Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

sara.pantoja04 apr 2019, 13:51

 100
Volgens mij waren de vissen wel bij de 2 boerderijen te vinden (anders zou de opdracht idd nooit kunnen slagen). Maar ik ben er niet van overtuigd dat ze maar in 8 bassins moesten zoeken.
De voiceover zegt idd wel dat ze die uit 8 bassins moeten halen, maar is dit niet omdat 2 verschillende vissen niet in hetzelfde bassin kunnen zitten ?

Als je deze afbeelding bekijkt, zijn er meer dan 8 bassins. de vraag is dan idd of ze ergens hebben meegekregen in welke bassins ze moeten vissen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.roose04 apr 2019, 13:58

 193  Sven
op deze foto merk ik toch dat 8 bassins gemarkeerd zijn met gele "plankjes" ofzo
Gebruikersavatar

ex-molinator04 apr 2019, 14:01

 3483  Uma
sara.pantoja schreef:Als je deze afbeelding bekijkt, zijn er meer dan 8 bassins. de vraag is dan idd of ze ergens hebben meegekregen in welke bassins ze moeten vissen.
Goed dat je een screenshot gemaakt hebt. Voor zover ik durf/kan afleiden uit de beelden, moesten ze vissen zoeken in de 12 bassins die aansluiten op de steiger waar de 8 definitieve bakken staan, maar uitsluitsel kan ik niet geven.
Mijn vermoeden is dus dat ze konden kiezen uit 12 vissen, waarvan zeker 8 gemeenschappelijk waren, en de resterende 4 misschien ook, misschien niet.
Gebruikersavatar

sara.pantoja04 apr 2019, 14:04

 100
marc.roose schreef:op deze foto merk ik toch dat 8 bassins gemarkeerd zijn met gele "plankjes" ofzo
De eerste 2 bassins hebben ook gele plankjes, dus dat zijn dan 10 bassins als het aangeduid werd met gele plankjes. En ik denk dat ik rechtsonder op de foto ook een geel plankje zie.

Ik ben ook eerder geneigd om het vermoeden van ex-molinator te delen.
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2019, 14:04

 3423  Yens
Ik ga er in elk geval van uit dat er maar 8 soorten waren om uit te kiezen. Op geen enkel moment gedacht dat ze uit meer dan 8 soorten moesten kiezen. Vond die opdracht al meer dan moeilijk genoeg omwille van de communicatie met de walkie-talkies. Als het effectief zo is, dat ze 8 dezelfde vissen uit 12 verschillende soorten moesten kiezen, dan is de prestatie ongelooflijk.

(Wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt...)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2019, 14:05

 8153
Geachte collega, hier wil ik je toch tegenspreken. Zoals ik het zie heeft ex-molinator gelijk.
Bij 8 bassins kan het ene tweetal gewoon zijn bakken vullen en dan doorgeven aan de anderen welke vis ze moesten vangen. Dat is toch een beetje te gemakkelijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator04 apr 2019, 14:10

 3483  Uma
marc.roose schreef:op deze foto merk ik toch dat 8 bassins gemarkeerd zijn met gele "plankjes" ofzo
Zou kunnen, maar een duidelijke ondubbelzinnige afbakening kan ik niet noemen (met dat bovenzicht).

marc, je moet dit niet als kritiek beschouwen, maar voor mij zijn exacte concrete afspraken zeer belangrijk (geen ruimte voor misverstanden). Daarom ben ik regelmatig tegendraads vanwege aannames die een opdracht veel simpeler doen lijken dan ze is, of juist onnodig gecompliceerder doen lijken.
Indien er wel degelijk gezegd is : "uit die 8 bassins" (maar dat heb ik niet gehoord) dan is het systeem dat jij voorstelt wel degelijk goed toepasbaar.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2019, 15:57

 1690  Sven
marc.roose schreef:a) Alex en Eva hadden een vis te weinig maar wisten niet meer in welk bassin ze nog niet gevist hadden
b) en terwijl de eerste groep hun bakken vult staat de tweede groep te kijken ofwa .... dan lijkt mijn systeem beter
Bij de laatste vis zegt Eva dat ze die al hebben, maar Axel zegt van niet. Dat zegt hij ook bij de test, dat Eva zei dat het niet de juiste vis was. En dat hij heel goed wist welke vis in welke bassin zat. Of hij wil Eva verdacht maken, of hij verdenkt Eva.
Gebruikersavatar

Torremolinos04 apr 2019, 18:40

 264
marc.roose schreef:zo moeilijk lijkt mij deze proef niet ... gewoon een kwestie van communiceren .
Er zijn 2 duo's en 8 bakken ;ze spreken af : duo 1 neemt de eerste 4 bakken ,duo 2 neemt de laatste 4 bakken .
Ze vangen de vissen in volgorde , eerst de 4 linkse bassins dan de 4 rechtse bassins .
Ik snap wat je bedoelt, maar je mag niet vergeten dat ze beide op een andere ‘visboerderij’ zitten, dus waarschijnlijk met een volledig verschillende layout. Dan is het al moeilijk om te communiceren welke poelen eerste en laatste zijn, wat links en rechts is,... En dan weet je nog niet of de vissen in beide boerderijen in dezelfde volgorde zitten in de poelen.
Gebruikersavatar

marc.roose04 apr 2019, 19:17

 193  Sven
natuurlijk zitten ze niet in dezelfde volgorde ... en de twee duo's moeten niet afspreken met elkaar om links of rechts te beginnen.... maar elk duo moet voor zichzelf een volgorde hebben zodoende dat ze systeematisch elke basis gehad hebben. Maar wat gebeurde nu : Axel zegt we hebben hier een roosachtige,oranje vis ... en Martijn begint in alle basins te zoeken naar die roosachtige,oranje vis ... zo weet je na een kwartier niet meer waar of welke basins je al gedaan hebt.
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2019, 23:38

 2834  Uma
Dus als ik het hier allemaal goed begrijp is de voornaamste vraag dat het raar is dat het zo goed gegaan is omdat de communicatie voor één keer wél goed liep terwijl dat anders nooit het geval is? :mrgreen:

Persoonlijk denk ik dat de Mol hier ervoor gekozen heeft om gewoon voor de opdracht te gaan. Zowel bij het vissen als bij de silent disco was er niet zo heel veel geld te verdienen, de beide proeven samengeteld zelfs minder dan bij de opdracht op de boot (waar de Mol wel nog niet van de essentie op de hoogte was, misschien wel van het bedrag of iets algemeens dat in 2 seconden kon zijn vermeld).
Getuige ook hoe random de groepen verdeeld werden. Iedereen stapt op de bootjes en dan plots gaat het ene bootje de ene richting uit en het andere de andere. Ik kan me inbeelden dat de Mol wel in de briefing zal gezegd hebben welke van de 2 proeven hij/zij het liefst zou doen, maar verder niks. De Mol heeft dus ook niet gekozen met wie hij/zij zijn/haar proef wilde afwerken.. (wat het ook moeilijker kan maken voor hem/haar).

Waarbij ik dus nog altijd denk dat de Mol bij de proef op het strand zat, om 2 redenen:
- de silent disco was "makkelijker" dan het vissen, grotere kans dat het vissen sowieso zou mislukken;
- de Mol slaagt meestal daar waar weinig geld verdiend wordt en de proef op het strand bracht maximaal het minst op.

Ik denk dus dat de reacties hier eigenlijk gewoon reacties zijn van het genre "amai, ze hebben eens gecommuniceerd, knap!". En meer niet.
- Bas doet de communicatie het beste. Als Axel/Eva met een vis afkomen die nog niet in bak 1 of 2 zit, zegt hij "gooi die dan maar in 3", zoals het hoort. Bas dirigeert deze proef eigenlijk het meest.
- Martijn voert uit, zonder meer. Intussen weten we ook dat hij de Mol niet was.
- Axel en Eva zijn opvallender, waarbij Axel probeert de rust te bewaren en Eva een compleet warhoofd lijkt dat haar stinkende best doet om toch te focussen op de opdracht. En uiteindelijk, behalve of die stippen nu wit of blauw waren, waren er geen echte akkefietjes.

Een opdracht die naar wens verloopt dus. Ofwel omdat de Mol er vol mocht voor gaan, ofwel omdat de Mol hier niet zat. (Ik denk het tweede 😛 )




-------------------- (Grrrrrrrr, godver hé, weer die samenvoeging van posts... Onderstaande moest dus in een nieuwe post omdat het niets met bovenstaande te maken heeft.) --------------------



sara.pantoja schreef:Volgens mij waren de vissen wel bij de 2 boerderijen te vinden (anders zou de opdracht idd nooit kunnen slagen). Maar ik ben er niet van overtuigd dat ze maar in 8 bassins moesten zoeken.
De voiceover zegt idd wel dat ze die uit 8 bassins moeten halen, maar is dit niet omdat 2 verschillende vissen niet in hetzelfde bassin kunnen zitten ?

Als je deze afbeelding bekijkt, zijn er meer dan 8 bassins. de vraag is dan idd of ze ergens hebben meegekregen in welke bassins ze moeten vissen.

Afbeelding
Even corrigeren... Bij de uitleg over wat de kandidaten moeten doen, zien we dit luchtbeeld:

Afbeelding

Toch een iets ander zicht, met de bakken op een andere plaats.
Gebruikersavatar

sara.pantoja05 apr 2019, 08:00

 100
Klopt, er worden 2 beelden getoond in de aflevering. Zoals je idd op Cedric zijn afbeelding kan zien, wijkt deze af van degene die ik geplaatst heb. Ik ga er dus vanuit dat het foto's van beide platformen zijn, en dat ze daarom verschillend zijn.

Conclusie blijft nog altijd dat er niet duidelijk gezegd geweest is uit hoeveel bassins ze moesten vissen.