Sam is niet De Mol
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 10:25

 110
Vorig jaar deed er ook een sympathieke Limburger mee in de mol, Stijn. Die was zo hartelijk en zette zich zo hard in voor de proeven dat hij als minst verdachte naar voor kwam. (Nuja hij was ook niet de mol, maar dat even terzijde).

Wat als Woestijnvis besloten heeft om bij deze reeks van de mol daarvan gebruik te maken. Kies opnieuw een sympathieke Limburger en maak die de mol. Laat hem in het begin is een proef winnen en het grootste deel van de kijkers negeert Sam. Niet omdat hij de mol niet is, maar omdat hij zo een onwaarschijnlijk molprofiel heeft.

Want zeg nu eerlijk, ge moet toch al een vreselijk cynisch mens zijn om een sympathieke Limburger van sabotage te verdenken.
Gebruikersavatar

Frolva10 mar 2017, 11:10

 2204
nite schreef:Want zeg nu eerlijk, ge moet toch al een vreselijk cynisch mens zijn om een sympathieke Limburger van sabotage te verdenken.
Volgens mij is Sam niet de mol, maar niet omdat hij een sympathieke Limburger is. En ik denk ook niet dat dat in mijn onderbewustzijn meespeelt (al weet ik dat natuurlijk niet zeker :mrgreen: ).

Hij doet gewoon teveel proeven slagen en saboteert te weinig om - voor mij - een geloofwaardige mol te zijn (en ik weet ook wel dat de mol niet elke proef kan saboteren, maar daarom mag hij geen te makkelijke kansen daartoe laten liggen):

- afl. 1 "mandelarun": hij lukt als eerste in de slackline proef, terwijl hij heel onverdacht had kunnen falen (zeker zolang Bouba er niet in slaagde). Zou de proef zonder Sam en Bouba slagen?

- afl. 2 "gospelkoor": had zonder opvallen minstens één maal betrapt kunnen worden.

- afl. 3 "museumroof": had kansen genoeg om onverdacht het alarm te laten afgaan. Zou er als mol ook voor gezorgd moeten hebben dat hij werd gekozen om voor het duurste stuk te gaan.

- afl. 4 "fietstocht": geeft zonder veel weerstand zijn fiets af aan Davey; als mol zou hij zijn fiets hebben moeten houden (wetende dat het ook voor Davey moeilijk zou zijn om de ketting tijdig klaar te krijgen) om zo aanwezig te kunnen zijn bij de volgende proef (en eventueel ook nog ingehaald te worden)

In aflevering 5 heb ik eerlijk gezegd niets 'verdacht' gezien wat Sam betreft, noch op gebied van saboteren, noch op gebied van proeven doen slagen.
Gebruikersavatar

nite10 mar 2017, 11:26

 110
Allemaal terechte punten. Ik zie Sam ook niet erg veel saboteren.
Gebruikersavatar

Molliarty10 mar 2017, 16:46

 157
Ik vrees dat ik volgend jaar als sympathieke Limburger onze provincie ga moeten verdedigen 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2017, 17:53

 8153
Molliarty schreef:Ik vrees dat ik volgend jaar als sympathieke Limburger onze provincie ga moeten verdedigen 😃
Ik mag mee als Gèntenaar. Vree wijs!
Gebruikersavatar

Molliarty10 mar 2017, 17:56

 157
chicawah schreef:Ik mag mee als Gèntenaar. Vree wijs!
Amaaaaai, daah gaaaat leuuuk wooordeeen dan heee :albino: :albino: :albino:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mar 2017, 18:13

 8153
Molliarty schreef:Amaaaaai, daah gaaaat leuuuk wooordeeen dan heee :albino: :albino: :albino:
Nu noh 'n Westfluut weh.
Gebruikersavatar

Noptje10 mar 2017, 23:25

 181
chicawah schreef:Nu noh 'n Westfluut weh.
gow ti ol wel, kgon ik wel meigon he to, alli at vo junder wel is wi
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 09:45

 8153
Noptje schreef:gow ti ol wel, kgon ik wel meigon he to, alli at vo junder wel is wi
Deal! Dus al 3 kandidaten voor 2018 liggen vast! 😃
Gebruikersavatar

sherlock11 mar 2017, 14:40

 216
Frolva schreef:Volgens mij is Sam niet de mol, maar niet omdat hij een sympathieke Limburger is. En ik denk ook niet dat dat in mijn onderbewustzijn meespeelt (al weet ik dat natuurlijk niet zeker :mrgreen: ).

Hij doet gewoon teveel proeven slagen en saboteert te weinig om - voor mij - een geloofwaardige mol te zijn (en ik weet ook wel dat de mol niet elke proef kan saboteren, maar daarom mag hij geen te makkelijke kansen daartoe laten liggen):

- afl. 1 "mandelarun": hij lukt als eerste in de slackline proef, terwijl hij heel onverdacht had kunnen falen (zeker zolang Bouba er niet in slaagde). Zou de proef zonder Sam en Bouba slagen?

- afl. 2 "gospelkoor": had zonder opvallen minstens één maal betrapt kunnen worden.

- afl. 3 "museumroof": had kansen genoeg om onverdacht het alarm te laten afgaan. Zou er als mol ook voor gezorgd moeten hebben dat hij werd gekozen om voor het duurste stuk te gaan.

- afl. 4 "fietstocht": geeft zonder veel weerstand zi...
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Als Sam nu de mol zou blijken te zijn dan zou ik heel erg verrast zijn. Ik vind dat ie zich telkens opnieuw inzet. In de laatste aflevering bijvoorbeeld, zie je 'm soms sprinten naar het lokaaltje met de woordenboeken (07:00).

Bovendien is Sam ook nog erg jong, dan durf ik te vragen: heeft ie de maturiteit en bagage om dit spel te spelen tegen andere kandidaten met een rugzak vol ervaring? Je moet psychologisch soms heel sterk staan.

Los van alles: super sympathieke kerel!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 14:43

 8153
sherlock schreef:Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Als Sam nu de mol zou blijken te zijn dan zou ik heel erg verrast zijn. Ik vind dat ie zich telkens opnieuw inzet. In de laatste aflevering bijvoorbeeld, zie je 'm soms sprinten naar het lokaaltje met de woordenboeken (07:00).

Bovendien is Sam ook nog erg jong, dan durf ik te vragen: heeft ie de maturiteit en bagage om dit spel te spelen tegen andere kandidaten met een rugzak vol ervaring? Je moet psychologisch soms heel sterk staan.

Los van alles: super sympathieke kerel!
Mee eens.
Terzijde: Gilles VB was (is) ook jong hoor!