Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ONBEKEND15 mar 2017, 18:13

 
zwartemol schreef:Omdat ik idd ook vind dat de kleur rood wel erg opvalt doorheen de afleveringen:
rode knop, rode lantaarn, rode kaarsen, rood gordijn , rode kledij , het rood boven " de mol " in de shock proef, zelfs Gilles draagt rode t shirt in de laatste aflevering en wellicht nog andere rode details doorheen alles
gecombineerd met het woord " strookiesverhaal " dat ook nog altijd bleef hangen bij mij,
kwam ik uit op " De Rode Ridder" ...
De thuishaven van de Rode Ridder was het Kasteel van Horst , gelegen in ... Holsbeek ,
thuishaven van ... ja juist ... 😉
1 van de titels van de strips was ook :
" de heren van rode "
Robin de mol , Davey winnaar? 💡
Woooow, super goed gevonden ! 😃
Gebruikersavatar

zwartemol15 mar 2017, 18:18

 121
eveline.vanhemel schreef:Het kasteel van Horst ligt in een deelgemeente van Holsbeek, nl. Sint-Pieters-Rode 🙂.

dus ? ?
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 18:25

 3423  Yens
zwartemol schreef:dus ? ?
Niks dus... Vandaar dat er waarschijnlijk een album van de Rode Ridder bestaat met de titel: "De Heren van Rode" 🙂.
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 18:28

 3423  Yens
zwartemol schreef:dus ? ?
Of... Robin woont in Holsbeek (misschien zelfs in Sint-Pieters-Rode), Davey heet van Rode. Bij de finale blijkt dat Robin en Davey allebei nazaten zijn van De Rode Ridder 😂

(En neen... dit is geen ernstig bericht) 😛
Gebruikersavatar

zwartemol15 mar 2017, 18:43

 121
eveline.vanhemel schreef:Of... Robin woont in Holsbeek (misschien zelfs in Sint-Pieters-Rode), Davey heet van Rode. Bij de finale blijkt dat Robin en Davey allebei nazaten zijn van De Rode Ridder 😂

(En neen... dit is geen ernstig bericht) 😛

:mrgreen: hoeft ook niet altijd ernstig te zijn ...

hoe link je Eline doorheen het verhaal tot nu toe, met de zaken die doorheen alles opvallend te boven komen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2017, 19:23

 8153
eveline.vanhemel schreef:Of... Robin woont in Holsbeek (misschien zelfs in Sint-Pieters-Rode), Davey heet van Rode. Bij de finale blijkt dat Robin en Davey allebei nazaten zijn van De Rode Ridder 😂

(En neen... dit is geen ernstig bericht) 😛
Toch alleszins geen identieke tweeling 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND15 mar 2017, 20:19

 
johan.maes schreef:Alleszins het meest overtuigende stripverhaal tot hiertoe! De Robin-hints stapelen zich op...

Zeker weten! Dat is gewoon het juiste antwoord!
Gebruikersavatar

Molière16 mar 2017, 02:30

 92
Molière schreef:De kledij van Robin? 😉

In elke aflevering​, en in aflevering met streepjesschilderij wordt het kleur gelinkt met MOL. De gouden hint, als je het mij vraagt, of toch één van de 2 of 3. Hoeveel duidelijker kan een hint eigenlijk nog zijn, vraag ik mij echt af.

Ik krijg het gevoel dat mijn berichten op dit forum onzichtbaar zijn, of dat ik in een parallel universum zit. :( Of dat bijna iedereen op dit forum een pseudoniem is van GDC.

Ik zal hier voor mijn eigen gemoedsrust maar een tijdje wegblijven. Mijn klanten zullen daar ook niet rouwig om zijn 😃
Awel nee, ik zal hier over enkele dagen, als ik er tijd voor heb en tegen dan nog voor wil maken, misschien toch nog een definitief topic over maken, met prentjes en al. 'De geïllustreerde ontmaskering van de mol' of zoiets.

Voor wie het zelf wil doen, dat ontmaskeren, dit is de beknopte en tevens volledige handleiding:
1) kijk naar de kledij van Robin bij elke proef, en zoek naar iets rood-roze-oranje;
2) stel vast dat je telkens iets vindt (tip: let ook op embleempjes op een shirt of trui, kousen, veters, ...);
3) stel vast dat dit voor geen enkele andere kandidaat het geval is;
4) kijk naar het streepjesschilderij in aflevering 5, en zie onder welke kleuren het bordje met het woord MOL staat;
5) trek uw conclusie.
(facultatief: 6) voeg de vele andere hints naar Robin die op dit forum te vinden zijn ter versterking aan uw conclusie toe.)
Gebruikersavatar

Molière16 mar 2017, 10:39

 92
Al iemand de handleiding uitgeprobeerd? Al gevonden wat het roze-rood-oranje is in de valproef? En in de scrabbleproef? Nee? Dan heb je niet goed gekeken 😃

Tip voor de valproef: spoel door naar het moment dat Robin op de draaischijf staat en ze zijn voeten tonen.
Tip voor de scrabbleproef: pet Davey.
Gebruikersavatar

Mke16 mar 2017, 11:20

 112
Molière schreef:Awel nee, ik zal hier over enkele dagen, als ik er tijd voor heb en tegen dan nog voor wil maken, misschien toch nog een definitief topic over maken, met prentjes en al. 'De geïllustreerde ontmaskering van de mol' of zoiets.

Voor wie het zelf wil doen, dat ontmaskeren, dit is de beknopte en tevens volledige handleiding:
1) kijk naar de kledij van Robin bij elke proef, en zoek naar iets rood-roze-oranje;
2) stel vast dat je telkens iets vindt (tip: let ook op embleempjes op een shirt of trui, kousen, veters, ...);
3) stel vast dat dit voor geen enkele andere kandidaat het geval is;
4) kijk naar het streepjesschilderij in aflevering 5, en zie onder welke kleuren het bordje met het woord MOL staat;
5) trek uw conclusie.
(facultatief: 6) voeg de vele andere hints naar Robin die op dit forum te vinden zijn ter versterking aan uw conclusie toe.)
Ik blijf het precies nogal bijzonder vinden dat jullie zoooo zeker zijn van Robin als mol...

Er zijn een aantal dingen die in zijn richting wijzen, het ene al iets overtuigender dan het andere, om het mooi te zeggen. Maar ik heb precies nog niks gelezen dat ontegensprekelijk is... jullie kunnen een hoop dingen aan hem koppelen, maar toch niks sluitend?

Dus ik snap wel dat je hem zeker niet kan uitsluiten, maar ik heb precies nog niks overtuigends gelezen, toch niet om zo zeker te kunnen zijn 🙂

Ik weet dat het geen wiskunde is, maar toch.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16