Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jdituh07 apr 2019, 23:22

 5
Cedric schreef: Dat kon volgens mij niet. De jeep bleef sowieso staan tot het uur voorbij was. Je kon wel naar de jeep rennen, maar sowieso zou je dan nog moeten wachten tot de tijd verstreken was.
Eerlijk spelen zou ik ook nooit gedaan hebben, want dan konden Elisabet of Joeri de vrijstelling ook nog gewoon genomen hebben en was het een strijd. Nu was hij de enige die wist dat daar een vrijstelling hi g.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 23:22

 2834  Uma
Hmm, je zegt daar zo iets. Konden anderen ook die vrijstelling nemen? Of was dat "ofwel voor Bas, ofwel voor niemand"?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 23:23

 8153
Jdituh schreef:Eerlijk spelen zou ik ook nooit gedaan hebben, want dan konden Elisabet of Joeri de vrijstelling ook nog gewoon genomen hebben en was het een strijd. Nu was hij de enige die wist dat daar een vrijstelling hi g.
Godverdoezje, da's nog waar ook. Dus toch slim van Bas om te liegen maar dom om zo slecht te liegen.

Cedric schreef:Hmm, je zegt daar zo iets. Konden anderen ook die vrijstelling nemen? Of was dat "ofwel voor Bas, ofwel voor niemand"?
Er was "een vrijstelling", dus iedereen kon die nemen.
Gebruikersavatar

Jansen07 apr 2019, 23:31

 3423  Yens
Jdituh schreef:Eerlijk spelen zou ik ook nooit gedaan hebben, want dan konden Elisabet of Joeri de vrijstelling ook nog gewoon genomen hebben en was het een strijd. Nu was hij de enige die wist dat daar een vrijstelling hi g.
Goede denkpiste 🙂. Niet aan gedacht dat dit mogelijk was en Elisabet en Joeri duidelijk ook niet :roll: .
Gebruikersavatar

ex-molinator07 apr 2019, 23:33

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:Ik weet niet of Joeri en Elisabet niet anders konden dan met hem meegaan. Wat als de kandidaten ook elkaar mochten neerschieten, als ik in die opdracht gezeten had en ik merkte op dat Bas stiekem een vrijstelling meeneemt en er dan zo snel mogelijk vandoor gaat, zou ik hem meteen afschieten. Spijtig voor de pot, maar je bent er in de eerste plaats om de mol te ontmaskeren en zo ver mogelijk te geraken, of zo denk ik er toch over.
Ik heb even gedacht aan de situatie van Hugo in De Mol 2. Hugo bevind zich in de veilige plaats waar een vrijstelling te krijgen was voor de overlever, op voorwaarde dat er maar 1 persoon die veilige plaats zou bereiken (en dus de enige overlever was). Hugo heeft daar een medekandidaat "vermoord".
En ik heb dus eventjes gedacht aan het schieten van Bas >>> geen geld maar wel zijn vrijstelling nemen. (maar met de bedenking dat er expliciet gezegd is dat Bas de vrijstelling kon winnen, en een andere deelnemer dan waarschijnlijk niet)

edit: ik ben blijkbaar niet de enige die deze piste overwogen heeft.
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2019, 00:22

 2245  Uma
Ik moet het nog eens opnieuw zien, maar ik meende te zien dat Bas die vrjstelling goed wegstopte in zijn broekzak en dat hij dat deed buiten het gezichtsveld van Joeri en Elisabet. En toch zegt Elisabet even later tegen Joeri: "Die (Bas) heeft een vrijstelling." Hoe kan ze dat weten? Stel dat ze toch heeft gezien dat Bas iets in zijn broekzak stak, dan is het wel opvallend dat ze meteen denkt dat het een vrijstelling is.

Ga ik toch nog eens moeten herbekijken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2019, 00:27

 1690  Sven
ja, maar ze kwam kijken toen Bas zogezegd de code moest ingeven, maar er was niets om een code in te geven. Daar zei Bas dat ze hem in 't zak hadden gezet en concludeerde slimme Elisabet dat een en ander toch niet klopte. Al vond ik wel dat zij in deze aflevering als vrij verdacht werd neergezet.
Gebruikersavatar

jos.jansen08 apr 2019, 02:19

 328  Uma
Klaartje schreef:Ik moet het nog eens opnieuw zien, maar ik meende te zien dat Bas die vrjstelling goed wegstopte in zijn broekzak en dat hij dat deed buiten het gezichtsveld van Joeri en Elisabet. En toch zegt Elisabet even later tegen Joeri: "Die (Bas) heeft een vrijstelling." Hoe kan ze dat weten? Stel dat ze toch heeft gezien dat Bas iets in zijn broekzak stak, dan is het wel opvallend dat ze meteen denkt dat het een vrijstelling is.

Ga ik toch nog eens moeten herbekijken.
Ik denk dat ze redeneerd als volgend: Bas krijgt een voordeel want hij deed het etentje het beste. Wat is er meer waard dan 2 pasvragen? 3 pasvragen natuurlijk 😛

Een vrijstelling is daar wel een logische gok, zeker als je Bas iets in zijn jas ziet moffelen dat te groot is om pasmunten te zijn.

Iets groot en beter dan pasmunten = vrijstelling. (En natuurlijk had ze al door dat Bas aan het liegen was).




Wat ik me wel afvraag hier is is dit een mollenstreek om de aandacht erop te vestigen? Zo kan ze misschien proberen Joeri te overtuigen om Bas achter te laten/af te knallen zodat het geld uit de pot blijft. Voor de mol maakt het niet uit of er vrijstellingen in omloop zijn enkel het geld is belangrijk.
Gebruikersavatar

Waeldwann08 apr 2019, 06:48

 46  Sven
Elisabet leek even serieus uit haar lood geslagen door dat foefelgedrag van Bas, bijna alsof het imaginaire draaiboek niet klopte. Ik ga nog wat scenes van haar in dat roos kleedje herbekijken, misschien zitten daar verborgen hints :mrgreen:
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux08 apr 2019, 08:13

 85  Sven
Waarschijnlijk geen verborgen hint, maar iets dat ik heel raar vond en niet 100% begreep. Dus ik smijt het eens in de groep.

Op 49.30 is duidelijk te zien dat iemand "een kaart" opraapt. Normaal stond de naam van de persoon rechtsboven, in dit geval niet. Kan je er dan vanuit gaan dat de mol d kaart heeft opgeraapt ?

Afbeelding

Wat nog vreemder is, is dat je iets later (49:48) kan zien dat iemand duidelijk "een kaart" wegsteekt in zijn broekzak.

Afbeelding

Bruno is dat niet, die staat links. Lijkt een groot persoon te zijn, Joeri of Axel. Aan de lichaalsbouw lijkt het me Joeri te zijn.

Of zie ik weer dingen die er niet zijn ? :mrgreen:

Edit: witte bandana rond linkerarm. Dat is Joeri (en Axel kon het niet zijn, die was al afgeknald :mrgreen: )
Gebruikersavatar

billie.holiday08 apr 2019, 08:22

 462  Bert
Axel was al afgeschoten, het is overduidelijk Joeri dit zie je aan het witte sjaaltje . De kleur van zijn molboekje.
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux08 apr 2019, 08:24

 85  Sven
Yup, dat staat in mijn EDIT :mrgreen:

Maar ik was niet mee op dat moment. Was dat de kaart waarvan ze zeiden dat ze verloren was, of lag er op de plaats waar ze toekwamen een nieuwe kaart klaar ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27