Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

Vikken16 feb 2017, 02:00

 65
... en hoe link je die sterrebeelden percies aan Sam ?
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 10:11

 90
Vikken schreef:... en hoe link je die sterrebeelden percies aan Sam ?
Enige persoon die ook maar in de buurt komt met hints van decor.. telkens dmv kledij + plaats BMW + zijn subtiele handelingen/zeggingen vallen tot nu toe totaal niet op voor de meesten (geen enkele reactie van hem lijkt oprecht).

Wordt bijna niet verdacht (speelt noch goed, noch slecht en houdt àlles constant van op een afstand in de gaten) dus een reden te meer om sws op je hoede te zijn...

Annelies is de enige van de 10 kandidaten die kan gelinkt worden aan de diamantproef + zij draag All-stars (net zoals Bertrand = té banaal) en oorbellen in de vorm van waterdruppels maar dit is drie keer niets vergeleken met Sam zijn verbanden. Sam doet écht moeite om de achtergrond telkens naar voor te schuiven, wat ik niemand anders zie doen. Terwijl de rest in alle haast van punt A naar punt B loopt, wandelt hij rustig op z'n gemak in het zonnetje en duidt hij de link tssn A en B aan (-wat overdreven, maar je snapt me punt).

— Die gast is gewoon niet te vertrouwen! :cry:
Gebruikersavatar

Bonanza16 feb 2017, 11:36

 71
Euh...?
En wat heeft Annelies precies met de diamanten te maken?
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 13:43

 90
Bonanza schreef:Euh...?
En wat heeft Annelies precies met de diamanten te maken?
Wil nog eens benadrukken dat m'n totale analyse gebaseerd is op de zodiac 😂 en in tegenstelling tot Sam (en wat hem linkt), moest ik voor Annelies toch het één en ander opzoeken..

Alle proeven, alle situaties, ... zijn gelinkt aan elkaar behalve 2 : de diamanten en de klokken (wat tot op vandaag mij nog steeds wat vragen doet opwekken). 'Toevallig' -lees: toevallig- is de diamant één van de edelstenen in de bijbehorende symbolen vd dierenriem (de Ram in dit geval). Volgens geboortedata is Annelies de enige overblijvende Ram in de groep. Ram is het eerste sterrenbeeld (lente) in de zodiak, wat je natuurlijk ook weer kan linken aan Sam (eerste BMW). Desondanks lijkt 'diamant' mij toch meer vrouwelijk. Kan alleen niets vinden (zowel op forum als op internet) dat klokken in verband brengt met het gehele plaatje (klok = geloof = Annelies; maar heeft naar mijn weten niets met het groter aspect te maken). Ook in haar playlist vond ik 'The House of The Rising Sun' van 'The Animals' wat jammer genoeg ook weer kan verwijzen naar Huis (zodiak-groep), Rising Sun (heelal) en Animals (dierenriem). Zal dus zeker m'n beide ogen open houden...
Gebruikersavatar

Mūses . .17 feb 2017, 11:19

 90
EEN TUSSENTIJDS VERVOLG 2.0


Uit klokkenproef :

1. Joy
2. Love
3. Peace
4. Faith
5. Charity
6. Service
7. Patience
8. Sacrifice
9. Redemption
Tenor. Good Hope


Dacht eerst : 'Ten (10) or Good Hope (molshoop)', maar hier stopt het voor mij want ik kan alleen nog maar aan de zodiak denken... :roll:

+ Pavarotti (nvt) was dé tenor in mijn favoriete opera 'La Bohème' (v. Puccini) —> er speelde ergens 'Bohemian Rhapsody' —> opnieuw de astrologie (liefde, kunst, sterrenbeelden).

Tenor (uit Latijn: tenere 'vasthouden' —> erin blijven —> de mol?) = een hoge mannelijke zangstem. – Sam wordt ook letterlijk zo aangesproken aan tafel en zelfs als hij niet door de groep gekozen werd (koorproef), dan nog kan je hier zelf op komen (gewoonweg z'n natuurlijke stemhoogte).


Naam v. aap 'Pielietjies' verwijst op het internet naar één of andere verdachte BMW-pagina —> http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=53&t=2179


T-shirt v. Mona Lisa = 'Mol' & 'Sam'

Mona Lisa : in het Oud-Engels Mōna = de maan (opnieuw)
Leonardo Da Vinci : leo (leeuw = sterrenbeeld) — Vinci = 5 letters

:roll: 😂

Kruiswoordraadsel : SAMOL = 5 letters

Valproef : 5 vragen/antwoorden - maar 1 antwoord is een naam = Sam


Een ster heeft.. rarara.. ook maar weer eens 5 hoeken.


10 kandidaten (2 x 5) + 1 mol

Sam stapte als 5de op het vliegtuig

'De Mol' = 5 letters, + het 5de seizoen, + 14 jaar (1 + 4) na 2003 (2 + 3)

Niet op meer op Eén, maar op VIER (5)

De MAANdag, om 20u35 (2 + 3, & 5)

😂 😂 😂 😂


Dierenproef —> de 37295-code op de muis —> NGC 3729 = Grote Beer (sterrenbeeld; zie t-shirt v. Sam) + 5 (= 5de op het vliegtuig : Sam)

...

Ik denk dat het beter is voor de gezondheid als Sam er volgende maandag uit ligt (-nothing personal @Sam), misschien afl. 5 😂, anders kunnen ze mij binnenkort opnemen in de psychiaterie...
Gebruikersavatar

michaël.ameloot17 feb 2017, 11:39

 29
Zou het dan echt? Veel 5 alle sinds 😃

Edit: kan je hier ook iets mee? Nummerplaat Sam ....1-PFL-066
Gebruikersavatar

Mūses . .17 feb 2017, 12:30

 90
michaël.ameloot schreef:Zou het dan echt? Veel 5 alle sinds 😃

Edit: kan je hier ook iets mee? Nummerplaat Sam ....1-PFL-066
Kwam dit in beeld? Ik denk namelijk dat als het niet zozeer getoont wordt, het ook niet beschouwd kan worden als een hint (-ik kan volledig mis zijn).

1-PFL-066 zegt mij niet onmiddelijk iets; 1-Persoon + 066 = 12 (sterrenbeelden).

Ben wel nog steeds op zoek naar de hint (als er al één is) in de nummerplaat die ze wel in beeld brachten : 1-ZZA-431 = enorm verdacht (en verschilt van de andere 10) ...

1-Z —> 1ste zin ?? —> zie 2de foto Sam bovenaan
ZA —> Zuid-Afrika ?? Oké ja...
431 —> 4 x 3 x 1 = 12 (sterrenbeelden) ?? :roll:

of

- een hint op 4min 31sec // na 43min/sec. ??


Misschien iets cruciaal in de latere afleveringen 😉, wie weet...
Gebruikersavatar

Mūses . .17 feb 2017, 22:24

 90
Nu we toch al op weg zijn om goed zot te worden... (met dank aan de makers 😂)... ben ik hier terug met enkele leuke toevalligheden (sarcasme) :

Het vorige seizoen had een duidelijk thema van bij de start (Geloof - Argentinië ; zie —> Gilles' "Holy fuck", 'Livin' On a Prayer' (playlist), etc etc...), en dit maal is het niet anders (Zodiak - Zuid-Afrika).

"De Tafelberg in Kaapstad is namelijk het enige aards fenomeen waar een sterrenbeeld naar vernoemd is..."

Dus mogelijke oplossing (bijkomend) —> 1-ZZA-431 (nummerplaat)

NGC 431 = sterrenbeeld 'Andromeda'

+ (en nu komt het)

De belangrijkste ster in de dierenriem = de Poolster (Alfa) — heeft magnitude 2 en deze ster bevindt zich op ongeveer... rararaa... 431 lichtjaar van ons :?

Dus, nogmaals : 1-ZZA-431

1ste - Zin (op weg naar) Zuid-Afrika (met) Antwoord (Afstand) - 431 (lichtjaar)

(—> kan foutief zijn! :roll:)


[ external image ]
— "Die 431 lichtjaren vallen wel mee, Sam" 😉


*Wordt (ongetwijfeld) vervolgd...* 😂
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 00:54

 49
Ik laat je daar zelf verder naar zoeken want als ik daarnaar op zoek moet gaan word ik nog helemaal gek 🙂
Gebruikersavatar

Mūses . .22 feb 2017, 13:18

 90
Andy86 schreef:Ik laat je daar zelf verder naar zoeken want als ik daarnaar op zoek moet gaan word ik nog helemaal gek 🙂
... en dat willen we natuurlijk niet 😂

De Zodiak