Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

marc.denys18 mar 2017, 00:18

 43
sandra.impe schreef:Jawel hoor, ik geef je er alle credits voor!! Trouwens ben ik van mezelf ook wel overtuigd enkele gouden tips te hebben gegeven, die kennelijk ook nog niemand wil inzien.
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum? Ik verdacht Robin puur voor zijn gedrag en handelingen en dan lees je er nog een heleboel hints en verborgen aanwijzingen bij en dan is de teneur... het zal wel hem niet zijn...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:03

 8153
rolhad schreef:Grappig dat Robin daarmee afkwam. Is hier namelijk ook al een topic over geweest.
Ik weet het, maar Monitor Out of Limits werd altijd gelezen als MOL omdat de "of" niet meegerekend werd.
En Robin heeft dat in het donker nog eens extra benadrukt, speciaal voor de Elinetunnelaars 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:08

 8153
beagle schreef: Dus in plaats van verder alle wegen naar Rome te volgen, richt ik mijn kritische zoektocht nu op het mobiliteitsplan dat Rome heeft uitgedokterd om mij te lokken...
😃
Dikke duimgooi!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:12

 8153
marc.denys schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum? Ik verdacht Robin puur voor zijn gedrag en handelingen en dan lees je er nog een heleboel hints en verborgen aanwijzingen bij en dan is de teneur... het zal wel hem niet zijn...
Het ene staat niet los van het andere. Uiteraard bestudeer je gedrag, handelingen en lichaamstaal van de kandidaten. Maar je gaat ook op zoek naar de hints die de makers in het programma stoppen. Als die de kant uitwijzen van diegene die je verdenkt... dan is de teneur... het zal hem wel zijn.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 08:50

 216
Het is al duidelijk gebleken in meerdere seizoenen van de mol dat lichaamstaal GEEN betrouwbare graadmeter is. Vandaar dat ik er eigenlijk geen absoluut geloof aan hecht.

Een hint daarentegen, is een andere zaak. De makers hebben die er bewust in gestoken dus die verwijst beslist naar de mol. Hoewel die soms nog dubbelzinnig kan zijn.

Geef mij maar het groene scherm van vorig jaar boven elke expert-analyse in body language 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 09:07

 3483  Uma
sherlock schreef:Het is al duidelijk gebleken in meerdere seizoenen van de mol dat lichaamstaal GEEN betrouwbare graadmeter is. Vandaar dat ik er eigenlijk geen absoluut geloof aan hecht.
???
Dat durf ik te betwisten. Alleen, het is als met de "hints", sommige kunnen vals zijn of self-fulfilling. Maar om je lichaamstaal constant te verbergen (zeer raar) of te veranderen (lastig om geen tegenstrijdige signalen te geven + je moet het lang volhouden) moet je al van goede huize komen. Het is Hugo en Gilles ook niet gelukt (bij Marc heb ik er niet opgelet omdat ik direct de link met het San Marco plein (of zoiets) door had.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 09:17

 216
ex-molinator schreef:???
Dat durf ik te betwisten. Alleen, het is als met de "hints", sommige kunnen vals zijn of self-fulfilling. Maar om je lichaamstaal constant te verbergen (zeer raar) of te veranderen (lastig om geen tegenstrijdige signalen te geven + je moet het lang volhouden) moet je al van goede huize komen. Het is Hugo en Gilles ook niet gelukt (bij Marc heb ik er niet opgelet omdat ik direct de link met het San Marco plein (of zoiets) door had.
Met uitzondering van Gilles zijn ogen in de spiegel vorig jaar, kon ik echt nergens Gilles betrappen op een vreemde lichaamstaal. Gilles is ook een prima acteur denk ik.

Nu ik ben helemaal geen kenner ter zake 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 09:32

 3483  Uma
sherlock schreef:Met uitzondering van Gilles zijn ogen in de spiegel vorig jaar, kon ik echt nergens Gilles betrappen op een vreemde lichaamstaal. Gilles is ook een prima acteur denk ik.

Nu ik ben helemaal geen kenner ter zake 🙂
2e aflevering: moodswitch bij discussie terugkeer Ruth
donderwolken in zn gezicht wanneer Thibaud en Bruno de schilderopdracht lukken
en zijn nog kleinigheden
en ja, Gilles deed het uitstekend maar wie een rol speelt, heeft het zeer moeilijk om alles constant te laten kloppen.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 09:34

 216
ex-molinator schreef:2e aflevering: moodswitch bij discussie terugkeer Ruth
donderwolken in zn gezicht wanneer Thibaud en Bruno de schilderopdracht lukken
en zijn nog kleinigheden
en ja, Gilles deed het uitstekend maar wie een rol speelt, heeft het zeer moeilijk om alles constant te laten kloppen.
Kan je diezelfde analyse maken voor Robin dan?
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 10:00

 3483  Uma
sherlock schreef:Kan je diezelfde analyse maken voor Robin dan?
Ja, maar het is niet sluitend - dat kan het ook niet zijn op basis van TV-beelden- het zijn gewoon aanwijzingen.
Wat makkelijker is, is kandidaten uitsluiten als mol (en tot nog toe heb ik het in deze molreeks nog steeds niet fout).
Psychologie is geen exacte wetenschap, hé en ik kan dan wel beweren dat ik "observeer", maar het staat als een paal boven water dat mijn "observaties" ergens wel beïnvloed zijn door verwachtingen, door wat ik lees op het forum, door mijn gevoelstoestand, door vermoeidheid, alcohol, koffie,... Ik probeer daar dan ook rekening mee te houden.
Mijn punt is: de lichaamstaal (en ik heb het voornamelijk op de para-verbale communicatie) is een aanwijzing (en bij Robin fluctueert dat veel meer dan bij Davey en bij Annelies).
Gebruikersavatar

rolhad18 mar 2017, 10:55

 434
ex-molinator schreef: Mijn punt is: de lichaamstaal (en ik heb het voornamelijk op de para-verbale communicatie) is een aanwijzing (en bij Robin fluctueert dat veel meer dan bij Davey en bij Annelies).
Eline is er "voorlopig" ook nog he. :p
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 11:02

 8153
Nog eentje voor wie verder wil zoeken naar 50 shades of red:
De kandidaten krijgen een hartslagmeter. Alleen bij Robin krijgen we een close-up van zijn tepel (had voor mij niet gehoeven, maar soit)! :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16