou andere kandidaten dronken voeren wel een vrij legendarische mollenstreek zijn, dat moet ik toegeven. Bertrand om één of andere reden vroeger laten rechtstaan (ik ga ervan uit dat het programma ons niet voorliegt en het wel degelijk hij was) is toch ook niet gemakkelijk te bewerkstelligen als mol. Dus als er iets gemold was lijkt het me het me door dronken voeren of door tekort te schieten bij de coördinatie. Dat brengt ons dan vooral bij Davey en Annelies (Sam?). Robin kan het ook geweest zijn maar dan heeft hij toch alweer eens per ongeluk het omgekeerde bewerkstelligd van wat zijn bedoeling is.
Langs de andere kant is 3000 euro niet vreselijk veel geld en kan de mol zich ook gedeisd gehouden hebben, maar ik hoop toch van niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 15:47

 8153
matthias.bouquet schreef:Bovendien zou andere kandidaten dronken voeren wel een vrij legendarische mollenstreek zijn, dat moet ik toegeven. Bertrand om één of andere reden vroeger laten rechtstaan (ik ga ervan uit dat het programma ons niet voorliegt en het wel degelijk hij was) is toch ook niet gemakkelijk te bewerkstelligen als mol. Dus als er iets gemold was lijkt het me het me door dronken voeren of door tekort te schieten bij de coördinatie. Dat brengt ons dan vooral bij Davey en Annelies (Sam?). Robin kan het ook geweest zijn maar dan heeft hij toch alweer eens per ongeluk het omgekeerde bewerkstelligd van wat zijn bedoeling is.
Langs de andere kant is 3000 euro niet vreselijk veel geld en kan de mol zich ook gedeisd gehouden hebben, maar ik hoop toch van niet.
Het was Eline die het alarm liet afgaan, niet Bertrand.
Ik denk dat ze gewoon lol hadden in de cocktailbar en vooral de jongeren gewoon meer dronken dan handig was om de volgende opdracht tot een goed einde te brengen. Ik denk dat ze hun dronkenschap ook wel wat overdreven, want uiteindelijk brachten ze het er toch niet slecht vanaf.
Het viel mij op dat Hans en Robin zich wat afzijdig hielden bij het drinkgelag en de anderen observeerden. Van Hans hebben we gezien dat hij nooit de luidruchtigste was en vaak iedereen observeerde. Robin is wellicht ook iemand die niet de gewoonte heeft zwaar uit de bol te gaan, maar ik vermoed dat hij het heel goed vond dat de anderen zoveel dronken en zelf het hoofd koel hield omdat...
Gebruikersavatar

ONBEKEND13 mar 2017, 16:50

 
matthias.bouquet schreef: Langs de andere kant weet je als mol dat je door nuchter te blijven achteraf gegarandeerd aan verdachtheid hebt gewonnen tegenover de zattere kandidaten.

Waarom is niet of weinig drinken verdacht? Niet alle mensen zijn alcohol-drinkers en van diegenen die wel drinken, drinkt niet iedereen tot ze dronken zijn.