Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2017, 16:14

 2204
Woestijnmol schreef:Maar toen heb ik onderstaande hint gezien en dat vind ik wel overtuigend. Z nummerplaten zijn altijd groen, maar in dit geval rood. Was dat alleen bij Robin of had iedereen een rode Z-nummerplaat ? (ik dacht iedereen, maar ben niet zeker).
Niemand had een rode ZZ-nummerplaat.

Die nummerplaat is enkel te zien in een achteraf gemonteerd (zo zou moeten blijken uit de datum waarop de nummerplaat werd aangevraagd) beeld.

De nummerplaat kan volgens mij niet aan Robin (of een van de andere kandidaten) gelinkt worden. 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos17 mar 2017, 16:21

 264
@ Molière Had ik geweten dat mijn 'tip' over Sam hiertoe geleid had, dan had ik gezwegen 😃 . Grapje hoor...
Maar wel respect voor je bewijsmateriaal en je uiteenzetting. Dit is mooi onderbouwt, allesins beter dan twee woorden in google typen en dan de uitkomst als onweerlegbaar bewijs aan te halen, zoals we laatste tijd misschien net te veel zien gebeuren.

Ik ben nog niet overtuigd, zoals vele anderen omdat het niet altijd gaat om puur rood. Als ze hadden gewild dat we ook op zalmkleur en oranje letten, dan hadden ze dat ook boven het molpaaltje gezet, is mijn visie hierover. Als dit dé tip is, hoop ik zeker voor je dat dit in de laatste aflevering wordt getoond.

Ik zit nog steeds met al die verschillende kleuren in mijn hoofd. Waarom staat dat grijs ertussen, waarom geen groene strook in het schilderij? Twee stroken rood zijn ook wel vreemd, dat geef ik toe. Misschien is het woord strookiesverhaal ook geschreven met 2 o's om extra nadruk te leggen op de 2 stroken rood?
Gebruikersavatar

beagle17 mar 2017, 18:27

 77
Woestijnmol schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik een scepticus ben van deze theorie.


Blijft de vraag: Waarom wordt Davey dan niet verdacht met al deze 'rode' hints (behalve Robins kleren dan natuurlijk) omdat hij "Van Rode" heet ?
De achternamen van de kandidaten zijn nooit zo prominent aanwezig geweest in de voorbije seizoenen dan dit seizoen, m...
Ik denk dat de Rode Robin/Davey Van Rode combinatie een gelukstreffer is voor de makers.
Ik vind ook zoveel Robin links en hints via Google dat ik wel teleurgesteld ben in de subtiliteit mocht Robin de mol zijn.
En ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij het Rood-verhaal.

In dat verband blijft er vooral één ding knagen : de "spelfout" in het strookiesverhaal.
Ik geloof nooit dat de makers dit over het hoofd gezien hebben.
Een O te veel?
Het enige wat ik momenteel kan bedenken is weer zo'n "namen"spelletje. Rood met een O minder wordt (van) Rode?
Of toch de Rode (ridder)...

Iedereen weet ondertussen dat je bij de mol op de kledij/schoenen/hoofddeksels moet letten, of de playlists...of waar de mol zit bij de eliminaties...
De grootste mindf*ck zou natuurlijk zijn dat Robin al zijn "hints" zelf bedacht heeft om zich als nep-mol door de serie te bewegen... Wie weet maken de makers wel handig gebruik van Robin's persoonlijke "ondernemers"eigenschap.

Dé tip is Rood volgens mij niet, too much in your face, wel mooi meegenomen om de spanning erin te houden.

Het streepjesschilderij is vooral waardevol omdat het een tip kan bevatten die je als kijker gewoon in de uitzending kan vinden, zonder enige technische hulpmiddelen. Zo is het altijd geweest in De Mol en zo zijn er ook nu een aantal (al) gevonden en (nog) verborgen aanwijzingen gewoon zichtbaar in de afleveringen.
Denken we bijv. aan de bizarre 1-ZZA-431 plaat, de mysterieuze kat in Bouba's kooi, het anagram tijdens Hans' krokodil-avontuur, de "verdwenen" mol-afspraak woorden, de opduikende pinguins, de 4xipv3x hint van GDC, neem ook de Monitor Out of Limit van Eline... kan je makkelijk doortrekken naar Mijn Onverteld Leven.
..... dat zijn dingen die iedereen kan zien en waar het m.i. dient gezocht..... en natuurlijk in het onmolse en molse gedrag bij de kandidaten.
Just my 2-pence opinion.... al is en blijft Robin voor mij de obvious mol. 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 18:29

 8153
Dat rood een rode draad is, is inmiddels wel duidelijk.
In het schilderij zie je 2 stroken rood. Er zijn 2 deelnemers die je aan rood kan linken: Van Rode (met zijn rode molboekje) en Ridder Roodborst.
En dat vind ik verwarrend.

Andere hints zijn veel duidelijker, o.a.:
- het begin waarbij je maar 3 mensen echt ziet vertrekken (waarschijnlijk volgorde winnaar - mol - verliezer)
- de ZZA nummerplaat (maar wat betekent ze?)
- de hints in de scrabble
- de kooi met molslot die terugkeert bij de bezoekers
- het boek op Robins nachtkastje
- de kandelaar met 1 kaars in het midden en 4 kaarsen errond
- 5 hotelkamers waarvan het raam van de middelste openstaat
- Robins T-shirt "from dusk till dawn"
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 18:34

 8153
beagle schreef:Ik denk dat de Rode Robin/Davey Van Rode combinatie een gelukstreffer is voor de makers.
Heb ik ook al ergens opgemerkt. Daarvoor alleen al zou je hen meenemen 😉
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2017, 18:36

 434
chicawah schreef:Dat rood een rode draad is, is inmiddels wel duidelijk.
Een rode draad naar wat?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 18:37

 8153
beagle schreef: De grootste mindf*ck zou natuurlijk zijn dat Robin al zijn "hints" zelf bedacht heeft om zich als nep-mol door de serie te bewegen... Wie weet maken de makers wel handig gebruik van Robin's persoonlijke "ondernemers"...
😂 😂 😂 😂 😂
Dat zou inderdaad de max zijn! Maar zijn "Dusk till Dawn" dan? Zou hij helderziend zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 18:39

 8153
rolhad schreef:Een rode draad naar wat?
Awel, dat is nu net waar ik mee worstel :?
Gebruikersavatar

zwartemol17 mar 2017, 18:58

 121
Woestijnmol schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik een scepticus ben van deze theorie.
Robin is nog steeds mijn hoofdverdachte, maar ik vind dit allemaal vergezocht.
Stel je bent Woestijnvis en ze hebben een mol gevonden met de naam Robin die in Holsbeek woont, hoe komen ze nu aan die tip van rood ? "ah Holsbeek, daar woont de rode ridder, laten we hem dus elke dag iets rood dragen ?"
Ik vind dit vergezocht en bovendien zoals hierboven gezegd, rood is niet roze of oranje, maar enkel rood.

Maar toen heb ik onderstaande hint gezien en dat vind ik wel overtuigend. Z nummerplaten zijn altijd groen, maar in dit geval rood. Was dat alleen bij Robin of had iedereen een rode Z-nummerplaat ? (ik dacht iedereen, maar ben niet zeker).


Blijft de vraag: Waarom wordt Davey dan niet verdacht met al deze 'rode' hints (behalve Robins kleren dan natuurlijk) omdat hij "Van Rode" heet ?
De achternamen van de kandidaten zijn nooit zo prominent aanwezig geweest in de voorbije seizoenen dan dit seizoen, m...
Ik wil hier toch even zeggen dat ik bij de Rode Ridder kwam door idd al het kleur rood dat opvallend was maar wel IN COMBINATIE met " strookiesverhaal " ...
Volgens mij draai je hier de boel toch een beetje om ....

vervolgens via de " Rode Ridder" kom je uit bij Kasteel van Horst in Holsbeek...

De reden waarom ik in de Robin piste verder gaan is nog steeds imo mijn duidelijke vondst : Het boek van Grace Jones op z'n nachtkastje met als titel "Mijn Onvertelde Leven".
Daar komt geen kleur aan te pas !
Enkel het zichtbaar gegeven is er en ook de verwijzing van Robin zelf naar het verschijnen van een hint over de mol,
waar in die aflevering gedacht wordt aan " de mol" dat hij zelf op schrijft en voor hem houdt, maar vlgs mij wijst hij hier naar dat boek ....

Mijn eerste hint aanleiding tot Robin was trouwens ivm film vs proeven en ook de acteur Robin Williams, ( speelt Theodore Roosevelt in Night at the museum ) , gelinkt aan vraag in proef 1e afl en proef in museum,Russel Crowe speelt in gladiator ( ook gelinkt aan proef 1e afl ) en speelt Robin Hood...

Het geval Manet/Monet kan gelinkt worden aan Robin Thicke ...

Samenspel van dit alles doet mij toch in deze richting verder duwen...
Gebruikersavatar

Molière17 mar 2017, 19:10

 92
ex-molinator schreef:Als Robin niet de mol is dat is een verklaring toch niet nodig.
Dit antwoord had ik niet verwacht. Ik zal het laten bezinken.
En wat betreft "systematisch", zou er ook niet systematisch een ander kleur zijn (wit lijkt me het meest voor de hand liggend).
Zou wel kunnen ja, maar ik zal het niet checken. Ik acht de kans dat ik daarmee verder raak in mijn zoektocht te klein.
Gebruikersavatar

Molière17 mar 2017, 19:23

 92
beagle schreef:De grootste mindf*ck zou natuurlijk zijn dat Robin al zijn "hints" zelf bedacht heeft om zich als nep-mol door de serie te bewegen... Wie weet maken de makers wel handig gebruik van Robin's persoonlijke "ondernemers"...
Yep. Daar heb ik gisteren ook aan gedacht. Alleen, als ik deze hypothese verder uitwerk, wordt het te absurd, voor mij toch.
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2017, 22:03

 2204
zwartemol schreef:Het geval Manet/Monet kan gelinkt worden aan Robin Thicke ...
Dat is volgens mij echt te ver gezocht. In de zin dat - wanneer dit in de laatste aflevering zou worden toegelicht - veel mensen eens onverschillig de schouders zullen ophalen (ik zou dat toch doen :mrgreen: ).

Het boek 'Mijn Onvertelde Leven' vind ik dan weer wel een mooie hint. Een hint die ik zonder niet forum niet zou hebben gezien. 😉

En Robin die geheel onopvallend met een bordje 'MOL' voor zich staat zou ik ook nog wel kunnen smaken!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16