Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

Kobe22 feb 2017, 17:48

 429
Mūses . . schreef:Meisjes houden van tenors :mrgreen:
En wie valt er af? Marzena-> een meisje 😃
en ja maar waarom moet hij nog eens benadrukken dat hij een tenor is en geen bas?
Gebruikersavatar

Muls28 feb 2017, 09:32

 18
Volgens Wikipedia:

De eerste stem of tenor, (zoals wij de gewone kerkstem noemen) van bijvoorbeeld Psalm 1 staat genoteerd in B-mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 11:36

 8153
Mūses . . schreef:Meisjes houden van tenors :mrgreen:
Ik heb het meer voor een bariton!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 11:37

 8153
Muls schreef:Volgens Wikipedia:

De eerste stem of tenor, (zoals wij de gewone kerkstem noemen) van bijvoorbeeld Psalm 1 staat genoteerd in B-mol
B-mol verwijst eerder naar Bertrand en die ligt eruit.
Gebruikersavatar

jente.deroust01 mar 2017, 12:13

 2
Ook vorig jaar werd iets 'bestaands' als tip gebruikt: namelijk het omgestoten zoutvaatje (Laatste Avondmaal). Gilles had dit tweemaal zelf aan tafel als hint 'omgestoten'. Het zou dus kunnen zijn dat het bestaand gegeven van 'tenor' als hint kan worden gezien.
Gebruikersavatar

Muls01 mar 2017, 17:26

 18
chicawah schreef:B-mol verwijst eerder naar Bertrand en die ligt eruit.
Die B verwijst niet naar Bertrand maar gewoon naar de noot si. Sam is tenor en die zingt in si-mol. Dit is dus een link tussen Sam en de mol. Maar dat dat "bewijst" dat Sam effectief de mol is, wil ik hiermee niet gezegd hebben...
Gebruikersavatar

Mūses . .01 mar 2017, 18:05

 90
chicawah schreef:Ik heb het meer voor een bariton!
Dit was Sam zijn generalisatie tijdens het drinken die ik nog eens aanhaalde.

Ps; – ik heb het dan wel meer voor tenoren... 'k vind dat daar meer gevoel en afwisseling in zit (subjectief uiteraard)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 18:16

 8153
Mūses . . schreef:Dit was Sam zijn generalisatie tijdens het drinken die ik nog eens aanhaalde.
I know.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 18:47

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik heb het meer voor een bariton!
Mūses . . schreef:Ps; – ik heb het dan wel meer voor tenoren...
dedjuu, als basso profundo mis ik weer de boot 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 18:51

 8153
ex-molinator schreef:dedjuu, als basso profundo mis ik weer de boot 😎
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 🤨🔒
Gebruikersavatar

Andy8603 mar 2017, 18:09

 49
Kobe schreef:Wat mij het meest bijbleef qua tips en dergelijken in de 3de aflevering is dat Sam (heel uitdrukkelijk) tijdens het 'drinkfeest' s'avonds nog eens zegt dat hij een echte TENOR is. Zoals de meeste wss al gelezen hebben, wordt er veel gespeculeerd over TENOR, omdat het bij die klokkenproef bij de 10de klok of ontbrekende klok of zoiets stond. Kan iemand hier iets mee? Of zou het geen tip zijn?
Dit was me ook opgevallen, dus het kan wel een hint zijn...
Gebruikersavatar

ONBEKEND03 mar 2017, 20:14

 
Zal aan mij liggen, maar zo uitdrukkelijk vond ik dat niet en het was Davey die toch begon over 't feit dat hij met zijn zingen de meisjes ging aantrekken. Als niemand over dat onderwerp was begonnen, had Sam toch ook niet de kans om het woord tenor in zijn mond te nemen, tenzij hij er om 1 of andere reden zelf zou over beginnen praten.