Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 08:31

 8153
Wanneer ze op weg zijn naar het hotel waar de hartslagproef zal plaatsvinden, verwijst Davey letterlijk naar de "zalmroze bermuda" van Robin. Ik vind dit een beetje raar. Dat Davey het heeft over roze is niet abnormaal, maar zalmroze? Hoeveel mannen maken een onderscheid tussen alle verschillende tinten roze? Zalm, baby, fluo, vieux, fuchsia... voor (de meeste) mannen is roze roze, punt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 08:41

 8153
rolhad schreef:Dat kan imo eerder verwijzen naar davey zijn rood molboekje
En dat van Annelies is oranje... Rood, roze, oranje: toeval of niet?
Persoonlijk denk ik dat we niets moeten zoeken in de kleuren van de molboekjes. De boekjes waren op voorhand in de zetels van het vliegtuig gestoken. De makers konden niet weten in welke volgorde de deelnemers op het vliegtuig zouden stappen en waar precies ze zouden gaan zitten. Jess had trouwens een roze boekje en ze lag er als eerste uit.
Als er al iets gezocht moet worden in de kleuren van de boekjes, dan zou ik er eerder op wijzen dat dat van Robin grijs is: onopvallend tussen de andere, kleurrijke, boekjes. Alleen de mol kon foefelen en ervoor zorgen dat hij bij een bepaald boekje kwam te zitten.
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2017, 08:46

 2204
Molière schreef:Ja maar, dan klopt mijn aangepaste stelling ook niet meer. :x Maar ik heb er gelukkig nog een andere: eerste proef was in België, niet in Zuid-Afrika (en het oranje-rood verwijst naar het zand in Zuid-Afrika). Zo, dat was een makkie.. 😛

Is dat nu net niet het zwakke punt aan jouw theorie, dat je ze aan elke opmerking kan aanpassen om ze toch steeds te laten kloppen? 😉
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 09:32

 153  Sven
chicawah schreef:Wanneer ze op weg zijn naar het hotel waar de hartslagproef zal plaatsvinden, verwijst Davey letterlijk naar de "zalmroze bermuda" van Robin. Ik vind dit een beetje raar. Dat Davey het heeft over roze is niet abnormaal, maar zalmroze? Hoeveel mannen maken een onderscheid tussen alle verschillende tinten roze? Zalm, baby, fluo, vieux, fuchsia... voor (de meeste) mannen is roze roze, punt.
Denk niet dat je hier iets moet achter zoeken, is gewoon een (voor mij geslaagde) manier om het grappiger te maken.

En de moderne man kent wel degelijk het onderscheid tussen zalmroos en euh andere soorten roos...denk maar aan Ross zijn zalmroos hemd! https://www.youtube.com/watch?v=p5S6ou0M-8s
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 09:50

 8153
johan.maes schreef: En de moderne man kent wel degelijk het onderscheid tussen zalmroos en euh andere soorten roos...denk maar aan Ross zijn zalmroos hemd! https://www.youtube.com/watch?v=p5S6ou0M-8s
Dan kan ik niet anders dan concluderen dat ik een man en vrienden heb die nog in de prehistorie leven. Of nee: de middeleeuwen, want in de prehistorie hadden ze alleen dierenvellekes en die waren niet roze 😉
Gebruikersavatar

Bonanza17 mar 2017, 09:55

 71
chicawah schreef:Wanneer ze op weg zijn naar het hotel waar de hartslagproef zal plaatsvinden, verwijst Davey letterlijk naar de "zalmroze bermuda" van Robin. Ik vind dit een beetje raar. Dat Davey het heeft over roze is niet abnormaal, maar zalmroze? Hoeveel mannen maken een onderscheid tussen alle verschillende tinten roze? Zalm, baby, fluo, vieux, fuchsia... voor (de meeste) mannen is roze roze, punt.
Davey is kledingverkoper geweest. Tuurlijk kent die zalmroze.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 10:03

 8153
Bonanza schreef:Davey is kledingverkoper geweest. Tuurlijk kent die zalmroze.
Ah ja, natuurlijk!

Anyway: welke man draagt vandaag de dag nog een zalmroze broek? Alleen koning Albert. En Robin dus.
:mrgreen:
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2017, 10:39

 434
chicawah schreef: Persoonlijk denk ik dat we niets moeten zoeken in de kleuren van de molboekjes.
Idd want dat was vorig jaar al geweest(maar kan nog altijd). Maar ik zoek (in het algemeen) liever naar echte referenties in de reeks, dan bijvoorbeeld van een of andere random drummer die nooit te horen of ter spraken kwam tijdens de afleveringen om toch maar iets over roos of rood te vinden (wat ik niet zeg dat het niet mooi gevonden is).
Frolva schreef:Is dat nu net niet het zwakke punt aan jouw theorie, dat je ze aan elke opmerking kan aanpassen om ze toch steeds te laten kloppen? 😉
Idd en dat zou niet het geval kunnen geweest zijn bij bijvoorbeeld Gilles zijn Tshirt hint vorig seizoen.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:14

 3483  Uma
rolhad schreef:...
Idd en dat zou niet het geval kunnen geweest zijn bij bijvoorbeeld Gilles zijn Tshirt hint vorig seizoen.
Ik had Gilles zijn Tshirt hints niet gezien, maar stel dat ik dit door had na ±4 afleveringen, dan zou ik dit echt als een onweerlegbaar bewijs beschouwd hebben (tuurlijk zou een 5de aflevering heel dat "bewijs" teniet kunnen doen).
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2017, 11:19

 434
ex-molinator schreef:Ik had Gilles zijn Tshirt hints niet gezien, maar stel dat ik dit door had na ±4 afleveringen, dan zou ik dit echt als een onweerlegbaar bewijs beschouwd hebben.
Ik had het ook niet gezien hoor. :p
En waren die kleuren van Gilles zijn Tshirt ook niet volledig in de kleur van de molboekjes (in de zin van duidelijk genoeg)?
In dit roos (of rood wat niet dezelfde kleur is), moeten we al gaan kijken naar embleempjes of lijntjes in de kleren (buiten shirt, kousen en veters)
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:22

 3483  Uma
rolhad schreef:Ik had het ook niet gezien hoor. :p
En waren die kleuren van Gilles zijn Tshirt ook niet volledig in de kleur van de molboekjes (in de zin van duidelijk genoeg)?
In dit roos (of rood wat niet dezelfde kleur is), moeten we al gaan kijken naar embleempjes of lijntjes in de kleren (buiten shirt, kousen en veters)
Die bedenking heb ik ook mbt tot de 'rood' theorie, plus dat de rood theorie ook nog met een andere kandidaat gelinkt wordt (en dus beschouw ik deze theorie als ongeschikt om een conclusie op te baseren).
Gebruikersavatar

Molière17 mar 2017, 11:29

 92
Frolva schreef:Is dat nu net niet het zwakke punt aan jouw theorie, dat je ze aan elke opmerking kan aanpassen om ze toch steeds te laten kloppen? 😉
Goh, echt niet aan elke opmerking hoor. Maar het is a work in progress, en ik ben iets te gretig om te wachten tot ik echt alles op een rijtje heb. Molenthousiast... Maar ik probeer mijn theorie aan te passen aan de feiten, niet omgekeerd, dus als ik sommige feiten verkeerd heb, moet ik de theorie wel aanpassen. Het moet echter wel altijd een theorie blijven, dwz falsifieerbaar en je moet er voorspellingen op kunnen baseren.

Ik ben dus altijd blij met opmerkingen die zwakke punten in de theorie aantonen. Zo heeft Moldedju gisteren terecht opgemerkt dat er in het schilderij geen roze voorkomt. Ik zou die bedenking terzijde kunnen schuiven, en zeggen dat roze een soort rood is, maar dat zal ik niet doen. Roze is geen rood. Punt. Dus het schilderij is niet voldoende als link. Ik heb er vannacht even van wakker gelegen, en ik denk dat ik een antwoord heb. Ik zal dit nog uitwerken. Tips: ook in afl 5 - Mijn onvertelde leven - La vie en Rose
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16