Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2020, 23:38

 2834  Uma
IkBenDeMol schreef:Ik vind Jolien hier net weer heel kandidaats.
Vermoljoen schreef:Als Jolien dit heeft geacteerd als Mol, is dit zeker een mooie molactie, maar ik denk dat het gewoon de kandidaat Jolien is die we al het hele spel zo hebben gezien (voor de duidelijkheid: dit is geen kritiek)
Idem.
Jolien is gewoon zo'n stresskonijn dat heel beredeneerd te werk wil gaan terwijl dat eigenlijk niet echt in haar aard ligt. Ze gaat er dus vol voor, durft al eens risico's nemen, maar dat pakt dan ook al eens slecht uit, zoals nu.
elkemol schreef:De mol had in ieder geval al een idee hoe met wie te onderhandelen door de de onderhandelingsproef in de hangar.
Goh. De Mol zat hier 100% zeker niet bij de onderhandelaars hé.
Maar anderzijds heeft de productie die beelden wel allemaal goed gezien.. Die zullen daar wel wat uit afgeleid hebben. Misschien wel het meest nog uit het feit dat Jolien zo kwaad was (of leek) op Bart achteraf.
Sowieso dat Jolien nu ook wel die pasvragen had gewild.
Mer28 schreef:Jolien is niet mijn mol, maar ik blijf het verdacht vinden hoe ze de mol zo snel geloofde, je weet dat de mol gaat liegen. En na die 2 voordelen te krijgen was ik waarschijnlijk al weggegaan, je hebt immers al een groot voordeel, maar nee ze gaat door en pakt 'toevallig' de bankroet. Ik weet dat de mol zelf ook manipulatief was en daar kan het ook aan liggen, Jolien is immers snel beïnvloedbaar, maar ik blijf het wel verdacht vinden.
Sluit ik me ook bij aan, in zekere zin.
Jolien had inderdaad na die eerste 2 voordelen moeten stoppen. Je weet dat de Mol die eerste 2 stolpen "opgeeft" om vertrouwen te winnen. Daarna moet je afhaken.
Dat ze dan toch nog die extra stolp opheft is inderdaad verdacht, maar tegelijk ook typisch Jolien: er toch het maximale willen uithalen.
Gebruikersavatar

elkemol12 apr 2020, 23:41

 654
Cedric schreef:Goh. De Mol zat hier 100% zeker niet bij de onderhandelaars hé.
Maar anderzijds heeft de productie die beelden wel allemaal goed gezien.. Die zullen daar wel wat uit afgeleid hebben. Misschien wel het meest nog uit het feit dat Jolien zo kwaad was (of leek) op Bart achteraf.
Sowieso dat Jolien nu ook wel die pasvragen had gewild.
klopt idd...maar de mol heeft wel kunnen zien/afleiden, wie op welke manier omgaat met die onderhandelingen. Wie blijft bij zijn standpunt, wie niet.
Salim zat er niet meer in, maar Dorien heeft ook wel laten zien hoe ze onderhandelde.
Stel dat Dorien aan het diner zou gezeten hebben, en de mol achter glas, dan had hij zich kunnen aanpassen aan Doriens stijl. Idem, bij Jolien. Ook al hebben ze tijdens die onderhandelingen niet rechtstreeks met elkaar gesproken. Het was wel duidelijk wie zich aan afspraken hield en wie niet. zo kan de mol evt weten of Jolien te vertrouwen was bij onderhandelingen.
Gebruikersavatar

julieke.vdw13 apr 2020, 00:01

 106  Uma
Ik vond dat de eerste proef toch niet helemaal eerlijk was ten opzichte van de vrouwen, om zich goed te kunnen concentreren hadden zij toch al een groter nadeel 😃 Moest er ipv de 'fruitman' een Griekse godin hebben gestaan met twee cocosnoten aan, hadden de mannen er zeker niet veel van gebakken 😉

Hierdoor komt natuurlijk niemand een stap dichter bij de mol maar ik kon het niet laten!
Gebruikersavatar

Polle de Molle13 apr 2020, 00:41

 135  Bert
Afbeelding

Wel vreemd dat Christian geslaagd is terwijl zijn kersen fout gekleurd waren. Die waren toch overduidelijk niet groen?

Alina, Jolien en Dorien hebben allemaal hetzelfde getekend ongeveer, de fruitsoorten kloppen en de kleuren ook, enkel verschillend van plaats.

Maar Bart was met het vergeten van druiven ook met de hoeveelheden fout.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Polle de Molle op 13 apr 2020, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

elkemol13 apr 2020, 00:44

 654
Polle de Molle schreef:Wel vreemd dat Christian geslaagd is terwijl zijn kersen fout gekleurd waren. Die waren toch overduidelijk niet groen?
het waren volgens mij druiven, maar inderdaad niet groen
Gebruikersavatar

Polle de Molle13 apr 2020, 00:51

 135  Bert
Inderdaad, had mij puur gebaseerd op de tekeningen en was dan aan kersen aan het denken voordat ik de fruitsoorten in het echt herbekeek :p
Gebruikersavatar

magali.dereu13 apr 2020, 07:05

 184  Sven
Mensen sluiten Bart uit als mol omdat hij in de fruit proef al afviel. Wat als hij zich gewoon wilde voorbereiden (en verkleden) al mol in de dinerproef?

En ook: Jolien heeft quasi het meeste geld opgebracht voor de groepspot. En laten we niet vergeten hoe sterk ze was bij andere proeven (ook in vorige afleveringen). Remember de foto proef met Salim? Zij was heel vastberaden om die te laten lukken en was een van de enige kandidaten die erin was geslaagd een goede foto te nemen van Willy.
Gebruikersavatar

chiel.tondeleir13 apr 2020, 07:32

 23
Quasi het meeste opgebracht?
Nee, helemaal niet. Jij volgt dan de follow the money grafiek die rekening houdt met het bod uit aflevering 1. Maar hier moet je als mol niet zwaar op bieden, je weet dat de rest dit al doet.

Als je de echte follow the money grafiek er bijneemt, zonder dat vrijstellingsbod van eerste aflevering, dan is ze laatste of voorlaatste. Jolien en Alina brengen dan het minste binnen.

Ik zag hier ook ergens een tabel met de efficientie in de proeven, en daar was Jolien zelfs de slechtste op.


Enneh... Gedreven met de foto opdracht??? Ik vind net dat ze daar heel duidelijk de mol is in die opdracht. Lees er mijn molboekje eens op na over die aflevering 😉
Gebruikersavatar

lins.schkns13 apr 2020, 08:05

 1
Ik denk dat de mol sowieso verkiest om achter het raam te zitten, bovendien kan je nooit 100 procent zeker zijn om als mol de laatste kamer te bereiken, door de kamer met de prikkers met het eten. Je kan je onmogelijk voorbereiden, dat jij als mol de eerste zal zijn om door te gaan naar de volgende kamer. Er is altijd een kans dat je daar afvalt en net daar doet Christian het volgens mij subliem. Hij gaat door met de tekening maar verspeelt een paar 100 euro, mislukt bij het cactusspringen maar kan het plots wel als hij ziet dat er nog maar 2 anderen overblijven en verspeelt opnieuw wat euro’s maar gaat wel door en bij de hapjes blijft er eentje over waardoor hij afvalt en de rest van zijn pot ook nog kwijt is maar toch nog tijd genoeg heeft om zijn plaats achter het raam in te nemen.
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe13 apr 2020, 08:23

 18  Sven
Nog iets wat me opviel in mijn theorie van Jolien is de mol.
Bij de fruitproef, gaat ze samen zoals de rest de eerste keer kijken... ze zet haar neer en draait haar meteen al weer om.. heel subtiel maar de teller gaat meteen 100euro naar beneden. Alina was de enige die de fruitproef volgens mij in 1 keer doet? Want ze heeft 1000 euro bij de start van de tweede of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 apr 2020, 08:26

 767  Yens
Nee, Alina verliest hier ook al wat geld. Ze begint zelfs al met €900 aan de opdracht omdat ze zich (per ongeluk?) meteen omdraait wanneer het doek achter hen opent.
Gebruikersavatar

Loebas13 apr 2020, 08:27

 50
Ik denk niet dat we ervan uit mogen gaan dat de mol in een welbepaalde proef zou uitvallen om zich tijdig voor te bereiden op de laatste proef. Ik vermoed dat de ervaren productie wel tussen elke kamer voldoende tijd tussen laat om te vermijden dat er op basis van zo'n 'tips' kan worden geraden wie de mol is. Maar ik vind wat Cathy zei in CDM wel logisch, Bart is zo'n gedreven kandidaat, wil altijd overal voor gaan als het op winnen van voordelen komt (eerste aflevering, skydiversverhoor) en nu doet hij er zo luchtig over dat hij het niet kan en wanneer hij verliest?? Het gaat niet om artistieke talenten, zoals hij aangaf, het gaat om het kunnen herkennen, tellen en onthouden van het aantal stukken fruit om die nadien over te tekenen.. Vreemd vind ik!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21